Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛شیخ ویسی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سالجاری تا کنون؛ بیش از ۱۶ هزار مجوز فعالیت در حوزه دامپروری، گلخانه، شیلات و... توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص و مناسب استان کرمانشاه برای فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری، سازمان نظام مهندسی کشاورزی یکی از سازمان‌های پیشرو در صدور انواع مجوز‌های فعالیت کشاورزی و دامپروری بوده، گفت : بخش عمده‌ای از این مجوز‌های صادر شده در سالجاری مربوط به فعالیت واحد‌های کوچک دامپروری در مناطق زلزله زده بوده است.

وی با اشاره به اینکه بازه زمانی صدور پروانه در کشور ۶۰ تا ۸۰ روز است، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده این زمان در استان کرمانشاه به ۴۰ تا ۵۰ روز کاهش یافته، اما از آنجا که رضایت مندی کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی و تسریع در روند صدور پروانه اولویت دارد سعی می‌کنیم این زمان کوتاه‌تر شود.

مهندس شیخ ویسی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصلاح این فرآیند است گفت : به همین منظور، در نظر داریم با راه اندازی مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی که در حال تشکیل و استقرار در مراکز دهستان است کلیه امور مربوط به صدور پروانه در همان مراکز دهستان انجام و متقاضیان دیگر مجبور نباشند برای انجام این امور به مرکز استان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی مراجعه کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: بیشترین زمان صدور پروانه، مربوط به پاسخگویی استعلامات چندگانه از دستگاه‌های دولتی می‌شود که مقرر شده این مراکز خصوصی، اخذ استعلامات مربوطه را انجام دهند تا از سرگردانی متقاضیان در ادارات سطح شهر جلوگیری شود.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده، برخی استعلام‌ها در زمان تمدید پروانه غیر ضروری بوده و صرفا با تایید کارشناس ناظر شهرستان انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

صدور مجوز فعالیت در حوزه دامپروری، گلخانه، شیلات

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپروری شیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط زالوی طبی عرضه شده در داروخانه ها مورد تأیید است

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود افزود: بر اساس اعلام دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، در حال حاضر صرفاً متخصصان طب ایرانی، مجوز استفاده از زالو درمانی را دارند و اگر در دستورالعمل‌ها بازنگری شود طبیعتاً در شناسنامه و استاندارد خدمت زالودرمانی هم تغییرات لحاظ خواهد شد.

وی با هشدار نسبت به موارد فاقد مجوز در حوزه درمان و پرورش زالو، گفت: در کمیته ملی زالوی طبی که با هدف تسهیل کسب و کار و تحقق شعار "رشد تولید با مشارکت مردم" در حوزه پرورش زالو برگزار شد، موافقت به عمل آمد که با بازنگری همه اعضای کمیته ملی زالو، در فرآیند صدور مجوزها، مسیر دریافت مجوز برای متقاضیان تسهیل گردد. لذا، پس از استعلام از ارگان‌های ذی ربط، صدور مجوز نهایی زالوی طبی فقط از سوی یک سازمان صورت گیرد.

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: بر اساس دستورالعملی که در سایت سازمان غذا و دارو هم منتشر شده است؛ صرفاً زالوی طبی عرضه شده در داروخانه واجد برچسب اصالت، مورد تائید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال خواهد بود چرا که تحت نظارت مسئول فنی شخص، حقوقی یا شرکت دارای مجوز بسته بندی و کد IRC است.

کد خبر 6080283 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران
  • درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار
  • ۵۷ هزاریزدی درخواست صدور مجوز کسب و کار دادند 
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره زالوی طبی
  • فقط زالوی طبی عرضه شده در داروخانه ها مورد تأیید است
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است