Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در آخرین مرحله از سلسله دیدار‌ها با مقامات، نمایندگان و نخبگان جامعه عراق از قومیت‌ها و مناطق مختلف، شامگاه امروز (چهارشنبه) با سران و نمایندگان عشایر جنوب عراق در محل سرکنسولگری ایران در کربلا دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار صمیمانه برخی از سران و نمایندگان عشایر جنوب عراق، نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص پیوند‌های عمیق دو ملت ایران و عراق مطرح کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به در کنار هم بودن مردم دو کشور در طی قرنها، خاطرنشان کرد: هیچ چیز و حتی جنگ تحمیلی صدام به دو کشور نتوانست مردم ما را از هم جدا کند.

وی افزود: عشق به امام حسین (ع) ما را به هم پیوند داده است و اربعین، تابلوی زیبایی از همراهی، ایثار، مهمان نوازی و همدلی بین مردمان ماست.

ظریف همچنین از میزبانی و مهمان نوازی گرم عشایر عراق از زائران اربعین حسینی تشکر کرد.

وزیر امور خارجه در ادامه با تاکید بر اینکه دو کشور در مرحله سازندگی هستند و تمرکز ما باید بر بهبود وضعیت مردم دو کشور از طریق فائق آمدن بر موانع موجود و فراهم آوردن زمینه همکاری‌های اقتصادی باشد، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های دو کشور می‌توانیم سقف مبادلات را تا ۲۰ میلیارد دلار در سال افزایش دهیم و ایران آمادگی دارد تا در صورت فراهم بودن شرایط در عراق، توانمندی‌های خود را در حوزه‌های انرژی، فنی و مهندسی و کشاورزی و تجارت در اختیار عراق قرار دهد و به این کار افتخار می‌کند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق مبادلات تجاری وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی

رضا نصری تحلیل‌گر حوزه سیاست خارجی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خدا می‌داند شبهه‌افکنی‌های بی اساس در مورد «ساخت قریب‌الوقوع بمب اتم» در فضای رسانه‌ای چه باری بر دوش وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و دیپلمات‌های کشور می‌گذارد تا بلکه بتوانند اثرات سوء آن را خنثی کنند! تازه وقتی تکذیب کردند، این بار نوبت رسانه‌های مغرض آن‌طرفی می‌شود که ادعای اولیه را حقیقت جلوه دهند و دستگاه دیپلماسی را به «ماله‌کشی» متهم کنند!

طرح این قبیل ادعا‌های بی اساس، بنزین ریختن بر آتش ایران‌هراسی و جلب توجه افکار عمومی جهان به سمت ایران است. در حالی که می‌بایست تیتر اول رسانه‌ها «حمله اسرائیل به رفح باشد» - با کدام منطق به سود کشور تمام می‌شود؟

در روز‌هایی که وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل در حال نامه‌نگاری به دولت‌های عضو سازمان ملل متحد و بر پا کردن کمپین‌های وسیع تبلیغاتی است تا برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای اروپا و سایر کشور‌های جهان جلوه دهد، اینکه بگویید «تازه در ظرف یک هفته کلاهک هسته‌ای‌اش را هم سوار می‌کنیم» چطور قرار است به منافع ملی و امنیتی کشور کمک کند؟

پیش از این کریمی قدوسی نماینده مجلس دوازدهم و عضو کمیسیون امنیت ملی در پستی شبهه‌دار با هشتگ اقتدار ایران نوشت: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.

دیگر خبرها

  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخیتمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول