Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام- ايرنا-رييس سازمان جهاد کشاورزي استان ايلام گفت:135هزار هکتار از اراضي کشاورزي اين استان زيرکشت گندم آبي و ديم است.

سيد تراب ميري روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: اين ميزان گندم زار شالمل 55 هزار هکتار آبي و 80هزار هکتار ديم است.
وي پيش بيني کرد: از اين ميزان زمين سطح زيرکشت گندم 250هزار تن محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس سازمان جهاد کشاورزي استان ايلام با اشاره به 10هزارهکتار سطح زيرکشت کلزا،8هزارهکتار سطح زيرکشت ذرت دانه اي و 3هزار هکتار سطح زيرکشت ذرت علوفه اي در استان افزود: پيش بيني مي شود به ترتيب 20هزار تن کلزا،40هزار تن ذرت دانه اي و 20هزار تن ذرت علوفه اي در استان برداشت شود.
ميري در خصوص سامانه گرمسيري گفت: 18 هزار هکتار شبکه هاي فرعي تحت پوشش اين سامانه قرار دارد که از اين مقدار 5هزار هکتار در دهلران با پيشرفت بالاي 80درصد در حال اجراست.
رييس سازمان جهاد کشاورزي استان ايلام در خصوص مشکلات تردد کشاورزان بخش مرکزي دهلران از رودخانه ميمه و پل شهيد سلطاني گفت: با تامين اعتبار از منابع استاني و محل پروژه هاي شهرستاني به دنبال رفع تا مشکل تردد در اين مسير هستند.
7175/6034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین