Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@15:14:32 GMT

محکومیت "آریاسب باوند" به ۲۲ سال حبس

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۵۷۳۰

آریاسب باوند، دبیرکل حزبی موسوم به اتحاد شورای استان ها که بهمن سال گذشته در حین ورود غیرقانونی به کشور بازداشت شده بود، در دادگاه انقلاب به تحمل ۲۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد. آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری ایرنا نوشته است: محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع آریاسب باوند با اعلام این خبر گفت: شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب موکلم را به اتهام تشکیل و اداره گروه به ۱۵ سال، فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۸ ماه و به اتهام ورود و خروج غیرقانونی به کشور به سه سال حبس و به اتهام توهین به رهبری به ۳ سال حبس محکوم کرده است که جمعاً ۲۲ سال و ۶ ماه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وکیل دادگستری افزود: به خاطر اینکه موکلم بیش از سه عنوان اتهامی دارد، دادگاه در هر عنوان اتهامی اشد مجازات به اضافه نصف مجازات آن اتهام را در نظر گرفته است.

آقاسی یادآور شد: در صورت قطعیت یافتن این حکم، طبق قانون اشد مجازات یعنی ۱۵ سال حبس برای باوند اجرا می شود.

وی که وکالت مهی زاد پشت پناه دیگر متهم این پرونده را هم بر عهده دارد افزود: شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب وی را به اتهام عضویت در حزب خود ساخته اتحاد شورای استان ها به ۵ سال حبس، فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس و ورود غیرقانونی به کشور به یکسال محکوم کرد و در صورت قطعیت یافتن، ۵ سال حبس اجرا می شود.

آریاسب باوند، دبیر کل حزبی تحت عنوان «حزب اتحاد شورای استانها » است که در ترکیه با اپوزیسیون خارج از کشور همکاری می کرد.

او ۲۱ بهمن سال ۹۶ هنگام ورود به کشور بازداشت شد.

این پرونده یک متهم دیگر هم دارد که «مهی زاده پشت پناه» است. او سال گذشته به همراه باوند در حین ورود به کشور دستگیر و بازداشت شد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد

وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) را در زمان برگزاری انتخابات در فوریه، به دلایل امنیت ملی، مسدود کرده است.   به گزارش ایسنا، کاربران در پاکستان، از اواسط فوریه، مشکلاتی را در استفاده از شبکه اجتماعی «ایکس» گزارش کرده بودند اما دولت این کشور تاکنون، هیچ خبر رسمی را در این باره اعلام نکرده بود.   وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه، در سند مکتوبی به دادگاه عالی اسلام آباد، مسدود شدن دسترسی به این پلتفرم را اعلام کرد. عبدالمعز جفری، فعال و یکی از درخواست کنندگان رفع فیلتر «ایکس»، گفت: دادگاه دیگری به دولت گفته است ظرف مدت یک هفته، درباره این ممنوعیت، تجدیدنظر کند.   وزارت کشور پاکستان به دادگاه عالی اسلام آباد اعلام کرده است: ذکر این نکته، کاملا مناسب است که کوتاهی «ایکس» در رعایت دستورالعمل های قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی ها پیرامون سوءاستفاده از این پلتفرم، وضع این ممنوعیت را ضروری کرد.   این نهاد اعلام کرد «ایکس» تمایلی به حل این موضوع نداشته است اما شرکت «ایکس» در این باره، اظهارنظر نکرد.   در گزارش وزارت کشور پاکستان آمده است: تصمیم برای ممنوعیت «ایکس» در پاکستان، در راستای حفظ امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفظ یکپارچگی کشور، گرفته شد.   بر اساس گزارش رویترز، دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» از زمان برگزاری انتخابات سراسری در هشتم فوریه، محدود مانده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایکس در پاکستان فیلتر شد
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه و محکومیت رژیم صهیونیستی بعد از نماز جمعه
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • محکومیت آموزشگاه رانندگی متخلف در مشهد