Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به خوش‌بینی دستگاه دیپلماسی به اروپایی‌ها در راستای عمل به تعهدات برجامی انتقاد کرد. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

سیدحسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با انتقاد از سیاست‌های دستگاه دیپلماسی کشور در برابر اروپایی‌ها در راستای اجرای مفاد برجام، اظهار داشت: با وجود اینکه آمریکا از برجام خارج شده و به عنوان یک دولت بدعهد، زیر بار اجرای تعهداتش نمی‌رود؛ بنابراین بهتر است ما نیز روش دیگری در اجرای آن اتخاذ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه رفتار اروپایی‌ها نشان داده که توانایی مقابله با سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکایی‌ها را ندارند، اظهار داشت: پس از خروج آمریکا از برجام، اروپایی‌ها در حرف‌ها و سخنرانی‌های متعدد به همکاری با ایران و ایجاد سازوکار مالی که بعدها به (SPV) مشهور شد، متعهد شدند اما اکنون با گذشت بیش از 8 ماه نتوانستند چنین سازوکاری را فراهم کنند.

دلایل تعلل اروپایی‌ها در اجرای «SPV» از زبان عضو کمیسیون امنیت‌ ملینظر رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره SPVظریف: SPV به زودی ثبت می‌شود/واکنش به ادعای آمریکا درباره فعالیت موشکی ایران

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: رفتار اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا از برجام، در شأن ملت ایران نیست و آنها همیشه وعده‌های سر خرمن می‌دهند. دستگاه دیپلماسی ما نیز باید نسبت به این موضوع هوشیارتر از قبل عمل کند.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور نسبت به اروپایی‌ها خوش‌بین است، در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌گویم وقت آن رسیده که از برجام خارج شویم، اما باید در برابر اروپایی‌ها طوری رفتار کنیم که آنها بدانند اگر به این وعده‌‌های پوچ‌شان ادامه دهند، ایران تصمیم دیگری برای استیفای حقوقش اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سید حسین نقوی‌حسینی کمیسیون امنیت ملی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس دهم کمیسیون امنیت ملی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در اظهاراتی دو پهلو مدعی شده است که در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.
این درحالی است که رژیم صهیونیستی، امریکا و کشورهای غربی به دنبال متهم کردن ایران هستند و با توجه به رویارویی اخیر ایران و رژیم صهیونیستی، این تلاش‌ها بیشتر هم شده است. در چنین شرایطی چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟

پر واضح است که این قبیل اظهارات خلاف واقع همواره و به راحتی از سوی دشمنان مردم ایران دستمایه تحریم و ایران‌هراسی قرار گرفته است.

تفکیک مسئولیت‌ها در کشور نیز نشان می‌دهد که ادعاهای این چنینی از سوی یک نماینده، مشروعیت نداشته و جز آسیب، ثمری ندارد.

کد خبر 846523 منبع: ایران برچسب‌ها خبر ویژه هسته‌ای - انرژی مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • نماینده مجلس لبنان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، غافلگیر کننده و برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها بود
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود