Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@16:30:09 GMT

خط و نشان وزیر برای خودروسازان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۶۰۳۹

رکنا: با اصلاح قیمت خودرو از سوی خودروسازان، زمزمه افزایش قیمت برای خودروهایی که پیش فروش شده است، آغاز شد.

آن گونه که نمایندگی خودروسازان اعلام کردند تمام کسانی که از گذشته ثبت نام کردند بایستی با قیمت‌های جدید خودروی خود را تحویل بگیرند در غیر این صورت خبری از خودروهایشان نخواهد بود. با گذشت حدود یک هفته و پیگیری‌های مردم، خودروسازان هم اصرار به پرداخت مابه التفاوت پول را داشتند و می‌گفتند اگر پرداخت صورت نگیرد، خودروها تحویل داده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که وزارت صمت موافق با افزایش یا به تعبیری اصلاح قیمت خودرو بود خریداران خودروها که تحویل آنها مربوط به شهریور، مهر و آبان بود روبه‌روی وزارت صمت تجمع کردند تا تکلیف خودشان را در برابر خودروسازان بدانند. در این میان رضا رحمانی وزیر صنعـت، معدن و تجارت به اعتراض تجمع کنندگان این‌گونه پاسخ داد که به گوش شرکت‌های خودروسازی هم برسد

«خودروهایی که پیش از این با قیمت قطعی پیش‌فروش شده‌اند، مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شوند.» وی ادامه داد:«وزیر صمت در کنار مردم و مطالبه‌گر حقوق مردم از خودروسازان است. در جلسات روزهای اخیر به جد از مدیران دو خودروساز بزرگ خواسته‌ام که براساس قراردادها روند تحویل خودروها تسریع شود و قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نشود.» با این گفته‌ها اعتراض کنندگان که با برگه‌های فروش خودرو ایستاده بودند به صحبت وزیر صمت اعتماد کردند و قرار شد شکایت‌هایی که به صورت مکتوب هم ارسال شده است مورد پیگیری قرار گیرد.

م.د یکی از کسانی بود که روبه‌روی ساختمان وزارت صنعت ایستاده بود و دنبال شماره تلفن اعتراض کنندگان بود تا در صورتی که صحبت‌های وزیر صمت وعده بود دوباره صف تجمع کنندگان را شکل دهد. وی می‌گفت نگرانی من این است که صحبت وزیر صنعت تنها یک وعده باشد و خودروسازان به آن عمل نکنند. قبل از هر چیزی دوست داشت با ما در مورد نحوه جور کردن پول برای ثبت نام قطعی خود صحبت کند. پولی که با فروش طلا و وام به عدد 42 میلیون تومان رسانده بود. به قول خودش اگر طلاها را حفظ کرده بود اکنون قیمت آن دو برابر شده بود. از موعد تحویل خودرو وی 5 ماه گذشته است و هر بار که به نمایندگی سر زده هیچ خبری نشنیده است. حال بعد از افزایش قیمت (60 تا 70 درصد) خودروی ثبت نامی مجبور شده دوباره پول برای مابه التفاوت خودرو دست و پا کند.

روز گذشته به یکی از نمایندگی‌های خودروسازی در خیابان عباس آباد تهران رفتیم. آنها حرف خریداران خودرو را تأیید کردند و گفتند: شرکت‌های خودروسازی، ثبت نام کنندگان قطعی را از پرداخت مابه التفاوت خودرو معاف نکردند از این‌رو ما هم به مراجعه کنندگان می‌گوییم پول واریز کنند.

هفته گذشته قیمت جدید خودروهای پرتیراژ داخلی اعلام شد. خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان مجوز 30درصد رشد قیمت را گرفتند و خودروهای بالای 45 میلیون تومان با توجه به درصد داخلی‌سازی از 70 درصد به بالا رشد قیمت را تجربه کردند. با مجوز رشد قیمت قرار شد خودروسازان برای تحویل خودروهای ثبت نامی و عرضه خودرو به بازار اقدام کنند. با گذشت یک هفته از مصوبه افزایش قیمت هنوز گشایشی در تحویل خودرو و کنترل قیمت بازار صورت نگرفته است و مردم چشم انتظار تصمیم خودروسازان هستند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

فاجعه ای هولناک در مشهد که کل مردم ایران را متاثر کرد گفتند فرشاد در هواپیما به شهادت رسیده است اما نمی دانم چطور از دنیای مردگان بازگشت این مردان در چالوس به جای برف پول پارو می کردند ! + جزییات طناب دار بر گردن قاتل دوست صمیمی / یحیی بعد از نشان دادن کفتر به حسن او را سلاخی کرد پدر مست عروس به جای داماد در اتاق حجله به دخترش تجاوز کرد! مرگ دردناک امیرحسین و آرمان 2 پسر بچه مدرسه ای کمر مادر و پدرشان را شکست+ عکس سامان هر لحظه به من ابراز علاقه می کرد به همین خاطر نتوانستم به خواسته بی شرمانه اش نه بگویم با پای خودمان وارد تله شیطانی آرش شدیم / آن 3 پسر من و سمیه را آزار دادند داخل خودروی پژو چه بود که همه را ترساند / معاون دادستان مشهد دستور ویژه صادر کرد غلامرضا هنگامی که مواد مصرف می کرد به یاد ارتباط من با مردان غریبه می افتاد سرنوشت اعظم بعد از 5 مرتبه ازدواج غمناک تر شد+عکس بی آبرویی دیگر در شبکه من و تو / خوردن استفراغ توسط دختران بلوچ + جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آرایشگاه زنانه راز شومی داشت که بسته شد ؟

منبع: رکنا

کلیدواژه: قیمت خودرو فروش خودرو بازار افزایش قیمت خودرو خودروسازان قیمت خودرو وزیر عکس فیلم زن دختر قاتل ایران دار مجازات سقوط هواپیما اعدام قاتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید

زی‌سان: بر اساس گزارش‌ها قیمت این خودرو در زمان تحویل غیرقطعی است و بر اساس نرخ روز خودرو محاسبه خواهد شد. میزان پیش‌پرداخت خودرو حدود ۸۱۲ میلیون تومان اعلام شده و شرکت ارائه دهنده خودرو اعلام کرده که متقاضیان می‌توانند تا ۷۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بانکی تا سقف ۴۸ ماه استفاده کنند. 

به گزارش زی‌سان، قیمت پارسال خودرو حدود ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود، اما قیمت امسال خودرو قرار است برای متقاضیان در زمان تحویل محاسبه شود. 

شرایط فروش دایون را در جدول زیر بخوانید: 

منبع: ایران جیب

tags # خودرو سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • پژو پارس، ۱۵۰میلیون تومان گران شد/ وزیر صمت واکنش نشان داد
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت
  • آقای وزیر می‌دانید مردم باید ۷ ماه قبل خودرو‌های خود را تحویل می‌گرفتند؟
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد