Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@10:54:53 GMT

سهم بالای فست فود در سبد غذایی ایرانیان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۶۰۴۷

رکنا: 107 سال پیش وقتی این جمله گفته شد که ما کار مادران را کم کردیم برای خیلی‌ها اهمیتی نداشت و راحت از آن گذشتند اما این روزها همه می‌دانند که در دل آن جمله که در روز افتتاح اولین فست فود جهان در امریکا عنوان شد چه مفهومی نهفته بود.

زندگی ماشینی دیگر اجازه خیلی از فعالیت‌ها را نمی‌دهد و خدمات جای خود را بین خانواده‌ها باز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از حوزه‌های سرمایه‌گذاری که در آن ضرر به حداقل می‌رسد، خدمات است و برترین بخش خدمات ارائه سرویس‌های مربوط به غذا و انواع فست فود‌ها است. اگر در شهرها مغازه‌های قدیم و جدید را ببینید متوجه می‌شوید که با چه سرعتی تعمیرگاه‌ها، کتابفروشی‌ها و.... تبدیل به اغذیه فروشی می‌شوند. آمار غیر رسمی گویایی آن است که از هر 15 مغازه‌ای که در سطح پایتخت وجود دارد، بین 4 تا 5 مغازه به سمت ارائه خدمات مربوط به غذا می‌روند. در فضای مجازی هم بیشترین تولدها در ارائه محصولات غذایی است. از فست فودها تا پخت و پز ایرانی. حال مرکز آمار ایران وضعیت خوراک و پوشاک ایرانی‌ها در سال ۹۶ را بررسی کرده است و از آن داده‌های استخراج شده که رسیدن به آن جای تعجب ندارد.

25 وعده غذایی بیرون در سبد خانوارها

طبق این اطلاعات سرانه مصرف غذای بیرون از منزل در ماه بیش از 25 وعده است و در کمترین حالت قیمت هر پرس غذا و یا فست فود بین 12 تا 22 هزار تومان است. البته غذاهای ارزان‌تر مانند فلافل وجود دارد که سهم ایرانی‌ها در خوردن چنین غذاهای زیاد نیست. با این تفاسیر و با احتساب کمترین عدد وعده غذایی افراد 300 هزار تومان هزینه می‌کنند. سرانه مصرف فست فود در ماه ١.٤ دفعه است. در قیاس با سایر کشورها، سهم ایرانی‌ها از خیلی از کشورها در خرید غذاهای بیرون از منزل و فست فود کمتر است و کشوری مانند امریکا و انگلیس در سر لیست خریداران غذاهای بیرونی و به خصوص فست فود هستند. مرکز آمار ایران در ادامه به سرانه مصرف میوه در هفته اشاره کرده است. 13.8 واحد عددی است که ثبت شده است. کارشناسان می‌گویند این سهم در سال 96 منطقی است و نشان از کیفیت سلامت را می‌دهد ولی در سال‌جاری با رشد قیمت‌ها این سهم کاهش پیداکرده است چرا که کاهش ارزش پول باعث شده مردم با درآمد حداقلی که به دست می‌آوردند در بخش‌های ضرروی زندگی خود هزینه کنند. سرانه مصرف شیر در هفته هم به 3.7 لیوان رسیده است. عددی که بعد از آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی روند نزولی خود را شروع کرد و حدود سه سال است که زنگ خطر کاهش مصرف لبنیات زده شده است. مصرف نوشابه 1.7 لیوان در هفته شده است. عددی که با افزایش قیمت نوشابه به‌طور قطع روند کاهشی به خود می‌گیرد.

48 درصد مردم سراغ فست فود می روند

مرکز آمار ایران در گزارش خود عنوان کرده است، ٩.٧٨درصد افراد ١٥ ساله و بیشتر، در هفته شیر مصرف می‌کرده‌اند و این درصد برای نوشابه۸.۵۴ درصد بوده است. ٤.٩٨ درصد افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در سال گذشته در هفته میوه مصرف کرده‌اند. حدود ٢٤ درصد از افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در سال ٩٦ در ماه ماهی مصرف نکرده‌اند. در حالی که ٤٨ درصد از فست فود و ٤١ درصد غذای بیرون از منزل مصرف کرده بودند. نکته دیگری که مرکز آمار سراغ آن رفته پوشاک و رفتار خرید مردم است. تأثیر تبلیغات صدا و سیما برای خرید پوشاک توسط افراد تنها 0.2 درصد است. بر این اساس، تماشای ویترین‌فروشگاه‌های پوشاک با ٨١.٥ درصد بیشترین روشی بوده است که افراد ١٥ ساله و بیشتر اظهار کرده‌اند که پوشاک خود را با توجه به آن انتخاب کرده‌اند.

58 درصد مردم فرقی در خرید پوشاک داخلی و خارجی نمی‌بینند

١.٣ درصد بر اساس تبلیغات محیطی، ٧ درصد بر اساس پیشنهاد دوستان و نزدیکان، ٦.٢ درصد مطابق مد در جامعه، ٠.٢ درصد بر اساس مشاهده برنامه‌های سیما، ٠.٧ درصد با توجه به شبکه‌های اجتماعی، ٠.١ درصد بر اساس برنامه‌های ماهواره‌ای و ٣.٣ درصد به سایر روش‌ها پوشاک خود را انتخاب کرده‌اند.اولویت ٣٤.٤ درصد از افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در خرید پوشاک، پوشاک تولید داخل‌ و ٧.٦ درصد پوشاک خارجی بوده است. برای ٥٨ درصد افراد نیز اولویت خاصی بین پوشاک داخلی و خارجی وجود ندارد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

مرجان اسلامی فر

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

فاجعه ای هولناک در مشهد که کل مردم ایران را متاثر کرد گفتند فرشاد در هواپیما به شهادت رسیده است اما نمی دانم چطور از دنیای مردگان بازگشت این مردان در چالوس به جای برف پول پارو می کردند ! + جزییات طناب دار بر گردن قاتل دوست صمیمی / یحیی بعد از نشان دادن کفتر به حسن او را سلاخی کرد پدر مست عروس به جای داماد در اتاق حجله به دخترش تجاوز کرد! مرگ دردناک امیرحسین و آرمان 2 پسر بچه مدرسه ای کمر مادر و پدرشان را شکست+ عکس سامان هر لحظه به من ابراز علاقه می کرد به همین خاطر نتوانستم به خواسته بی شرمانه اش نه بگویم با پای خودمان وارد تله شیطانی آرش شدیم / آن 3 پسر من و سمیه را آزار دادند داخل خودروی پژو چه بود که همه را ترساند / معاون دادستان مشهد دستور ویژه صادر کرد غلامرضا هنگامی که مواد مصرف می کرد به یاد ارتباط من با مردان غریبه می افتاد سرنوشت اعظم بعد از 5 مرتبه ازدواج غمناک تر شد+عکس بی آبرویی دیگر در شبکه من و تو / خوردن استفراغ توسط دختران بلوچ + جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آرایشگاه زنانه راز شومی داشت که بسته شد ؟

منبع: رکنا

کلیدواژه: غذا فضای مجازی منزل سلامت جهان فست فود امریکا فروشگاه مردم عکس فیلم زن دختر قاتل ایران دار مجازات سقوط هواپیما اعدام قاتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724

ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی از پرکاربردترین ظروف در زندگی روزمره هستند. این ظروف برای مصارف مختلفی مانند نگهداری مواد غذایی، حمل و نقل غذا، سرو غذا و ... استفاده می‌شوند.

آرمانی 724 به عنوان یکی از بزرگترین عرضه‌کنندگان ظروف یکبار مصرف در ایران، تنوع گسترده‌ای از ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی را ارائه می‌دهد. این ظروف در سایزها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود هستند و می‌توان از آنها برای مصارف مختلف استفاده کرد.

انواع ظروف یکبار مصرف درب دار

ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی به دلیل مزایای متعددی که دارند، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. در ادامه به شرح انواع این ظروف درب دار پلاستیکی می‌پردازیم:

ظروف درب دار شفاف: این ظروف از مواد پلاستیکی شفاف ساخته شده‌اند و برای نگهداری و حمل و نقل مواد غذایی مانند میوه، سبزیجات، سالاد و ... مناسب هستند. ظروف درب دار رنگی: این ظروف در رنگ‌های مختلف موجود هستند و برای سرو غذا در مهمانی‌ها و مجالس مناسب هستند. ظروف درب دار فانتزی: این ظروف در طرح‌های فانتزی و جذاب موجود هستند و برای استفاده کودکان مناسب هستند. ظروف درب دار مخصوص مایکروویو: این ظروف از مواد پلاستیکی مخصوصی ساخته شده‌اند که می‌توان از آنها در مایکروویو استفاده کرد. ظروف میوه و سبزیجات: این ظروف با طراحی شفاف، به شما امکان می‌دهند تا محتویات داخل ظرف را به راحتی مشاهده کنید. ظروف سالاد: این ظروف با درب‌های محکم، برای حمل و نقل و نگهداری سالاد و مواد خوراکی مشابه، ایده‌آل هستند. ظروف سس و مایعات: این ظروف در سایزهای مختلف، برای سرو انواع سس، مایعات و چاشنی‌ها مناسب هستند. ظروف حبوبات و خشکبار: این ظروف برای نگهداری حبوبات، خشکبار و مواد غذایی مشابه، به کار می‌روند.

مزایای استفاده از ظروف درب دار

استفاده از ظروف درب دار مزایای متعددی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنم:

حفظ تازگی و کیفیت مواد غذایی:

جلوگیری از ورود هوا و رطوبت: درب ظروف مانع از ورود هوا و رطوبت به داخل ظرف می‌شود و از فاسد شدن زودهنگام مواد غذایی جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از بو گرفتن: درب ظروف مانع از انتشار بوی مواد غذایی به سایر مواد داخل یخچال یا کابینت می‌شود.

جلوگیری از خشک شدن: درب ظروف مانع از خشک شدن مواد غذایی می‌شود و طراوت و تازگی آنها را حفظ می‌کند.

حفظ سلامت و بهداشت:

جلوگیری از ورود آلودگی: درب ظروف مانع از ورود آلودگی و میکروب به داخل ظرف می‌شود و از بیمار شدن شما جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از ریخت و پاش: درب ظروف مانع از ریخت و پاش مواد غذایی در یخچال یا کابینت می‌شود و نظافت را آسان‌تر می‌کند.

صرفه جویی در فضا:

قابلیت چیدمان آسان: ظروف درب دار به دلیل داشتن اشکال هندسی منظم، به راحتی در یخچال یا کابینت چیده می‌شوند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

قابلیت استفاده از فضای عمودی: ظروف درب دار را می‌توان روی هم چید و از فضای عمودی یخچال یا کابینت نیز استفاده کرد.

کاربردهای متنوع:

قابل استفاده در یخچال و فریزر: ظروف درب دار را می‌توان در یخچال و فریزر برای نگهداری مواد غذایی استفاده کرد.

قابل استفاده در مایکروفر: برخی از ظروف درب دار قابلیت استفاده در مایکروفر را نیز دارند.

قابل حمل: ظروف درب دار را می‌توان به راحتی حمل و نقل کرد و از آنها برای سفر یا پیک نیک استفاده کرد.

مزایای زیست محیطی:

کاهش ضایعات مواد غذایی: ظروف درب دار با حفظ تازگی مواد غذایی، به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک می‌کنند.

کاهش مصرف پلاستیک: ظروف درب دار قابل استفاده مجدد هستند و می‌توان از آنها به دفعات استفاده کرد و از مصرف پلاستیک یکبار مصرف جلوگیری کرد.

برای مشاهده انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی و اطلاع از قیمت‌ آنها و قیمت سفره یکبار مصرف، به وبسایت پخش ظروف آرمانی 724 مراجعه کنید. آرمانی 724 علاوه بر تنوع و قیمت مناسب، مزایای دیگری نیز به شما ارائه می‌دهد:

ارسال سریع: سفارشات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سراسر کشور ارسال می‌شوند. ضمانت کیفیت: پخش ظروف آرمانی 724، کیفیت تمام محصولات خود را تضمین می‌کند. پشتیبانی آنلاین: شما می‌توانید در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره، از طریق پشتیبانی آنلاین با کارشناسان آرمانی 724 در ارتباط باشید.

آرمانی 724 با ارائه تنوع گسترده‌ای از ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی، نیازهای مختلف مشتریان خود را برآورده می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت آرمانی 724 یا فروشگاه‌های حضوری این شرکت، انواع ظرف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی را با قیمت مناسب خریداری کنید.

کد خبر 747232

دیگر خبرها

  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • ۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال