Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:01:23 GMT

یمن با موشک جنوب عربستان را هدف قرار داد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۶۰۵۷

یمن با موشک جنوب عربستان را هدف قرار داد

تهران - ایرنا - یمن مواضع نظامیان سعودی در منطقه نجران واقع در جنوب عربستان را با موشک هدف قرار داد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری المسیره، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن سه فروند موشک «زلزال1» به تجمع مزدوران ارتش عربستان شلیک کرد.
یک منبع نظامی گفت که این حمله تلفات زیادی برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منبع افزود: یگان توپخانه یمن نیز تجمع مزدوران سعودی را در همین منطقه هدف قرار داد که در پی آن خسارت هایی به نیروها و تجهیزات آنها وارد شد.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
جنگ تاکنون بیش از 16 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی نامید. شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.
شبد**1480**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن عربستان موشك زلزال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار سنایی راد: به محضِ اینکه اسرائیل علیه خاک ایران خطایی کند، با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه خواهد شد/در عملیات تنبیهی دنبال کشته گرفتن نبودیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سنایی راد، معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، در گفتگویی، با تاکید بر اینکه ایران در عملیات تنبیهی علیه اسرائیل دنبال کشته‌گرفتن نبود، گفت: آنچه در عملیات وعدۀ صادق اتفاق افتاد، اقدامی مشروع عقلانی و اخلاقی بود.

اهم اظهارات سردار سنایی راد را به نقل از انتخاب بخوانید؛

*پس از حملۀ رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق ما به مجامع به بین‌المللی شکایت کردیم اما افرادی که باید این اقدام را محکوم می‌کردند نه تنها این کار را انجام ندادند بلکه همکاری‌هایی را هم با این اقدام نشان دادند.

*ما در شرایطی قرار داشتیم که رژیم صهیونیستی خود را با مانعی برای ادامۀ اقداماتش مشاهده نمی‌کرد و احتمال تکرار این جنایت وجود داشت. به همین دلیل برای متوقف‌کردن روند ترور و جنایت از یک سو و تنبیه متجاوز از سوی دیگر این عملیات طراحی شد.

*اگر صهیونیست‌ها می‌توانستند ۵ پیکر زن و کودک در این عملیات در اختیار داشته باشند، حتماً به‌دنبال فضاسازی علیه ما بودند لذا اقدامی که انجام گرفت برای گرفتن تلفات از دشمن نبود.

*موشک هایپرسونیک را ما چند ماه پیش رونمایی کردیم اما واقعیت این است که چند سال پیش به این فناوری رسیده‌ایم.

*در عرصه‌های دیگر توانمندی‌هایی داریم که زمان رونمایی از آن‌ها فرانرسیده اما اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم؛ چون آمادۀ استفاده است.

* به محضِ اینکه صهیونیست‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد.

*ما هیچ محدودیتی نداریم و صهیونیست‌ها با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه خواهند شد. تاکتیک ما این‌بار متفاوت خواهد بود.

*کتمان‌درمانی را انگلیسی‌ها به صهیونیست‌ها یاد داده‌اند. برای همین است که صهیونیست‌ها مدعی هستند ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپاد را رهگیری کرده‌اند. ترامپ هم بعد از حملۀ ایران به عین‌الاسد گفت خسارت مختصر بوده و چند نفر ضربۀ مغزی شده‌اند. صهیونیست‌ها همین الگو را با روش دیگری دنبال می‌کنند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896472

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • سردار عالیرتبه دفتر رهبری: دنبال کشته گرفتن نبودیم | با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه می‌شوید
  • تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن در تهران
  • سردار سنایی راد: به محضِ اینکه اسرائیل علیه خاک ایران خطایی کند، با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه خواهد شد/در عملیات تنبیهی دنبال کشته گرفتن نبودیم
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • تجمع مقابل سفارت اردن در تهران (عکس)
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • میدل‌ایست‌آی: نتانیاهو قمار کرد اما ضربت راهبردی از ایران خورد