Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@08:50:16 GMT

پاسخ «ده‌نمکی» به انتقادات «رضا کیانیان»

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۶۰۷۷

مسعود ده‌نمکی کارگردان سینما در پاسخ به انتقادات رضا کیانیان، در وبلاگ خود نوشت: 

«سلام.

جناب آقای کیانیان!

صورت مسئله من فقر مردم یمن نبود بلکه ظلم ۲۸ کشور علیه یک ملت بود

جریان روشنفکری در غرب در حوزه سینما و ادبیات و حتی ورزش به صورت نمادین هم که شده سمت مظلوم می ایستد و این به معنی تثبیت فقر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال «مارلون براندو» در مراسم اسکار سال ۱۹۷۳ شرکت نکرد و به جای خود «ساشن لیتل فزر» از فعالان مدنی سرخ پوست را فرستاد و او هم در اعتراض به بد رفتاری با آمریکایی‌های جدید با سرخ‌پوستان بومی بیانیه خواند و اتفاقاً مثل اینجا از سوی حضار «هو» شد.

آیا «براندو» سرخ‌پوست‌ها را تحقیر کرده یا در برابر ظلم هم نژادان خود ایستاده؟

یا همین چندی پیش خانم «اسکارلت جوهانسون» وقتی فهمید «بن سلمان» ولیعهد عربستان سرمایه‌گذار فیلم «ریدلی اسکات» می‌باشد از بازی در این فیلم انصراف داد. بامنطق شما خانم جوهانسون باید به «خاشقچی» دفاع شخصی یاد میداد نه اینکه با انصراف از رفتار ظالمانه عربستان تبری می‌جست!

یا خانم «ونسا ردکریو» بازیگر فیلم «جولیا» علیرغم آتش زدن تصاویرش در بیرون سالن اسکار بخاطر ساخت مستندی در دفاع از فلسطینی‌ها در مراسم رسمی از کودک کشی رژیم صهیونیستی سخن گفت.

یا «گابریل سولانو» بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین پس از لغو دیدار تیم ملی کشورش با اسرائیل به‌جای حساب کتاب ورزشی و تدارکاتی نوشت: «فوتبال هرگز به خون فلسطینی‌ها آلوده نمی‌شود و رونالدو هم گفت: طرفداری از کودکان فلسطینی را با حمایت رئیس اسرائیل عوض نمی‌کند.» او حتی در پایان بازی پرتغال با رژیم صهیونیستی حاضر به تعویض پیراهنش با بازیکن تیم مقابل نشد و در پاسخ خبرنگاران گفت «من در خاک فلسطینم.» یا مارادونا ستاره فوتبال جهان پرچم فلسطین را درمقابل عکاسان بالا برد. «کاکا» بازیکن برزیلی از مردم غزه دفاع می‌کند و «هازارد» ستاره بلژیکی چلسی در دفاع از غزه در طول مسابقات واکنش نشان می‌دهد.

کمپین پنج نفره هنرپیشه های هالیوودی در محکومیت اسرائیل نیز از این دسته است. آیا این رفتارها تحقیر مردم فلسطین بوده یا اقداماتی نمادین؟

من برای شما به عنوان یک پیشکسوت احترام قائلم اما این سخنان شما استدلال و بنیان درستی ندارد! کافی است یک‌بار دیگر سخنان من را به صورت کامل گوش دهید تا متوجه شوید که من  فقط توقع یک رفتار نمادین در برابر ظلم را داشتم نه ترحم به رقیب.

این که از هزاران نفر یکی تختی یا پوریای  ولی و یا حتی مارلون براندو می شود به نداشتن همین نگاه اصالت‌سود برمی‌گردد.

من دوست داشتم شما از منظر فرهنگی به سخنان من نگاه می کردید نه سیاسی و حتی ورزشی .

بله در حوزه سیاست ماکیاولی مردانگی جایی ندارد، در حوزه ورزش قهرمانی هم، هدف وسیله را توجیه می کند .اما در حوزه اخلاق و فرهنگ که شما یکی از نماد های آن هستید همه چیز ذیل اخلاق تعریف می شود. حتی کمتر گل زدن به رقیب به نشانه همدردی!

امیدوارم تیم ملی کشورمان در این دوره بدرخشد و به قهرمانی برسد و موجبات شادی مردم شود.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وبلاگ فقر یمن ادبیات پوست عربستان بازی رژیم صهیونیستی آرژانتین تیم ملی کودکان پرتغال خاک مارادونا جهان فلسطین چلسی غزه اخلاق شادی جام ملت های آسیا رضا کیانیان مسعود ده نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان توهم «یکه تازی» اسرائیل

در قضیه پاسخ محدود اخیر موشکی ایران به اسرائیل بحث اینکه چه کسی ضربه زد و چه کسی ضربه خورد نیست ،بحث در اینجاست که اسرائیل در طول هفتاد و خرده ای سال از به وجود آمدنش یک قاعده ای را در خاورمیانه برپا کرده بود که او بالاترین دست را در خاورمیانه دارد و تا دیروز اسرائیل سلطان بلامنازع خاورمیانه بود و اینگونه القاء می کرد که اوست که همه چیز را تحت نظر دارد .ایران به دلیل اینکه منطقه منطقه بسیار حساسی بود برای اولین بارخیلی سعی می کرد تا از مقابله رویاروی پرهیز کند ولی اسرائیل بی مهابا و بدون در نظر گرفتن قواعد با حمله به کنسولگری ایران در سوریه همه قواعد رسمی و اطلاعاتی منطقه را شکست .

ایران در این میان چه باید می کرد ؟یا باید ساکت می ماند و یا باید اجازه می داد کما فی سابق اسرائیل بزند و در برود ،اما ایران اینبار تصمیم به پاسخ گرفت و پاسخی با عقلانیت و درایت و با در نظر گرفتن تمام مسائل جانبی انجام داد.به همین دلیل ایران ملزم بود با عقلانیت جواب دهد و به همین دلیل اعلام کرد که ما پاسخ خواهیم داد و برای این پاسخ باید اقتدار پوشالی دشمن را عریان می کرد .مهم نیست این پاسخ چگونه بود و به چه نتایجی رسید و موفق بود یا خیر ،اینها هیچ کدام مهم نیست ،مهم این بود که پاسخ باید می داد که داد.در نتیجه کشورهای آمریکا ،انگلیس و فرانسه و اردن و تمام کشور های منطقه به کمک اسرائیل آمدند و با این پاسخ چهره اسرائیل را عریان کرد که کشوری که تا دیروز تمام خاورمیانه را تهدید می کرد و مدعی بود من بالاترین قدرت منطقه هستم مشخص شد که قدرت ویژای ندارد و باید تمام تمام دنیا به کمک این رژیم بیایند نا بتواند از خودش دفاع کند.

تمام کشور های جهان به کمک اسرائیل آمده اند که بتواند از خودش دفاع کند ،حالا اگر بخواهد به ما هرگونه حمله ای بکند، مهم نیست این حمله چگونه و با چه قدرتی خواهد بود . زیرا دیگر این تابوی اسرائیل قدرت اول منطقه شکسته شد.

وقتی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد ایران هم می تواند در مقابل مصالح خودش از خود دفاع کند واین حق دفاع مشروع از خود است .الان همه در این مانده اند که پاسخ اسرائیل به این حمله چگونه خواهد بود؟ فراموش نکنیم ایران یک معادله جدید را در جهان برقرار کرد و این معادله جدید این است که توانست جلوی اسرائیلی که تا دیروز جولان می داد و همه جا در خاورمیانه گَرد و خاک بپا می کرد قد علم کند و جلوی این رژیم منحوس بایستد. مهم نیست این جلوگیری به نتیجه رسید یا به نتیجه نرسید ،دو تا موشک به اسرائیل خورد یا سه موشک؟اصلا این مهم نیست و مهم این است که این مصونیتی که اسرائیل در گرداگرد خود گذاشته بود شکسته شد.پس از این شکسته شدن دیگر اسرائیل نمی داند چکار کند و چگونه آن هیبت را بازسازی کند و حالا توپ درزمین اسرائیل است ،دوست دارد حمله کند خُب بکند ،آن موقع همه راه ها برای ایران باز خواهد بود ،الان ایران یک حمله محدود و اعلام شده کرد وفقط مکان های نظامی را مورد هدف قرار داد ضمن اینکه حتی اگر یک موشک ایران هم به اسرائیل اثابت کرده باشد برای ایران پیروزی است چرا که همان یک موشک یعنی شکستن همه چیز.

اسرائیل در حال تشکیل یک گروه بین المللی است که علیه ایران سیاسی اقدام کند وبرای ایران هم این موضوع مهم نیست.با این حمله خیلی از معادلات خاورمیانه عوض شد و برای اولین بار وحشتی که پریشب جهان را در بر گرفت از هزار موشکی که در زمین اسرائیل فرود بیاید قوی تر بود و این برای کشور ما عزت است. مهم این است این قدرتی که همه را تهدید می کرد الان خودش نشسته و دارد زخم هایش را می لیسد و نمی داند چکار کند.اسرائیل برای خنثی کردن حمله ایران از همه کشور ها کمک گرفت ولی ایران در این حمله از هیچ کشوری کمک نگرفت و این برای ما افتخار است.ایران حتی محور های مقاومت در منطقه را هم به یاری نخواست وبه تنهایی اقتدار خود را به معرض نمایش جهان گذاشت.

در پایان ایران باوجود تحریم های بین المللی با تکیه بر توانمندی ودانش بومی خود تولید قدرت نمود ونفوذ واقتدار سیاسی ونظامی خود را بدون اتکا به هیچ کشوری درمنطقه خاورمیانه مسجل ساخت. فراموش نکنیم که نتانیاهو می خواست تمام افکار را از غزه به سمت ایران هدایت کند تا غزه فراموش شود وایران هم با دقت و درایت پاسخ اسرائیل را داد و از انحراف افکار بین المللی جلوگیری کرد .

کارشناس مسائل خاورمیانه

212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895541

دیگر خبرها

  • نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن؛ بارسایی ها مرتکب اشتباهات زیادی شدند! / زیرنویس فارسی
  • تجمع طلاب حوزه علمیه رضویه گرگان در دفاع از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • کیمیش: فینال تمام آلمانی بسیار رویایی خواهد بود؛ باشگاه مقابل انتقادات از من حمایت نکرد
  • وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه است
  • وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد
  • اقدام ایران در مقابل رژیم اسرائیل، پاسخ بود نه حمله
  • تعجب مورایس از هجوم انتقادات/ شاید چون موهایم بلندتر شده، انتقاد می‌کنند!
  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • پایان توهم «یکه تازی» اسرائیل