Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژه های قابل افتتاح شرکت آب منطقه ای در دهه فجر اظهار داشت: مهم ترین پروژه قابل افتتاح تصفیه خانه آب شرب ازنا است؛  این پروژه در حال حاضر ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مجموع اعتبارات و مطالبات پیمانکار آن ۸۰ میلیارد است.

وی با بیان اینکه در حوزه مهندسی رودخانه نیز پروژه هایی را در دستور کار داریم، تصریح کرد: پروژه ساماندهی رودخانه کشکان در شهر معمولان در دهه فجر افتتاح می شود؛  این پروژه شامل یک دایک حفاظتی به طول ۶۰۰ متر است که عملیات اجرایی آن در نیمه دوم سال ۹۵ آغاز شده و در حال حاضر فاز اول آن آماده بهره برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با تاکید بر اینکه اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، افزود: با احداث این دایک حفاظتی بخشی از ساحل سمت چپ رودخانه در شهر معمولان از سیلاب های فصلی ایمن می شود.

میرزایی از ساماندهی رودخانه شهر الیگودرز خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه رسما در دهه فجر آغاز می شود و اعتبار این طرح معادل ۹۰۰ میلیون تومان است.  

وی همچنین با اشاره به ساماندهی رودخانه شهر بروجرد یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه نیز با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان در دهه فجر آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان از انجام سه پروژه مطالعاتی سد سازی در لرستان خبر داد و گفت: مطالعات فاز دوم سد «چولهول» شهرستان پلدختر با اهداف تامین آب شرب بلندمدت و پایدار شهر پلدختر و روستاهای پرجمعیت منطقه در دهه فجر آغاز می شود.

میرزایی با بیان اینکه مطالعات فاز اول سد «بن لار» پلدختر با اهداف تامین آب شرب و باغات و اراضی کشاورزی منطقه «زیودار» نیز دهه فجر آغاز می شود، تصریح کرد: مطالعات سد برق آبی «زال» پلدختر در دستور کار است که مطالعات مرحله شناخت آن در دهه فجر آغاز می شود. هدف از اجرای این طرح نیز تولید برق، کنترل سیلاب و گردشگری است.

وی یادآور شد: مشاور این سه سد مشخص شده و همزمان مطالعات آن ها آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان ادامه داد: همچنین فاز اول شبکه یک،  دو، سه و چهار اراضی کشاورزی پایاب سد حوضیان الیگودرز نیز توسط شرکت آب منطقه ای لرستان و جهاد کشاورزی به مساحت حدود ۶۰۰ هکتار آماده بهره برداری است.

کد خبر 4515445

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد دهه فجر رضا میرزایی شرکت آب منطقه ای لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان

محمود شکیبا گفت: پرنده قرقاول به عنوان یک گونه حمایت شده در حاشیه جنگل‌های پهن برگ در گلستان زیست می‌کند و پراکندگی آن از غرب استان حوزه شهرستان بندرگز تا شرق استان پارک ملی گلستان به طول ۲۰۹ کیلومتر در بوته زار‌های تمشک، زمین‌های کشاورزی و باغات و حاشیه جنگل‌هاست.

وی با اشاره به اینکه همه ساله در استان گلستان دوبار سرشماری قرقاول انجام می‌شود، گفت: یک بار آن در فصل بهار و آغاز جفت گیری این گونه در زمانی که جنس نر شروع به آوازخوانی در زیستگاه می‌کند بر اساس ثبت صدا و مشاهده مستقیم و بار دوم فصل پاییز بعد از برداشت محصولات کشاورزی با توجه به پوشش مناسب گیاهی منطقه، از طریق مشاهده مستقیم انجام می‌شود.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست گلستان افزود: با توجه به پراکنش قرقاول در استان و پایش مستمر و ثبت آمار‌ها می‌توان زیستگاه‌های حساس این گونه حمایت شده را هر ساله شناسایی و برای حفاظت و حراست از آنها برنامه ریزی و زیستگاه‌های مهم و حساس در حوزه استحفاظی شهرستان‌ها را مشخص و برای آنها سایت‌های سرشماری تعیین کرد.

شکیبا بیان کرد: سرشماری قرقاول با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی تا ۱۰ خرداد در پارک ملی گلستان، کلاله (منطقه شکار و تیراندازی ممنوع عزیز آباد)، منطقه جنگلی شش آب رامیان، مینودشت (منطقه شکار و تیراندازی ممنوع نیشاک و منطقه حفاظت شده لوه)، علی آباد کتول، کردکوی، بندرگز و گرگان انجام می‌شود.

وی افزود: نتایج آخری سرشماری حاکی از زیست ۶۰۶ عدد قرقاول در مناطق مختلف استان گلستان دارد که انتظار می‌رود با توجه به وضعیت بارندگی مناسب چند ماه اخیر جمعیت آنها افزایش یابد.

قرقاول گونه‌ای از تیره ماکیان است که بیشتر در جنگل‌های مرطوب و بوته زار‌های تمشک و گاهی درختان پهن برگ آشیانه سازی می‌کند، جمعیت این گونه منحصر بفرد از زیبایی خیره کننده برخوردار است.

قرقاول نر با سری به رنگ سبز براق، پوست برهنه دور چشم به رنگ قرمز گلی، گوش پر‌های کوتاه و بدن به رنگ قرمز گلی با رگه‌های سیاه موج دار از قرقاول ماده که به رنگ قهوه‌ای خاکستری رنگ بوده، متمایز است.

قرقاول نر ۸۵ سانتی متر و ماده ۶۰ سانتی متر با احتساب دم طول داشته و به واسطه دم بلند و رنگین و راه رفتن باشکوه از سایر ماکیان متمایز است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • آغاز فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه 
  • حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد
  • ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر
  • پله فرار تونل غدیر قم سال ۱۴۰۳ احداث می‌شود