Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه همایش معاون و روسای اداره‌های مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای ۷۰۷ ترابری ارتش و شهادت تعدادی از افسران این نیرو گفت: شهادت تعدادی از افسران و کارکنان غیور ارتش را به فرماندهان محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض می‌کنم و برای خانواده‌های داغدار آرزوی صبر و شکیبایی دارم و ان شاء الله این شهدا با شهدای دفاع مقدس محشور شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایجاد و تأمین نظم، امنیت و آرامش مردم و جامعه وظیفه اصلی پلیس است، افزود: موضوع سرقت بیشترین تأثیر در امنیت و آرامش مردم دارد، بیش از ۲۰ درصد از احساس ناامنی ناشی از وقوع سرقت است.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: طی سال‌های اخیر تا نیمه دوم سال گذشته، سرقت‌ها روند کاهشی داشته، ولی از نیمه دوم سال گذشته بنا به دلایل محیطی و ... با روند افزایشی سرقت‌ها مواجه هستیم.

این مقام عالی انتظامی بیان کرد: به دلیل تشدید برخی امور که در مدیریت و کنترل ما نیست مانند مشکلات اقتصادی، بیکاری، عدم مدیریت معتادان متجاهر در جامعه و عدم پیش بینی مکان‌های مناسب برای نگهداری آن‌ها تا درمان و ... با روند افزایشی سرقت‌ها مواجه هستیم.

بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها در ۱۰ استان به وقوع می‌پیوندد

سردار سلیمانی اضافه کرد: البته در خصوص جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر باید بگویم براساس تمهیدات پیش بینی شده، مکان‌هایی برای نگهداری این گروه از افراد تا درمان پیش بینی شده و تا پیش از پایان امسال همه معتادان متجاهر در تهران جمع آوری و ساماندهی می‌شوند.

تدوین طرح "اقدام برای مبارزه قاطع با توسعه سرقت در ابعاد مختلف"

وی با اشاره به تدوین طرح "اقدام برای مبارزه قاطع با توسعه سرقت در ابعاد مختلف"، عنوان کرد: طرح اولیه تدوین شده و مراحل اولیه آن را شروع به پیاده سازی کرده ایم، در این جلسه نیز در رابطه با روش‌های جدید، ابزار‌های جدید، تقویت حوزه اشراف اطلاعاتی و ... که به نوعی با این طرح مرتبط است، صحبت و گفتگو کردیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه جغرافیای سرقت در مبارزه با این جرم مهم است، گفت: بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها در ۱۰ استان و مرکز آن صورت می‌گیرد که استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، اصفهان، کرمان و ... از استان‌های صدرنشین در وقوع سرقت هستند.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار سارق حرفه‌ای در کشور، مطرح کرد: بیش از ۶۵ درصد سرقت‌ها توسط این سارقان حرفه‌ای و دارای پرونده انجام می‌شود.

امسال بنا به دلایل محیطی سارقان " بار اولی" در حال افزایش هستند

سردار سلیمانی یادآور شد: امسال بنا به دلایل محیطی سارقان " بار اولی" در حال افزایش هستند.

وی با اشاره به عناصر پنجگانه مربوطه به وقوع سرقت، عنوان کرد: سارق، جغرافیای سرقت، موضوع سرقت، مالخر‌ها و کارکنان پلیس در حوزه مبارزه با سرقت، جزء این عناصر پنجگانه هستند که در نظر داریم بر روی حرفه‌ای گرایی کارکنان، ارتقاء دانش و مهارت مبارزه با سرقت آنان تمرکز کنیم.

شناسایی و برخورد جدی با مالخران در دستور کار جدی پلیس

سردار سلیمانی شناسایی و برخورد جدی با مالخران نیز از اولویت‌های اساسی پلیس آگاهی برشمرد و گفت: بیش از ۶۵ درصد از پرونده‌های سرقت کشف می‌شود، این در حالی است که در پرونده‌های مربوط به سرقت خودرو، این میزان از کشفیات ۹۷ درصد است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: ۸۵ درصد از سرقت‌ها در ماه اول پس از وقوع سرقت کشف می‌شود.

استرداد اموال مالباخته؛ از اولویت‌های اساسی

سردار سلیمانی استرداد اموال به مالباخته را یکی از اولویت‌های اساسی پلیس عنوان کردو گفت: در این راستا سامانه نمایشگاه مجازی اموال مسروقه مکشوفه راه اندازی و ایجاد شده است؛ این سامانه سال گذشته در مرحله اول به صورت پایلوت در تهران اجرایی و دنبال شد و از امروز در سراسر کشور در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام /

20 / 20 سردار ایوب سلیمانی همایش معاون و روسای اداره‌های مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور سرقت سارقان حرفه ای وجود ۲۰۰ هزار سارق حرفه‌ای در کشور سارقان بار اولی جانشین فرمانده ناجا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سردار ایوب سلیمانی سرقت سارقان حرفه ای جانشین فرمانده ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور

سرهنگ "احمد سعیدیان" به تشریح اقدامات ۱۱ ماهه این حوزه از پلیس آگاهی  پرداخت و اظهار داشت: اولویت های امسال معاونت مبارزه با جرایم جنایی اعم از کاهش فاصله کشف تا وقوع جرایم، استفاده از روش های علمی و آزمایشگاهی، آموزش مستمر ماموران و کارآگاهان در انتقال تجارب، ارتقای سطح کیفی روابط با رده های درون و برون سازمانی پلیس آگاهی، استفاده از ظرفیت کارآگاهان خبره بازنشسته در کشف پرونده های راکد و تمرکز بر اجرای موفقیت آمیز طرح های مختلف در راستای مقابله با جرایم مرتبط و... در دستور کار قرار داشته و مستمر ادامه خواهد داشت.

وی مبارزه با جرایم خشن را از اولویت های مهم جرایم جنایی دانست و افزود: از ابتدای سال جاری ۶ مرحله طرح مبارزه با سرقت های مسلحانه در استان های هدف اجرا شده که در مجموع تعداد قابل توجهی سرقت مسلحانه کشف و سارقان مسلح مذکور نیز دستگیر شده اند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی کشور ادامه داد: همچنین در هنگام اجرای طرح های یاد شده تعداد زیادی از سرقت های عادی و به عنف نیز کشف شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه مرحله طرح دستگیری سارقان مسلح متواری در کشور به مرحله اجرا درآمده که این سه مرحله نیز موفقیت آمیز بوده و منجر به انهدام  باندهای متعددی از سارقان مسلح در این مدت شده است.

سرهنگ "سعیدیان" در ادامه اظهار داشت: با اقدامات موثر کارآگاهان خبره پلیس آگاهی بیش از ۹۶ درصد از پرونده های قتل با استفاده از روش های علمی، آزمایشگاهی و تجهیزات فنی پلیسی منجر به کشف شده است.

وی با اشاره به کارگروه عالی بررسی پرونده های مهم جنایی تصریح کرد: پرونده های پیچیده جنایی که تاکنون کشف نشده اند در این کارگروه  که متشکل از خبرگان آگاهی است مطرح و مورد پیگیری جدی قرار می گیرند که تاکنون پرونده های طرح شده در این کارگروه کشف شده اند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال، ۹۲ درصد از پرونده های جرایم جنایی در کشور کشف شده است، افزود: از این کشفیات تعدادی از پرونده های معوقه جنایی که تاکنون کشف نشده بود با پیگیری و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و در پی جویی انجام شده منجر به کشف شده اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در پلیس آگاهی هیچ پرونده کشف نشده ای از روند پی جویی خارج نشده و همچنان تا حصول نتیجه و کشف پرونده تحت پیگیری قرار خواهد داشت.

معاون مبارزه با جرایم جنایی با بیان اینکه پرونده های سرقت های  مسلحانه با جدیت و نهایت دقت مورد پیگیری کارآگاهان قرار می گیرند، عنوان کرد: کشف ۳ فقره از پرونده های سرقت های طلافروشی و دستگیری۲ باند سرقت نافرجام ( به واسطه استفاده از تجهیزات بازدارنده مانند دزدگیر، مه پاش، شیشه ضدگلوله، جانمایی مناسب طلافروشی و.... در مغازه های طلافروشی) از دیگر اقدامات پلیس آگاهی در این حوزه می باشد.

سرهنگ "سعیدیان" همراهی و مشارکت مردم را زمینه ساز امنیت پایدار در جامعه دانست و عنوان کرد: هدف ما و همکارانمان در سراسر کشور ارتقای امنیت مردم است که امیدواریم بیش از پیش بتوانیم به این مهم بپردازیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • بازداشت سارق حرفه ای ۲۵ خودرو در غرب تهران
  • کاهش ۱۴ درصدی سرقت در گلستان
  • بازداشت سارق حرفه‌ای ۲۵ خودرو در غرب تهران
  • ۹۲ درصد از پرونده‌های جرایم جنایی در کشور کشف شد
  • کشف ۹۲ درصدی پرونده های جرایم جنایی در کشور
  • کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور
  • مبارزه با پدیده قاچاق از مهمترین اهداف پلیس
  • دستگیری این سارق با ۳۵ فقره سرقت
  • دستگیری سارق با ۳۵ فقره سرقت
  • رمزگشایی از ۲۲ فقره پرونده سرقت در گیلان