Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان: این‌ها چیزی می‌گفتند و آن‌ها قبول نمی‌کردند. عوضش آن‌ها هم چیزی می‌گفتند و این‌ها قبول نمی‌کردند! خلاصه جلسه قفل شده بود. توی یک لحظه حاج حسن چیزی به ذهنش رسیده بود.


شهید حسن طهرانی مقدم به عنوان پدر موشکی جمهوری اسلامی ایران، بیشترین نقش را در توسعه صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران داشته است؛ موشک‌هایی که امروز با برد ۲ هزار کیلومتری، خواب راحت را بر چشمان دشمنان جمهوری اسلامی ایران حرام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دانشمند برجسته»، «مدیر بلند همت» و «پارسای بی‌ادعا» صفت‌هایی بودند که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چند روز پس از شهادت «حسن طهرانی مقدم» در سال ۱۳۹۰ به او اطلاق کردند. خبرگزاری میزان بُرش‌هایی از زندگی این قهرمان کشورمان را که در کتاب «مردی با آرزو‌های دوربُرد» گردآوری شده است، منتشر می‌کند.

داستان بیستم

چند پروفسور و استاد دانشگاه پیر و پاتال نشسته بودند رو به رویشان. جلسه رسمیِ رسمی بود. صحبت‌ها خشک، موضوع بغرنج، نتیجه ناراضی کننده.

بیش از دو ساعت بود که همگی دور میز جلسه‌ای نشسته بودند که در یکی از کارخانجات صنایع موشکی کره شمالی برگزار می‌شد. مترجم‌ها از ترجمه بحث‌هایی که به نتیجه نمی‌رسیدند، خسته شده بودند. این طرف حاج حسن و تیم موشکی تصمیم گیرنده‌اش و آن طرف مهم‌ترین متخصصان موشکی یک کشور خارجی.

این‌ها چیزی می‌گفتند و آن‌ها قبول نمی‌کردند. عوضش آن‌ها هم چیزی می‌گفتند و این‌ها قبول نمی‌کردند! خلاصه جلسه قفل شده بود. توی یک لحظه حاج حسن چیزی به ذهنش رسیده بود. «اصلا بیاین با هم یه مسابقه فوتبال بدیم. هر کی برد، حرف اون قبوله!» مترجم با شک و شمرده شمرده ترجمه‌اش کرده بود. پروفسور‌ها به هم نگاه کرده بودند. مترجم‌شان با شک و شمرده شمرده ترجمه کرده بود. «قبول است!»

فردا که رفته بودند سر قرار و دیده بودند آن پروفسور‌های فسیل، تیم فوتبال حرفه‌ای شهرشان را به جای خودشان فرستاده‌اند توی زمین ترس برشان داشته بود. جز خود حاج حسن که فوتبالش حرفه‌ای بود بقیه که فوتبال بلد نبودند. درحد بازی‌های دوستانه‌ی روز‌های سیزده بدر با جوان‌های فامیل! داور سوت شروع بازی را که زده بود، جنگ شروع شده بود و بچه‌های حسن مقدم شده بودند بچه‌های خط مقدم. باختن یعنی به خطر افتادن حیثیت ایران.

رگ غیرت ایرانی‌شان گل کرده بود و به خاطر حرف حاج حسن هم که شده بهترین بازی عمرشان را کرده بودند و گرنه هیچ طوری نمی‌شد آن تیم حرفه‌ای را توی زمین خودشان برد.

وقتی برمی‌گشتند ایران، نه تنها - به قول دیپلمات‌ها - به همه اهداف از پیش تعیین شده سفر رسیده بودند، بلکه توی یک زمین با چمن استاندارد یک فوتبال جانانه هم بازی کرده و مواضع دشمن را گلباران کرده بودند!

منبع: فردا

کلیدواژه: پدر موشکی ایران مسابقه فوتبال کره شمالی شهید حسن طهرانی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی ایران به روایت تابلو‌های شهری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  پیش از این نیز دیوارنگاره های مختلف از این عملیات در معابر شهری رونمایی شده بود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) اعتراف عجیب ذوالنوری؛ نفهمیدیم به چه چیزی در مجلس رای می‌دهیم!
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور
  • اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند دیگر چیزی از این رژیم باقی نمی ماند
  • اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر
  • حمله موشکی ایران به روایت تابلو‌های شهری
  • ببینید | آثار هنری با موضوع قدرت موشکی ایران