Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، در راستای تقویت و راه‌اندازی المپیادهای پروژه‌ای محیط زیست و انرژی، نشست مشترکی با پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در این خصوص گفت: پژوهش‌های دانش‌آموزی در صورت هدایت در مسیر نیازهای اصلی کشور می‌تواند حرکتی در جهت رشد علمی کشور محسوب شود تا دستاورد این پژوهش‌ها در جهت رفع مشکلات کشور مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پژوهش‌های دانش‌آموزی در واقع کانونی برای عرضه فکر و ایده و نخبه‌پروری در عرصه‌های علمی به شمار می‌رود و هرگونه صرف هزینه در این بخش، سرمایه‌گذاری پایه‌ای برای رشد علمی و فناوری کشور خواهد بود.

مهاجرانی با بیان اینکه تقویت روحیه پژوهشگری به صورت کاربردی در بین دانش‌آموزان از مهم‌ترین اقدامات به منظور ساختن جامعه علمی کشور به حساب می آید، افزود: می‌توان از این دریچه به فردایی بهتر در عرصه‌های علمی امید داشت.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ادامه داد: ترغیب دانش‌آموزان دبیرستان در سراسر جهان برای مقابله با مشکلات زیست محیطی، انرژی و پرورش توانایی آنها برای تولید روش حل مسأله از اهداف این المپیاد است.

مهاجرانی از دیگر اهداف این المپیاد را الهام بخشیدن به دانش آموزان دبیرستان برای مشارکت در حفاظت و بهبود محیط زیست و انرژی، آگاهی زیست محیطی نسل جوان، جمع‌آوری و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها در حوزه محیط زیستی و انرژی و اطلاع رسانی همگانی در مورد مشکلات محیط زیستی و انرژی عنوان کرد.

در این نشست مقرر شد کارگروه مشترکی در خصوص تهیه چهارچوب، نحوه تعامل و ساز و کار عملیاتی کردن این پروژه تشکیل شود.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان دانش‌پژوهان جوان المپیادهای پروژه‌ای محیط زیست و انرژی فاطمه مهاجرانی پژوهشگاه صنعت نفت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان دانش پژوهان جوان پژوهشگاه صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نورااله مرادی صبح امروز در اولین همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران به میزبانی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه تمدن ایرانی- اسلامی از پیشینه بسیار عظیمی در حوزه دانش بومی و سنتی برخوردار است، اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، مسئله دانش سنتی و بومی در اولویت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور قرار گرفته است، بنابراین دانش سنتی محیط‌زیست طراحی و برای اجرا به استان چهارمحال و بختیاری واگذار شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور افزود: در چهارمحال و بختیاری طراحی خوبی از دانش سنتی و بومی شکل گرفته است، زوایای پنهان و فراموش شده در حوزه محیط‌زیست با کمک پژوهشگران استخراج شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم همواره برای سازگاری با محیط‌زیست و طبیعت دست به ابداعات در حوزه‌های مختلف زده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین اقلیم و طبیعت مورد توجه قرار گرفته است.

مرادی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسیده است، اظهار کرد: این نشان‌دهنده وجود پتانسیل‌های ویژه در حوزه دانش سنتی محیط‌زیست است.

رئیس همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران گفت: همایش دانش سنتی محیط‌زیست کشور نقطه آغاز و ارزشمندی برای استفاده از ظرفیت دانش بومی است که باید نهایت بهره را ببریم، در آینده‌ای نزدیک اطلس این دانش را در کشور با کمک تمامی پژوهشگران تألیف خواهیم کرد و به‌عنوان یادگار آن را حفظ کنیم.

وی افزود: با کمک سازمان محیط‌زیست جلد ۳۱ کتاب و اطلس دانش بومی محیط‌زیست کشور با استفاده از پژوهش‌های انجام شده در این حوزه تألیف می‌شود، استمرار برگزاری همایش دانش سنتی محیط‌زیست مورد تاکید است و باید دبیرخانه فعال باشد، این همایش دو سالانه به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اطلس دانش سنتی محیط زیست کشور تدوین می‌شود
  • همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد
  • دبیرخانه بومی دانش سنتی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد
  • اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور تدوین می‌شود
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور
  • آغاز مرحله دوم المپیاد دانش‌آموزی در استان اصفهان
  • گسترش همکاری سازمان‌های انرژی اتمی و محیط زیست
  • گسترش همکاری سازمان‌های انرژی اتمی و حفاظت محیط زیست
  • برگزاری نشست نمایندگان دادستان‌های کشور‌های حاشیه دریای خزر
  • آغاز مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزی کشوری در ایلام