Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@17:46:38 GMT

درمان بی‌خوابی با ۴ روش فوق‌العاده

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۶۲۳۲

 مقابله با بی خوابی ، درمان بی خوابی و آرامش و رضایت داشتن کافی از یک خواب خوب شبانه می تواند انرژی یک روز را کامل کند. خنک نگه داشتن منطقه خواب، تاریک نگه داشتن اتاق خواب، دوری از تلویزیون و وسایل الکترونیکی همه از عواملی هستند که به یک خواب راحت کمک بسیاری می کنند. اما در صورتی که شما هم این راهها را رفته اید و نتیجه ای نگرفته اید پس بهتر است با مطالعه این مطلب به درمان بی خوابی بپردازید و بی خوابی های آزار دهنده شبانه خود را هر چه زودتر درمان کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجتناب از محرکها قبل از خواب برای درمان بی خوابی

بسیاری از افراد می دانند که مصرف قهوه قبل از خواب ممکن است سبب بد خوابی آنها شود ولی این مورد تنها به قهوه پایان نمی یابد. بسیاری از منابع خوراکی دیگر نیز وجود دارند که کافئین زیادی داشته و سبب بی خوابی یا بد خوابی های شبانه می شوند. نوشابه های گازدار، چای، شکلات و نسکافه و قهوه همه از مواد خوراکی پر کافئین هستند که قبل از خواب مضر محسوب می شوند.

برای درمان بی خوابی دمنوش بنوشید

برخی از دمنوش های گیاهی کمک می کنند تا شما آرامش بیشتری داشته باشید و در نتیجه آرام تر و بهتر بخوابید. بابونه یکی از گیاهانی است که در تمدد اعصاب و کسب آرامش بسیار تاثیر دارد. می توانید برای درمان بی خوابی قبل از خواب یک فنجان بابونه کم شکر بنوشید تا بهتر بخوابید.

آروماتراپی برای درمان بی خوابی

یکی از راه های بسیار عالی و طبیعی که به شما کمک می کند بهتر بخوابید آروماتراپی است. سعی کنید همیشه روغن های طبیعی یا اسانس های گیاهی در دسترس داشته باشید. قبل از خواب با یک عدد اسپری روغن های گیاهی را به بدن خود اسپری کرده و با ماساژ آن را جذب بدن کنید. این کار به شما تسکین می دهد و عطر گیاهان طبیعی شما را آرام کرده و بهتر به خواب می روید.

تغذیه متعادل راه ساده درمان بی خوابی

آنچه که می خورید یکی از مهمترین دلایل بدخوابی شما می باشد. رژیم های غذایی سنگین و یا حتی رژیم های بسیار ضعیف و سبک هم می تواند در خواب اختلال ایجاد کند. در صورتی که یک رژیم غذایی بسیار ضعیف داشته باشید سوزش قلب و در نهایت سوء هاضمه پیدا خواهید کرد. یک رژیم سنگین مملو از غذاهای چرب و سنگین هم دستگاه گوارش شما را برای ساعتها مشغول کرده و مانع خواب آرام می شود. تغذیه سالم و متعادل باعث بهبودی سلامتی شما شده و برخی از مشکلات ناخوشایند خواب شبانه را حل می کند. اگر در طی شب از خواب بیدار می شوید و خوابتان نمی برد حتما رژیم غذایی مناسبی ندارید.

این راهکارها برای درمان بی خوابی به شما کمک می کند تا خواب راحت تر و بهتری داشته باشید ولی در صورتی که نمی توانید به راحتی به خواب بروید یا خواب طولانی و عمیقی ندارید حتما با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است این یک نشانه از مشکلات بهداشتی و سلامتی باشد.مشکلاتی همانند اختلالات هورمونی و سیستم دفاعی بدن و حتی آلرژی نیز می توانند عامل بی خوابی شما باشند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: درمان انرژی تلویزیون خواب نوشابه قهوه شکر رژیم های غذایی قلب تغذیه مشکلات رژیم غذایی پزشک آلرژی انرژی تلویزیون خواب درمان قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات گسترده پهبادی سپاه خواب خوش صهیونیسم غاصب را آشفته کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، استاندار مرکزی با صدور پیامی ضمن تقدیر از پاسخ کوبنده و مقتدرانه سپاه پاسداران به جنایات رژیم خبیث صهیونیستی تأکید کرد هر زمان تهدیدی علیه منافع ملی احساس شود، میدان عمل جمهوری اسلامی است.

در این پیام آمده است:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
«فَلَمَّا جَاءَ أَمْرُنَا جَعَلْنَا عَالِیَهَا سَافِلَهَا وَأَمْطَرْنَا عَلَیْهَا حِجَارَةً مِنْ سِجِّیلٍ مَنْضُودٍ» - هود ۸۲« رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد.» امام خامنه‌ای (حفظه الله)

عملیات گسترده پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که تحقق "وعده صادق" فرمانده معظم کل قوا و پاسخی محکم به شرارت‌های رژیم خبیث صهیونیستی بود بار دیگر اشراف و اقتدار عملیاتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشید و خواب خوش استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب و اعوان و انصار مزدور و فرومایه منطقه‌ای آنان را آشفته ساخت.

این پیام می‌افزاید: عزم جزم نیروهای مسلح و ملت شریف ایران برای مقابله با هر آنچه امنیت و منافع ملی ایران عزیز را به خطر بیاندازد، پیام روشنی است به قدرت‌های پیدا و پنهان حامی رژِیم کودکش و دنباله‌های حقیر وتروریست‌های زبون، که توطئه و خدشه به منافع جمهوری اسلامی امنیت آن‌ها را نیز به خطر خواهد انداخت و اقدام قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم صهیونیستی، موجب خشنودی و شادی دل‌های مؤمنان و آزادگان سراسر عالم و آحاد ملت ایران گردید و نشان داد این نهاد مقدس در اهتمام به آیه‌ی شریفه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» به خوبی ادای تکلیف می‌کند.

در ادامه این پیام آمده است: عملیات غرورآفرین "وعده صادق" در پاسخ به جنایات و تجاوزرات مکرر رژیم خبیث اسرائیل و در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در منشور ملل متحد صورت گرفت و جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی، تردیدی نخواهد داشت.

استاندار مرکزی در این پیام تاکید کرده است:
صهیونیست‌ها و دولت تروریست آمریکا بداند برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها، انگشت ما روی ماشه و پای ما آماده رفتن است و هر جا تهدیدی علیه منافع ملی احساس کنیم آن‌جا میدان عمل ما است لذا این گونه اقدامات اقتدار آفرین، تا گرفتن انتقام آخرین قطره خون شهیدان ادامه خواهد داشت و باذن الله و در آینده‌ای نزدیک نابودی رژیم منحوس صهیونیستی و حامیان جنایتکارش را در سراسر عالم جشن خواهیم گرفت.


در پایان این پیام آمده است: اینجانب ضمن قدردانی از جانفشانی و اقتدار فرزندان قهرمان ایران اسلامی در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای تمامی غیور مردان نیروهای مسلح، رزمندگان اسلام در محور مقاومت و مردم مقتدر و مظلوم فلسطین، نصرت و مدد الهی را مسئلت دارم.
" وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ"

کد خبر 6078257

دیگر خبرها

  • چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟
  • سازمان ملل و کشورهای غربی بیش از حد به اسرائیل سخت می‌گیرند | سازمان ملل بهتر است منحل شود !
  • «حساب شده، بی‌سابقه و فوق‌العاده» ادبیات این روز‌های جهان درباره پاسخ ایران به اسرائیل
  • نسخه‌ای برای برطرف کردن بی‌خوابی و سحرخیز شدن
  • عملیات گسترده پهبادی سپاه خواب خوش صهیونیسم غاصب را آشفته کرد
  • تمدید دستور العمل شرایط فوق العاده در رژیم صهیونیستی
  • نشست فوق العاده اتحادیه اروپا با محور حملات تنبیهی ایران
  • بهتر است رژیم صهیونیستی به حمله ایران پاسخ ندهد
  • رئیس سابق موساد: بهتر است به حمله ایران پاسخ ندهیم
  • نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره عملیات تنبیهی ایران