Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ترامپ با اجازه دادن به ایران برای ادامه صادرات نفت، فضایی را ایجاد می کند که در ادامه امسال می‌تواند کاتالیزوری برای کاهش قیمت‌های نفت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دولت ترامپ با اجازه دادن به ایران برای ادامه صادرات نفت، فضای بازی‌ برای خود باقی می‌گذارد که در ادامه امسال می‌تواند کاتالیزوری برای کاهش قیمت‌های نفت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران، برایان هوک، در آخر هفته گذشته میلادی، از این که با قاطعیت اعلام کند که ایالات‌متحده در مورد تحریم‌های نفتی ایران و محدود کردن صادرات این کشور سخت‌گیرانه‌تر عمل خواهد کرد، سر باز زد. او در را برای تمدید معافیت‌هایی باز گذاشت که به برخی از بزرگترین خریداران ایران اجازه می‌دهد به واردات نفت از این کشور ادامه دهند.

تصمیم دولت ترامپ در ماه نوامبر برای اعطای معافیت از تحریم‌ها به ۸ خریدار نفت ایران، شامل چین و هند، بازارها را غافل‌گیر کرد و باعث شد قیمت‌های نفت ۳ ماه پیاپی افت کنند.

نماینده سابق تحریم‌های ایران در دولت اوباما، آموس همچستین، می‌گوید: در ماه می ۱۰۰ درصد معافیت‌ها تمدید خواهند شد. دلیل این امر این است که اگر شما معافیت  ندهید و کسی به واردات ادامه دهد، آنگاه مجبور هستید وی را تحریم کنید و احتمالا شما نمی‌خواهید آنها را تحریم کنید.

برایان هوک در اجلاس جهانی انرژی انجمن آتلاتتیک گفت: ما به دنبال اعطای هیچ معافیت یا تعلیق تحریم‌ها برای واردات نفت ایران نیستیم.

هرچند وقتی که خبرنگار سی‌ان‌بی‌سی او را با این سوال که آیا دولت ترامپ معافیت‌ها را تمدید خوااهد کرد، تحت فشار قرار داد، گفت: من هنوز نمی‌توانم به این سوال پاسخ دهم.

او گفت: آن‌چه می‌توانم بگویم این است که، ما معتقدیم وقتی بازار نفت با عرضه بهتری روبرو باشد، آنگاه این ما را در شرایط خیلی بهتری قرار خواهد داد تا صادرات ایران را به صفر برسانیم.

اظهارات هوک اشاره به این دارد که بخشی از تصمیم دولت در موقع به پایان رسیدن معافیت‌ها در آغاز ماه می، به قیمت نفت بستگی خواهد داشت.

مایکل کوهن، رییس تحقیقات بازارهای انرژی در بارکلیز، می‌گوید: من معتقدم این دولت آن‌چه برخی از ما قبلا گفته بودیم را صراحتا بیان کرد، که رابطه مستقیمی بین سطح قیمت نفت و به کارگیری تحریم‌ها وجود دارد.

کوهن قبلا گفته بودکه قیمت نفت برنت پایین‌تر از ۶۰ دلار، دولت ترامپ را بر آن خواهد داشت که تحریم‌ها علیه ایران را سخت‌تر کنند و از صادرات نفت آن بکاهند. از سوی دیگر، قیمت نفت برنت بالای ۸۰ دلار، دولت ترامپ را مجبور خواهد کرد تا اجازه دهد حجم قابل‌توجهی از نفت ایران به بازارهای نفت برسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دولت ترامپ برایان هوک صادرات نفت اعطای معافیت از تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی

با بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا، این کشور آمریکای جنوبی در تلاش برای سرعت بخشیدن به روند فروش نفت خود به ارز دیجیتالی است.   به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته، به مشتریان و تامین کنندگان شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا تا ۳۱ مه فرصت داد تا مبادلات مالی خود تحت مجوز عمومی را که تمدید نکرده است، تکمیل کنند. این اقدام، تولید و صادرات نفت را برای ونزوئلا، دشوارتر خواهد کرد زیرا شرکت‌ها برای همکاری با ونزوئلا، باید دست نگه داشته و تک به تک، از دولت آمریکا مجوز دریافت کنند.   شرکت PDVSA از سال میلادی گذشته، به تدریج در حال جابجایی فروش نفت به ارز دیجیتالی یواس‌دی‌تی (USDT) بوده که به تتر هم معروف است و ارزشش به دلار آمریکا مرتبط است و برای حفظ ارزش ثابت، طراحی شده است.   رویترز به نقل از سه منبع آگاه نوشت: شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا به دنبال تسریع استفاده از این ارز دیجیتالی است تا ریسک بلوکه شدن درآمد حاصل از فروش نفت در حساب‌های بانکی خارجی، کاهش پیدا کند.   پدرو تله‌چیا، وزیر نفت ونزوئلا هفته گذشته به رویترز گفته بود ما از ارزهای مختلفی استفاده می‌کنیم و در بعضی از قراردادها، ارزهای دیجیتالی ممکن است شیوه پرداخت مورد ترجیح باشد.   صادرات نفت ونزوئلا در دوران تعلیق موقتی تحریم‌های آمریکا افزایش یافت و در مارس، به حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین میزان در چهار سال گذشته است.   تا پایان سه ماهه اول، شرکت نفتی PDVSA، بسیاری از قراردادهای نفتی نقدی را به مدلی تغییر داد که خواستار پیش پرداخت برای نیمی از ارزش محموله به تتر بود.   این شرکت همچنین از مشتریان جدیدی که به دنبال معاملات نفتی هستند، خواسته است رمزارز در کیف دیجیتالی داشته باشند. به گفته یکی از این منابع آگاه، این الزام حتی در بعضی از قراردادهای قدیمی قید شده که به طور خاص، به وضعیت استفاده از تتر اشاره نکرده بودند.   در اکتبر که واشنگتن، مجوز ۶ ماهه به شرکت‌های بازرگانی و مشتریان شرکت PDVSA برای همکاری با این شرکت نفتی صادر کرد، اکثر آنها برای عمل به الزام مبادلات دیجیتالی، به واسطه‌ها متوسل شدند.   شرکت PDVSA ونزوئلا از سال ۲۰۲۰ که آمریکا، تحریم‌های ثانویه را برای ونزوئلا اعمال کرد، برای فروش نفت خود به خصوص به چین، به واسطه‌ها متکی بوده است.   بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران نفت انتظار دارند حتی اگر واشنگتن، مجوزهای تکی به شرکت‌ها برای فعالیت در ونزوئلا اعطا کند، تولید، صادرات و درآمد نفتی این کشور به زودی، محدود خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟