Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@14:51:53 GMT

حسگر همه کاره کاغذی ابداع شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۶۲۹۴

حسگر همه کاره کاغذی ابداع شد

یک شرکت موسوم به "ویلیوت" (Wiliot) یک حسگر بدون باتری و کاغذی به همین نام ساخته است که با امواج رادیویی موجود در محیط مانند امواج بلوتوث یا وای-فای کار می‌کند و قادر است چیز‌های مختلفی نظیر وزن و دما را اندازه بگیرد و به گوشی یا لپ‌تاپ ارسال کند.

حسگر‌ها نقش مهمی در اینترنت اشیا بازی می‌کنند، اما یک محدودیت قابل توجه دارند و آن این که آن‌ها نیاز به یک باتری یا یک منبع قدرت برای کار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اکنون با ابداع جدید تیم "ویلیوت" این حسگر‌ها به زودی دیگر فقط انرژی مورد نیاز خود را از هوا خواهند گرفت.

"ویلیوت" یک برچسب-حسگر بلوتوثی است که انرژی مورد نیاز را از فرکانس‌های رادیویی موجود در محیط از جمله بلوتوث، شبکه داده‌های تلفن همراه یا وای-فای می‌گیرد.

همه آن چیزی که این حسگر از آن تشکیل شده است، یک آنتن پایه است که بر روی کاغذ یا پلاستیک چاپ می‌شود. پس از آن، این حسگر می‌تواند اطلاعاتی نظیر وزن و دمای محیط را بدون نیاز به هیچ‌گونه باتری انتقال دهد.

این رویکرد بدون باتری می‌تواند به دستیابی به برچسب‌هایی منجر شود که بر روی محصولات قرار می‌گیرند.

با این حسگر لباس سفید شما می‌تواند به شما هشدار دهد که در شستشو در حال از بین رفتن است یا چسباندن آن روی محصولات می‌تواند به شما امکان ردیابی از محل خرید تا تحویل درب منزل را بدهد.

از آنجایی که تولید این برچسب‌ها پیچیدگی خاصی ندارد، نباید قیمت زیادی داشته باشند.

البته این برچسب‌ها تا سال ۲۰۲۰ آماده عرضه نخواهند بود. "ویلیوت" به تازگی یک بودجه کمکی از آمازون و سامسونگ دریافت کرده است. این غول‌های فناوری می‌خواهند این فناوری هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد تا مردم بتوانند این برچسب‌ها را به زودی استفاده کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد

حدود دو هفته قبل، استوانه‌ای فلزی با وزن حدود یک کیلوگرم سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد. به‌نظر می‌رسید که این قطعه فلزی یک زباله فضایی مربوط به پالت باتری رهاشده در سال ۲۰۲۱ باشد. ناسا از همان روز بررسی روی این قطعه را آغاز کرد. حالا این سازمان تأیید کرده است که واقعاً سقف آن خانه در ایالات‌متحده با زباله فضایی سوراخ شده است.

به گزارش دیجیاتو، زباله فضایی مربوط به پالت باتری که در کل ۲.۶ متریک تن وزن داشت در تاریخ ۸ مارس ۲۰۲۴ (۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲) به‌صورت کنترل‌نشده وارد اتمسفر شد. در سال ۲۰۲۱ میلادی ۹ باتری ازکارافتاده از ایستگاه فضایی بین‌المللی رها شدند. از همان زمان، این زباله که به اندازه یک ماشین اسپرت بود به‌آرامی به سمت زمین درحال سقوط بود. انتظار می‌رفت که این زباله به‌طور کامل در اتمسفر بسوزد، اما بخشی کوچکی از آن در نهایت به زمین رسید.

بسیاری از زباله‌های فضایی، قبل از آنکه به سطح زمین برسند، از بین می‌روند. برخی از این زباله‌های فضایی، بقایای ماهواره‌ها و فضاپیما‌های ازکارافتاده هستند.

ناسا تأیید کرد که جسم فلزی یک زباله فضایی است

صاحب خانه‌ای که قطعه فلزی سقف منزل او را سوراخ کرده است، بقایای جسم مربوطه را به مقام‌های ناسا تحویل داد. سخنگوی ناسا نیز اعلام کرده بود که ناسا با همکاری صاحب خانه، قطعه را جمع‌آوری کرده است. ناسا قطعه مربوطه را در مرکز فضایی کندی در فلوریدا مورد بررسی قرار داد.

آژانس‌های فضایی بیش از ۳۰ هزار قطعه زباله بزرگ موجود در فضا را به‌صورت منظم بررسی می‌کنند. هرچند زباله‌های فضایی به این تعداد ختم نمی‌شوند و زباله‌های کوچک‌تری هم در فضا هستند. در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بقایای موشک اسپیس ایکس به مزرعه‌ای در واشنگتن اصابت کرد.

محققان روش‌های مختلفی برای پاکسازی مدار زمین پیشنهاد داده‌اند. جمع‌آوری زباله‌های فضایی موضوع مهمی است که نباید نادیده گرفته شود.

دیگر خبرها

  • چهره‌ای که ۴ بار به استقلال گل زده، همه‌کاره شمس آذر است!
  • افتتاح یک واحد تولید باتری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن
  • نحوه تعمیر کردن ساده و کاربردی لامپ LED با باتری قلمی (فیلم)
  • زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد
  • تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • با این روش باتری لپ تاپ رو زنده کنید (فیلم)