Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@08:17:54 GMT

کاهش حملات صرع بارژیم‌غذایی‌کتوژنیک

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۶۴۳۳

مطالعه اخیر نشان می دهد افزایش کتون های خون می تواند بدون محدودیت در رژیم غذایی و با استفاده از مکمل کتوژنیک به کاهش حملات صرع کمک کند. ناطقان: محققان دانشگاه ساوت فلوریدا آمریکا با مطالعه بر روی موش ها دریافتند رژیم غذایی کتوژنیک علاوه بر کمک به کاهش وزن و بهبود سلامت عمومی بدن، می تواند به کاهش حملات صرع نیز کمک کند؛ رژیم غذایی کتوژنیک حاوی میزان بالا چربی و میزان کم پروتئین و کربوهیدرات هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات موجب می شود بدن برای تامین انرژی، به جای سوزاندن قند، از چربی و کتون ها استفاده کند.

به گفته محققان ترکیب کردن برخی از فاکتورهای رژیم غذایی کتوژنیک با رژیم‌های غذایی سرشار از کربوهیدرات‌ می‌تواند به طور چشمگیری حملات ناشی از قرار گرفتن در معرض سطح بالایی از اکسیژن را به تاخیر اندازد.

تیم تحقیق در این مطالعه موش های را که با یک رژیم غذایی استاندارد حاوی ۷۰ درصد کربوهیدرات تغذیه کرده بودند بررسی کردند. همچنین، موش‌ها یک ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض اکسیژن خالص مکمل‌های مختلف کتوژنیک را دریافت کردند. این شرایط تا زمانیکه علائم جسمی تشنج ظاهر شد، ادامه پیدا کرد.

یافته ها نشان داد حملات صرع تا ۲۱۹ درصد به تاخیر افتادند و شدت تشنج ها به شکل قابل توجهی کاهش یافت. منبع: مهر برچسب ها: حملات ، صرع ، رژیم غذایی کتوژنیک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حملات صرع رژیم غذایی کتوژنیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان

به گزارش خبرگزاری تقریب، در بیانیه حزب‌الله آمده است که در حملات رژیم صهیونیستی به شهرک‌های "طیر حرفا" و "الناقوره" در جنوب لبنان چهار رزمنده آن به شهادت رسیدند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، در این حملات همچنین ۲ امدادگر و یک غیرنظامی نیز به شهادت رسیدند.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسماً به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریباً ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حیفا
  • حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان
  • سازمان ملل: قحطی و سوءتغذیه در غزه بی‌داد می‌کند
  • چه عواملی سبب شکست رژیم غذایی می‌شوند؟
  • گزارش سازمان ملل از حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه
  • چرا در رژیم غذایی شکست می‌خوریم؟
  • روش تخلیه قند اضافه از بدن در ۳ روز
  • این روش‌های وایرال شده لاغرتان نمی‌کند، مریض‌تان می‌کند!
  • تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟