Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@05:35:22 GMT

کاهش حملات صرع بارژیم‌غذایی‌کتوژنیک

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۶۴۳۳

مطالعه اخیر نشان می دهد افزایش کتون های خون می تواند بدون محدودیت در رژیم غذایی و با استفاده از مکمل کتوژنیک به کاهش حملات صرع کمک کند. ناطقان: محققان دانشگاه ساوت فلوریدا آمریکا با مطالعه بر روی موش ها دریافتند رژیم غذایی کتوژنیک علاوه بر کمک به کاهش وزن و بهبود سلامت عمومی بدن، می تواند به کاهش حملات صرع نیز کمک کند؛ رژیم غذایی کتوژنیک حاوی میزان بالا چربی و میزان کم پروتئین و کربوهیدرات هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات موجب می شود بدن برای تامین انرژی، به جای سوزاندن قند، از چربی و کتون ها استفاده کند.

به گفته محققان ترکیب کردن برخی از فاکتورهای رژیم غذایی کتوژنیک با رژیم‌های غذایی سرشار از کربوهیدرات‌ می‌تواند به طور چشمگیری حملات ناشی از قرار گرفتن در معرض سطح بالایی از اکسیژن را به تاخیر اندازد.

تیم تحقیق در این مطالعه موش های را که با یک رژیم غذایی استاندارد حاوی ۷۰ درصد کربوهیدرات تغذیه کرده بودند بررسی کردند. همچنین، موش‌ها یک ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض اکسیژن خالص مکمل‌های مختلف کتوژنیک را دریافت کردند. این شرایط تا زمانیکه علائم جسمی تشنج ظاهر شد، ادامه پیدا کرد.

یافته ها نشان داد حملات صرع تا ۲۱۹ درصد به تاخیر افتادند و شدت تشنج ها به شکل قابل توجهی کاهش یافت. منبع: مهر برچسب ها: حملات ، صرع ، رژیم غذایی کتوژنیک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حملات صرع رژیم غذایی کتوژنیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بسته‌های کمک غذایی ترکیه به اردوگاه های آوارگان فلسطینی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از سیاست‌های اشغال‌گرایانه اسرائیل در کرانه باختری رود اردن پس از شروع جنگ در هفتم اکتبر به‌شکلی فزاینده ادامه دارد.

حملات و اعمال فشارها علیه ساکنین شهرهای جنین، طولکریم، قلقیلیه، نابلس و رام‌الله و به‌ویژه اردوگاه‌های پناهندگان در این شهرها همراه با فقر و بیکاری فزاینده در پی جنگ تشدید می‌شود.

آژانس توسعه و همکاری ترکیه به‌مناسبت ماه مبارک رمضان بسته‌های حاوی مواد غذایی اساسی مانند روغن مایع، رب، برنج، آرد، لوبیا، عدس و رشته را برای توزیع میان صد خانواده فلسطینی ساکن اردوگاه‌های پناهندگان در شهرهای مختلف به وزارت امور دینی و اوقاف فلسطین تحویل داد.

همچنین در چارچوب کمک‌های ماه مبارک رمضان به مردم غزه، ضمن بازدید از اردوگاه پناهندگان العماری که در روزهای اخیر در معرض حملات نیروهای اسرائیلی قرارگرفته است، بسته‌های کمک غذایی بین خانواده‌های نیازمند در این اردوگاه توزیع گردید.

 

دیگر خبرها

  • با این رژیم پنج روزه تقلیدی از روزه داری چربی شکم تان را از بین ببرید
  • رژیم بگیرید و لاغر بمانید
  • شهادت دست کم ۴۰۰ فلسطینی در صف انتظار کمک‌های غذایی
  • تغذیه سالم با داشتن مغز سالم مرتبط است
  • قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟
  • چرا رژیم‌های غذایی سخت به بدن زیان می‌رسانند
  • فشار خون بالا را با این خوراکی‌ها کنترل کنید
  • رژیم 3 روزه با 4.5 کیلو کاهش وزن
  • ارسال بسته‌های کمک غذایی ترکیه به اردوگاه های آوارگان فلسطینی
  • صدو شصت و دومین روز طوفان الاقصی/نخستین کشتی حامل کمک‌های غذایی بار خود را در غزه تخلیه کرد