Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلنا نوشت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با امضای تفاهم‌نامه همکاری بر توسعه همکاری‌های نظامی و دفاعی تاکید کردند.

به گزارش شریان نیوز، در اولین روز از سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به جمهوری آذربایجان که به دعوت رسمی وزیر دفاع جمهوری آذربایجان صورت گرفته است، پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی، نشست هیات‌های عالی‌رتبه نظامی کشورمان و هیات آذری با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری و سپهبد ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان برگزار و پس از تبادل نظر درخصوص توسعه روابط، بین دو کشور تفاهم‌نامه همکاری‌های نظامی و دفاعی امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار باقری پس از امضای این تفاهم‌نامه گفت: پس از دیدار با رئیس‌جمهور آذربایجان، ملاقات گرم و صمیمی با وزیر دفاع این کشور داشتیم که درآن راهکارهای توسعه همکاری‌های آینده دو کشور بررسی شد.

وی افزود: در این دیدار با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی کشور جمهوری آذربایجان بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در ابعاد مختلف لجستیکی، آموزشی و انتقال تجارب عملیاتی تاکید و توافقات بسیار ارزشمندی صورت گرفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت توافقات صورت گرفته اظهار امیدواری کرد که این سفر گام بلندی برای توسعه روابط دفاعی و نظامی بین دو کشور برادر باشد و ما افق‌های بسیار روشنی برای آینده روابط دفاعی و امنیتی دو کشور خواهیم دید.

سپهبد ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان هم ضمن ابراز قدردانی از سفر سردار باقری به جمهوری آذربایجان اظهار داشت: در این دیدار مسائل بسیار مهمی بررسی شد و ما امیدهای زیادی به این سفر داریم.

وی با اشاره به توسعه همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در همه حوزه‌ها تصریح کرد: اطمینان دارم پس از این سفر همکاری‌های نظامی دو کشور به بالاترین سطح می‌رسد.

وزیر دفاع آذربایجان همچنین از مواضع ایران در رابطه با حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان قدردانی و خاطرنشان کرد: امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.

حسن‌اف ادامه داد: این دیدار فرصتی برای بررسی فعالیت کمیسیون مشترک نظامی ایران و آذربایجان بود و ما سفارش‌های لازم برای تقویت این کمیسیون را هم ارائه دادیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان امروز در اولین روز از سفر دو روزه خود به جمهوری آذربایجان با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس ملی این کشور هم دیدار و گفت‌وگو کرد و فردا هم با نخست‌وزیر و دیگر مقامات این کشور دیدار خواهد کرد.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور در پی عملیات «وعده صادق»

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با صدور پیامی مراتب قدردانی مجاهدان و تلاشگران عرصه اعتلای اقتدار دفاعی ایران اسلامی از حمایت‌های بی دریغ، راهبردی و همه جانبه رئیس جمهور در پی پیروزی افتخار آمیز در عملیات "وعده صادق" را تقدیم نمود.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی در پیام خود آورده است:

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید در مسیر تحقق"وعده صادق" فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و مطالبه ملت رشید ایران در پاسخ پشیمان کننده به اقدام نامشروع و تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی و هدایت‌های حکیمانه جناب عالی به عنوان رئیس این شورا، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در اقدامی هماهنگ و دقیق با اجرای عملیاتی غرور آفرین، پاسخی تنبیهی به این رژیم جعلی و حامیان آن داده و نمایشی از اقتدار و غرور ملی را به منصه ظهور رسانده و بارقه‌ای از امید را در دل آزادگان جهان به ویژه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین شعله ور ساختند.

بی شک آنچه به عنوان نکته متمایز و ممتاز این عملیات حماسی تجلی یافت هماهنگی کامل دولت انقلابی و مردمی و نیرو‌های مسلح پر افتخار بود که تصویری با شکوه از عزت و حکمت را در سایه امداد‌های الهی به نمایش گذارد و بفرموده جناب عالی جلوه همراهی و همگرایی دیپلماسی و میدان را متجلی ساخت.

بر خود لازم می‌دانم مراتب قدردانی مجاهدان و تلاشگران عرصه اعتلای اقتدار دفاعی ایران اسلامی را ازحمایت‌های بی دریغ، راهبردی و همه جانبه جناب عالی به حضور تقدیم نموده و از خداوند تبارک و تعالی در سایه فرماندهی معظم کل قوا، عزت، اقتدار و سربلندی را برای ملت شریف ایران اسلامی مسئلت می‌نمایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود
  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود +فیلم
  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور در پی عملیات «وعده صادق»
  • تناسب و ضرورت دو اصل مهم در دفاع مشروع حق طبیعی یک کشور است
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند