Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پیشتر برخی کارشناسان بدلیل مسافت طولانی ، سخت گذر بودن مسیر و هزینه زیاد ، اجرای طرح گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک را غیر ممکن می دانستند.
با وجود هزینه بر بودن اجرای این طرح ، دولت تدبیر و امید تصمیم گرفت به بخش های قلعه رئیسی و دیشموک گازرسانی کند و اکنون ساکنان این دو بخش طعم شیرین خدمت رسانی دولت را می چشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بخش‌ها حدود 50 هزار نفر جمعیت دارند. بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه با یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد حدود 250 کیلومتر فاصله دارند.
فاز سوم گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک کهگیلویه که شامل اجرای شبکه داخلی شهرها و روستاهای اقماری و علمک گذاری بود با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در اواخر سال 95 آغاز شد.
حمیدرضا عراقی در آیین کلنگ زنی با اشاره به هزینه 550 میلیارد ریالی آن گفت: اختصاص این مقدار بودجه به طرح نشانه حمایت دولت تدبیر و امید از مناطق محروم و دورافتاده است.
با تلاش مسئولان دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد ،مهمترین آرزوی مردم مناطق محروم قلعه رئیسی و دیشموک به بار نشست و سرانجام با حضور مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران و مسئولان استانی و کشوری در 20 شهریور سال جاری شعله گاز در 2 شهر قلعه رئیسی و دیشموک روشن شد.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح طرح گازرسانی به 2 شهر قلعه رئیسی و دیشموک گفت: طرح گازرسانی به 2 بخش چاروسا و دیشموک در سه فاز اجرا شد.
رحمان خادم هزینه اجرای این طرح را 550 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح یکهزار و 688 خانوار شهری و هفت هزار و 716 خانوار روستایی در این استان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
با تلاش و پیگیری مسئولان و همکاری مردم بعد از گازرسانی به 2 شهر قلعه رئیسی و دشموک ،کار گازرسانی به روستاهای مسیر در دستور کار مسئولان قرار گرفت.
با تلاش جهادی و شبانه روزی مسئولان شرکت گاز بعد از اجرای شبکه داخلی شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک نصب علمک آغاز شد.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمددر مصاحبه قبلی با ایرنا گفته بود: تا پایان بهمن ماه امسال بیش از 2 هزار علمک گاز در 2 شهر قلعه رئیسی و دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه نصب خواهد شود.
رحمان خادم اظهار داشت: برای علمک گذاری در این 2 شهر هفت پیمانکار مشغول اجرای عملیات علمک گذاری هستند.
وی با اشاره به اینکه کار علمک گذاری در کمترین بازه زمانی انجام می شود ،گفت: صاحبان منازل مسکونی باید برای نصب علمک منزل به اداره گاز یا پیمانکار مشخص شده درخواست ارائه دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از بخش های قلعه رئیسی و دیشموک با تاکید بر تسریع در روند اجرایی این طرح گفت: طرح گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک خدمت ماندگار دولت تدبیر و امید به مردم است.
علی محمد احمدی تأمین سوخت پایدار، جلوگیری از قطع درختان جنگلی، رفع نارضایتی‌های مردم این مناطق، کاهش مصرف بی‌رویه سوخت فسیلی و تسریع در توسعه همه جانبه را از مهمترین فواید گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی، دیشموک و روستاهای اقماری در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد.
وی گفت: با تکمیل این طرح آرزوی دیرینه 732 خانوار در شهر قلعه رئیسی و 978 خانوار در دیشموک برآورده خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم به خبرنگار ایرنا گفت: طرح گازرسانی به این بخش‌ها با روند خوبی در حال اجرا است.
عدل هاشمی پور گفت: همزمان با دهه مبارک فجر امسال شعله گاز در 52 روستای بخش چاروسا روشن خواهد شد.
وی طول شبکه گازرسانی به قلعه رئیسی را 73 کیلومتر و دیشموک را 90 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 110 روستا باقی مانده در حریم 15 کیلومتری این 2 شهر با اولویت بندی طی بازده زمانی مشخص نیز گازرسانی خواهند شد.
هاشمی پور بیان کرد: ساکنان روستاهای در طول مسیر، اداره منابع طبیعی و راه و شهرسازی با رفع معارضان اجتماعی همکاری لازم را برای تسریع در روند اجرایی کار انجام دهند.
شهرستان کهگیلویه با جمعیتی نزدیک به 132 هزار نفر دارای چهار بخش، چهار شهر، 10 دهستان و 365 روستای بزرگ و کوچک است.
بیش از 98 درصد جمعیت شهری و 40 درصد جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
1662/7531/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها خانوار روستایی کهگیلویه و بویراحمد مجلس شورای اسلامی منابع طبیعی نفت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به سمنان رفت

به گزارش جماران، رئیسی در بدو ورود به استان سمنان اظهار کرد: توفیقی است برای من و همکارانم که امروز در استان سمنان باشیم. سمنان استان مردمان متدین و استانی است که معروف به دین‌مداری و علم و دانش است.

وی تاکید کرد: برخورداری استان سمنان از دانشمندان و فرهیختگان به این استان جایگاه ویژه‌ای داده است. یادی می‌کنم از شهدای گرانقدر استان سمنان و ادای احترام می‌کنم به خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان سمنان و درود می‌فرستم به ارواح مطهر همه شهیدان، علما و فرهیختگانی که برای استان سمنان، کشور و جهان اسلام نام‌آور هستند.

وی افزود: سمنان استانی معدنی، صنعتی و گردشگری است. ظرفیت‌های خوبی در این استان داریم. در دور نخست سفر همراه با مدیران بررسی‌هایی انجام و مصوباتی هم مصوب شد. گام‌های خوبی در راستای نهضت ملی مسکن برداشته شد. اقدامات مناسبی هم در مسیر فعال کردن کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل انجام شده است.

رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان قابل توجه است. توجه خوبی به مساله مهم تامین آب در سمنان شد. البته معتقدم در میانه راه هستیم. کارهای خوبی برای برخی شهرستان‌ها انجام شد و در برخی شهرستان‌ها اقدامات در دست انجام است که در این سفر دنبال می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: مجموعه اقداماتی که در دور نخست سفر انجام شد قابل قدردانی است. از همه مدیران استان اعم از استاندار و نماینده ولی فقیه و سایر مدیران بابت پیگیری اقدامات و مصوبات دور نخست سفر قدردانی می‌کنم.

رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه فشرده سفر به استان سمنان گفت: از این‌که نمی‌توانم به همه شهرها و بخش‌ها و روستاها سفر کنم عذرخواهی می‌کنم. به برخی از شهرها خواهیم رفت و از شهروندان و مناطقی که نمی‌توانیم با آن‌ها دیدار داشته باشیم عذرخواهی می‌کنم.

رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، از فرودگاه وارد سمنان شد و از سوی حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان مورد استقبال قرار گرفت.

دیدار مردمی با شهروندان سمنان امروز ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در مسجد امام(ره) این شهر برنامه‌ریزی شده است و از ساعاتی قبل شهروندان در مسیر خیابان امام(ره) منتظر دیدار و استقبال از سید محرومان هستند.

حضور در نشست شورای اداری، نشست با نخبگان، بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مصوب و تکمیل‌شده سفر اول دولت سیزدهم به استان، از برنامه‌های رییس جمهور در شهر سمنان است.

رئیسی عصر امروز در سفر به شاهرود، دیدار مردمی در استادیوم این شهر دارد.

تعدادی از وزیران دولت سیزدهم نیز از ظهر دیروز چهارشنبه در شهرستان‌های مختلف استان سمنان به بازدید و بهره‌برداری از چند طرح پرداختند و امروز نیز وزیران مختلف به عنوان معین هر شهرستان، در ادامه برنامه‌های سفر دولت سیزدهم در نقاط مختلف استان سمنان حضور می‌یابند.

با حضور رییس جمهور جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

افتتاح چند واحد صنعتی در گرمسار، بهره‌برداری از طرح پست ۶۳ کیلوولت و تقاطع غیرهمسطح، آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی اراضی ۵۵ و ۲۰۵ هکتاری برای ساخت نهضت ملی مسکن، بازدید از ادامه روند اجرایی آزادراه حرم تا حرم، واگذاری بیش از ۲ هزار واحد از نهضت ملی مسکن، افتتاح چند مدرسه و پاسگاه حفاظت محیط زیست، از برنامه‌های دولتمردان سیزدهم در شهرستان‌های هشتگانه استان سمنان است.

در دور دوم سفر رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در استان سمنان اکنون ۵۵۵ طرح نیمه‌تمام وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها نیاز است.

در دور اول سفر رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

دیگر خبرها

  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • برگزاری میز خدمت فرماندار چالدران با جامعه هدف بهزیستی
  • رئیسی به سمنان رفت
  • کدام دستگاه‌ها در سفر دولت به سمنان میزخدمت دارند؟
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود
  • مصرف ۱.۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی
  • تجهیز ۳۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • زمین های وزارت جهاد کشاورزی در خدمت نهضت ملی مسکن