Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@01:59:30 GMT

ممنوعیت واردات ۴۶ قلم مکمل تغذیه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۶۷۴۰

ممنوعیت واردات ۴۶ قلم مکمل تغذیه‌ای

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مهناز خانوی،مدیرکل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  با اشاره به اینکه برای واردات مکمل‌های تغذیه‌ای یکسری محدودیت‌هایی وجود دارد اما واردات آن‌ها ممنوع نیست، اظهار کرد: این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت واردات مکمل‌های دارای مشابه داخلی که شامل ۴۶ قلم بوده و اجازه ثبت فراورده‌های وارداتی مشابه داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در مورد کنترل سقف قیمت‌های مکمل‌ها توضیح داد: سندیکا و اتحادیه‌های مرتبط در زمینه نظارت بر قیمت مکمل‌ها با سازمان غذا و دارو همکاری می‌کنند. سازمان غذا و دارو همچنین در زمینه مصرف مکمل‌ها نیز، در حوزه کنترل کیفیت فرآورده‌ها مداخله می‌کند اما نحوه مصرف عملاً جزو وظایف این  سازمان نبوده و به حوزه سلامت و درمان مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه  مطابق ماده ۱۲ آیین‌نامه ثبت مکمل‌های تغذیه‌ای، توزیع این فرآورده‌ها صرفاً از طریق شرکت‌های توزیع‌کننده دارای مجوز سازمان غذا و دارو انجام خواهد شد، عنوان کرد: عرضه مکمل‌ به مصرف‌کننده صرفاً از طریق داروخانه و بدون نیاز به نسخه پزشک انجام می‌شود.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایفدانا، بهادر صیدمحمدیان معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  با تأکید بر اینکه عطاری‌ها حق فروش و عرضه هیچگونه دارو یا فرآورده دارویی را ندارند، گفت: عطاری‌ها فقط می‌توانند گیاهان دارویی مجاز و غیرسمی ارائه دهند.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: هرگونه فروش دارو یا فرآورده داروییاز جمله  داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا دارو‌های شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف است.

بهادر صیدمحمدیان گفت: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها ، بازرسان سازمان غذا و دارو می توانند این فرآورده‌ها را به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌کند.

دیگر خبرها

  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • دستور جمع‌آوری مکمل تقویتی موی فیتو صادر شد
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار
  • بی‌پولی، خیلی از پزشکان را بلاگر کرده است!
  • بی‌پولی، خیلی از پزشکان را بلاگر کرد