Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@21:04:12 GMT

دیدار نماینده سازمان ملل با وزیر خارجه سوریه

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۶۷۸۹

نماینده جدید سازمان ملل در امور سوریه دیدارش با ولید المعلم وزیر امور خارجه دولت دمشق را سازنده خواند و گفت که به صورت دوره ای و منظم از سوریه دیدن خواهد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جیر پیترسون» در حساب توئیتری خود افزود که دیدار سازنده وی با وزیر خارجه سوریه بیانگر اهمیت حل و فصل سیاسی بحران این کشور بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت است که بر حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نوشت که در گفت و گو با المعلم درباره سفر منظم به دمشق برای بررسی نقاط مشترک و مسائل مورد اختلاف، توافق کرده است.

پیترسون روز سه شنبه در سفر به سوریه با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد، وی چهارمین فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه از آغاز جنگ این کشور در سال 2011 است. این دیپلمات نروژی جانشین استفان دی میستوراست که از 31 دسامبر (10دی) به دلایل خانوادگی بازنشسته شد.

سوریه در هفت سال گذشته شاهد جنگ داخلی و حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون ها نفر آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نماینده سازمان ملل وزیر خارجه سوریه ولید المعلم سفر به سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

وی ادامه داد: پیش از آن رئیس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رئیس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای سریلانکا و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه ‌ای مشهود بود.

کد خبر 847166 برچسب‌ها خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی