Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@19:48:52 GMT

دمای هوای قزوین تا 12 درجه کاهش پیدا می کند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۶۸۸۲

دمای هوای قزوین تا 12 درجه کاهش پیدا می کند

مهدی آخوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، سامانه بارشی از نخستین ساعات بامداد امروز وارد منطقه شده و تا ظهر فردا (جمعه) نیز مستقر خواهد ماند.
وی با اشاره به اینکه از ظهر امروز با ریزش توده هوای سرد در سطح منطقه روبرو خواهیم بود، افزود: وضعیت جوی یاد شده که به همراه بارش باران و در ارتفاعات به صورت برف است تا روز شنبه ادامه خواهد داشت و در عین حال نیز احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این کارشناس هواشناسی، همزمان با بارش برف و باران همراه با وزش بادهای شدید، شاهد پدیده کولاک در برخی نقاط به خصوص در مناطق کوهستانی و گردنه ها، مه گرفتگی، لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید افقی خواهیم بود.
آخوندی، خنک ترین مناطق استان در شبانه روز گذشته را آوج و کوهین با سه درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام و یادآور شد: شهر رازمیان در بخش رودبار الموت غربی در این مدت با دمای 18 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان بوده است.
وی اضافه کرد: دمای شهر قزوین نیز در این مدت 5 تا 13 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 9 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054/6012
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان قزوین بارش باران بارش برف و باران سیل ماهواره جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و ماندگاری هوای سرد تا ظهر فردا در خراسان رضوی

زهرا 

آهنگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، تا ظهر فردا بارش‌ها در استان ادامه دارد. بارش‌ها در نیمه شمالی، مناطق مرکزی و نیمه شرقی استان حجم بیشتری دارد به‌گونه‌ای که ایجاد روان‌آب و احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها وجود دارد. 

وی افزود: ظهر فردا، بارش‌ها محدود به نیمه شرقی و شمال شرق استان خواهد بود و در اواسط روز دوشنبه، این سامانه از استان خارج می‌شود و بعدازظهر فردا جوی به‌نسبت پایدار در استان حاکم خواهد شد.

گفتنی است روند کاهش دما و ماندگاری هوای سرد تا صبح فردا در سطح استان ادامه دارد اما از ساعات ظهر، روند افزایش دما به خصوص در دمای روزانه در سطح استان رخ خواهد داد.

به 

 گفته وی، بارش باران در مشهد تا اواخر وقت امشب ادامه دارد. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٨ و ١۵ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١١ درجه و در سردترین ساعات به ٧ درجه خواهد رسید. اکنون دمای مشهد ٩ درجه است.

طی شبانه‌روز گذشته، جوین با دمای ٢ درجه و مه‌ولات‌ با دمای ٢٠ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از تربت‌حیدریه با ۵٠ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

همچنین بیشترین میزان بارش باران از دانشگاه بینالود طرقبه‌شاندیز به میزان ١٠.۵ میلیمتر و از درگز به میزان ١٠.٢ دهم میلیمتر گزارش کرده است. همچنین در رتبه بعدی، قوچان به میزان ٩.۶ میلیمتر،  خوشاب به میزان ٩.۵ میلیمتر و گلمکان به میزان ٩.٣ میلیمتر و ایستگاه فرودگاهی مشهد به میزان ٧ میلیمتر بارش داشته‌اند. از شهرستان‌های قوچان، گناباد و تربت‌جام مه رقیق گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود
  • افزایش دمای هوای همدان
  • رگبار شدید باران امروز و فردا در این ۱۱ استان | وضع هوای همه شهرها تا آخر هفته
  • وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی
  • وضعیت هوای مازندران در هفته جاری
  • ناپایدار شدن وضعیت جوی از آخر هفته در زنجان
  • زنجان بارانی می‌شود
  • بارش ها از امشب، میهمان کرمانی ها می شوند
  • بارش باران و ماندگاری هوای سرد تا ظهر فردا در خراسان رضوی
  • باران ارتفاعات کرمان را سیراب می کند