Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:44:25 GMT

دریافت غذای متبرک رضوی با ثبت کد ملی میسر است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۶۹۵۵

دریافت غذای متبرک رضوی با ثبت کد ملی میسر است

مشهد- ایرنا- معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: زائران می توانند با ثبت کد ملی در سامانه رضوان دعوتنامه میهمانسرای حضرت امام رضا(ع) را دریافت نموده و از غذای متبرک آن استفاده کنند.

دریافت غذای متبرک رضوی با ثبت کد ملی در سامانه میسر است
سید خلیل منبتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این امکان مختص زائران بارگاه منور امام رضا(ع) در سفر به مشهد است تا با ارسال کد ملی خود و همراهانشان به سامانه رضوان امکان بهره مندی از غذای متبرک برایشان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی برخورداری از این امکان را منوط به نصب نرم افزار رضوان ذکر و بیان کرد: زائران باید با مراجعه به سایتmehmansara.razavi.ir نرم افزار را نصب و شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و در فهرست قرعه کشی روزانه حرم مطهر قرار گیرند.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ادامه داد: در این شیوه زائران باید هنگامی که وارد حرم مطهر امام رضا(ع) می ‌شوند موقعیت مکانی گوشی همراه خود و اجازه دسترسی به نرم افزار رضوان را فعال کنند تا در صورت انتخاب شدن، امکان بهره ‌مندی از سفره اطعام رضوی برای خود و همراهانشان فراهم ‌شود.
وی گفت: زائران پس از دریافت پیامک مربوطه باید به صفحه غذای متبرک حضرتی در نرم ‌افزار رضوان مراجعه کرده و پس از وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد خود و حداکثر چهار نفر از همراهان، تاریخ مورد نظر خود را انتخاب کنند.
منبتی افزود: سامانه رضوان فرصتی برای توزیع عادلانه غذای متبرک رضوی بین زائران ایجاد می کند و هر زائر می تواند با ثبت کد ملی خود در سامانه رضوان دست کم یک بار میهمان سفره میهمانسرای حضرت شود.
وی ادامه داد: علاوه بر آن توزیع دعوتنامه میهمانسرای حضرت امام رضا(ع) هر روز برای زائران خارجی، اعضای بنیاد شهید و امور ایثارگران و کسانی که نذورات خود را به حرم مطهر رضوی ارائه می دهند به صورت جداگانه انجام می شود.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: همچنین روزانه افزون بر چهار هزار دعوتنامه میهمانسرای امام هشتم(ع) برای صبحانه به دانش آموزانی که در مراسم فرهنگی از جمله جشن تکلیف حضور می یابند تعلق می گیرد.
وی افزود: در مجموع روزانه 16 هزار دعوتنامه غذای متبرک رضوی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام از طریق معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی توزیع می شود.
7489/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آستان قدس رضوي غذاي متبرك سامانه رضوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۲۲۹ هزار و ۸۸ نفر از طریق فرودگاه، ۴۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر با قطار، ۵۶۱ هزار و ۵۷۷ نفر از طریق حمل و نقل عمومی و ۶ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۲۲۴ نفر نیز از طریق حمل و نقل شخصی جاده‌ای وارد استان شدند.   حجت گنابادی‌نژاد روز چهارشنبه افزود: در استان خراسان رضوی برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری پیش بینی های لازم انجام شده است و ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی، موقت و اضطراری طی شبانه روز منتهی به عصر هفتم فروردین در استان ۵۲ درصد و در مشهد ۵۵ درصد بوده است.   جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به جزئیات اقامت در بخش‌های مختلف گفت: ضریب اشغال در واحدهای اقامتی رسمی استان طی شبانه روز گذشته ۶۶ درصد، در واحدهای موقت ۷۵ درصد و در واحدهای اضطراری ۴۸ درصد بوده است.   گنابادی نژاد با بیان اینکه این آمار نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران استان به صورت شبانه روزی فعال است تا میزبانی شایسته برای زائران و مسافران باشد   وی خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مشهد را دارند توصیه کرد قبل از این که به سمت مشهد عزیمت کنند محل اقامت خود را تعیین کنند و در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

دیگر خبرها

  • رفع مشکل افت فشار شبکه آبرسانی شهرک رضوان بندر امام خمینی
  • خدمت‌رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران رضوی
  • خدمت رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران و مجاوران رضوی
  • توزیع ۴۸ هزار افطاری متبرک در مناطق کم برخوردار در مشهد
  • حال و هوای زائران نوروزی در حرم مطهر رضوی + فیلم
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • پذیرایی از زائران بارگاه منور رضوی در شب‌های ماه رمضان + فیلم
  • مداحی در رثای کریم اهل بیت(ع) با حضور زائران رضوی
  • توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد
  • زائران میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی در شب میلاد کریم اهل بیت (ع)