Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر امور خارجه با ارائه پیشنهاد فراخوان به مردم برای تحویل اشیای تاریخی و میراث خانوادگی از ورود وزارت امور خارجه برای بازپس‌گیری آثار تاریخی ایران در موزه‌های جهان با کمک ایرانیان خارج از کشور خبر داد.به گزارش بلاغ،غلام‌عباس ارباب‌خالص در مراسم رونمایی از نقش برجسه سرباز هخامنشی  در موزه خراسان بزرگ، اظهار کرد: با توجه به ارزش معنوی و میراثی این اثر تاریخی، ما با رونمایی از آن متوجه این خواهیم شد که گذشتگان ما چقدر تلاش کرده‌ و زحمت کشیده‌اند تا بعد گذشت 2500 سال بتوانیم به داشتن آن و ایرانی بودن و تمدن بزرگی که امروزه کشورهای دیگر قصد دارند با روش‌های مختلف آن را به‌یغما ببرند؛ ببالیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود اشیای تاریخی ایران در موزه‌های دنیا گفت: این موضوع از این جهت که مردم جهان متوجه می‌شوند که این آثار متعلق به ایران است خوب است؛ اما از جهت این‌که ما به این آثار دسترسی نداریم جای تأسف دارد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور تشریح کرد: با استفاده از اطلاعات ایرانیان خارج و یا داخل کشور می‌توان این آثار را رصد و پیگیری کرد تا از طریق مذاکرات و یا داوری‌های بین‌المللی بتوان آنها را به ایران بازگرداند.

ارباب‌خالص اضافه کرد: امیدوارم با همکاری همه افراد تمدن‌دوست به‌خصوص در حوزه‌های فرهنگی، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی که دستی بر آتش دارند با ارائه اطلاعاتی که در اختیار دارند به سازمان میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه و... آنها را در پیگیری برای بازپس‌گیری آثار از طریق مجاری رسمی همراهی کنند تا این کار به بهترین نحو انجام پذیرد.

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: ما هم باید مانند دیگر کشورها فراخوانی را به مردم بدهیم تا اشیای تاریخی را که به‌عنوان میراث خانوادگی در دست دارند به سازمان میراث فرهنگی ارائه کنند تا کمکی در غنی‌سازی مجموعه‌های میراثی کشور باشد و همه بتوانند از آن‌ها استفاده کنند و  هم نامی از اهداکننده به جا بماند و هم در معرض دید همگان قرار گیرد تا ابعاد این تمدن و هنر بر هیچ کس پوشیده نماند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد

وزارت خارجه فیلیپین مدعی شد که ایران ۱۸ خدمه فیلیپینی نفتکش سنت نیکلاس را آزاد کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه فیلیپین در بیانیه‌ای مدعی شد که تمام 18 خدمه فیلیپینی نفتکش توقیف شده "سنت نیکلاس" که توسط ایران توقیف شده بود، آزاد شده و به این کشور بازگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فیلیپین، طبق ادعای وزارت خارجه این کشور این 18 خدمه به صورت دسته جمعی به کشور بازگردانده شده و آخرین گروه از شش نفره هفته گذشته به مانیل رسیدند.

در بیانیه وزارت خارجه فیلیپین آمده است: «دولت فیلیپین از درک مقامات ایران در این زمینه تشکر می‌کند.»

پیشتر  روابط عمومی نیروی دریایی ارتش در دی ماه گذشته اعلام کرده بود که به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت‌ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST توقیف شد.

نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و‌ به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود. این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که با حکم قضایی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد.

توقیف یک نفتکش آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتشدریادار ایرانی: ‌نفتکش آمریکایی طبق قانون بین‌الملل توقیف شد‌‌/ پاسخ قلدری و دزدی آنها را دادیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • بیش از ۳ میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی بازدید کردند
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران
  • قلعه جونقان پذیرای مهمانان و مسافران نوروزی
  • ورود بیش از ۴ میلیون گردشگر به گیلان