Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وقتی که پنتاگون چند ماه پیش اعلام کرد که قصد دارد سوخت‌رسانی به هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری سعودی در جنگ یمن را متوقف کند اینطور به نظر رسید که آمریکا قصد دارد حمایت‌هایش از عربستان سعودی در این جنگ را کاهش دهد. اما اسناد جدید نشان می‌دهند که ایالات متحده به نظامیان اماراتی هم برای جنگ هوایی در یمن آموزش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این اسناد که یاهونیوز به آنها دست یافته تازه‌ترین شواهد از مشارکت آمریکا در جنگی است که هزاران غیرنظامی را در یمن به کشتن داده و این کشور فقیر را در آستانه قحطی قرار داده است. 

«جوزف جی دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ماه گذشته میلادی گفت: «ایالات متحده آمریکا مشارکتی در جنگ داخلی یمن ندارد؛ ضمن آنکه ما از هیچ‌یک از طرف‌های جنگ حمایت نمی‌کنیم.»

علی‌رغم این ادعا، اسناد نیروی هوایی آمریکا نشان می‌دهند که ارتش آمریکا عمیق‌تر از آنچه سابقاً تصور می‌شد در جنگ یمن دخالت کرده است. این اسناد نشان می‌دهند ایالات متحده اقدام به آموزش اعضای ائتلاف تحت رهبری سعودی «برای انجام عملیات‌های رزمی در یمن» کرده است.

در یکی از این سندها که مربوط به دسامبر ۲۰۱۷ است نوشته شده «۶ فروند هواپیمای اف-۱۶ امارات به سمت پرچم قرمز اسکورت شدند.» این سند، مربوط به آموزش‌های عملیات هوایی است که به خلبان‌های آمریکایی و متحدان این کشور ارائه شده است. سند، در بخشی دیگر به آموزش ۱۵۰ افسر نیروهای هوایی به منظور آمادگی برای انجام عملیات‌های رزمی در یمن اشاره می‌کند.

طبق نوشته یاهونیوز این آموزش‌ها را «مرکز نبرد هوایی» نیروی هوایی ارتش آمریکا در پایگاه هوایی «الظفره»، واقع در امارت ارائه کرده است. 

«ویلیام هارتونگ»، مدیر پروژه تسلیحات و امنیت در اندیشکده «مرکز سیاست بین‌الملل» گفته این آموزش مصداق مشارکت آمریکا در جنگ است. 

او گفت: «آموزش دادن به خلبان‌هایی که مواضع غیرنظامیان در یمن را بمباران می‌کنند شکل دیگری از دست داشتن آمریکا در جنگ بی‌رحمانه‌ای است که برای مدت بسیار طولانی در جریان است.»

وی در ادامه گفت: «اگر دولت ترامپ در خصوص متقاعد کردن عربستان سعودی و امارات برای مذاکره بر سر صلح در یمن جدیت دارد بایستی آموزش‌ها و سایر انواع حمایت نظامی به این طرف‌ها را متوقف کند.»

علی‌رغم افشا شدن این اسناد پنتاگون هنوز هم اصرار دارد که ارائه این آموزش‌ها به معنی مشارکت در جنگ یمن نیست.

یک سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا گفت: «ایالات متحده به اعضای ائتلاف سعودی به منظور آماده کردن آنها برای انجام عملیات‌های رزمی در واشنگتن، آموزش نداده است.»

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. طبق گزارش‌های قبلی سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از زمان حمله عربستان در مارس ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از جمله ۲۲۰۰ کودک در یمن کشته شده‌اند اما روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست ۲۰۱۸ نوشت که آمار کشته‌ها از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دارپا، آژانس تحقیقاتی پیشرفته دفاعی دولت آمریکا، با انتشار این اطلاعات فاش کرد که این نبرد هوایی ماه سپتامبر سال گذشته میلادی بین یک جنگنده «اف-۱۶» به خلبانی یک انسان با یک هواپیمای نظامی آزمایشی مجهز به هوش مصنوعی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا صورت گرفت.

گفته می‌‌شود این نبرد هوایی در ارتفاع بیش از ۶۰۰ متر از سطح زمین برای آزمایش میزان قدرت و پیشرفت هوش مصنوعی انجام شد. ارتش آمریکا در مورد این نبرد‌ هوایی اطلاعاتی فاش نکرده است.

دارپا در بیانیه مطبوعاتی خود از نبرد بین یک هواپیمای کنترل شده با هوش مصنوعی و یک هواپیمای کنترل شده توسط انسان به عنوان «نقطه عطفی در تاریخ» یاد کرده است.

ارتش آمریکا چند سال است که بر روی تولید هواپیماهایی نظامی کار می‌کند که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شوند. نیروی هوایی ایالات متحده پیش از این تجربه چند مورد شبیه سازی نبرد هوایی به شکل مجازی را به عنوان بخشی از برنامه تکامل نبرد هوایی (ACE) داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا + فیلم
  • شوک بزرگ؛ تیم اماراتی الهلال را از آسیا حذف کرد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • (ویدئو) بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • معمای یک سیل مرموز در دبی