Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری-ایرنا- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: مدیریت پسماند در این خطه شمال کشور نیازمند 2 هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد محمدی تاکامی روز پنجشنبه در نشست کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور در ساری برگزار شد، افزود: روزانه افزون بر 3 هزار تن زباله در این خطه شمال کشور تولید می شود که بخش زیادی از این زباله ها در حاشیه دریا و داخل جنگل ها دپو می شود و تاکنون اقدامات برای مدیریت پسماند به نتیجه نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: هم اکنون نیروگاه زباله سوز در شهرستان های نوشهر و ساری به طور میانگین با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال اجراست و برای تکمیل این دو نیروگاه زباله سوز حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
به گفته وی، نیروگاه زباله سوز شهر ساری که حدود 450 تن از زباله های استانی را فراوری می کند حدود یک هزار و 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
**** تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری و نوشهر در سال 98
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این دو پروژه در سال آینده بهره برداری می رسد.
محمدی معضل زباله در شهر آمل که در حاشیه جاده هراز دپو می شود را بحرانی اعلام کرد و خواهان ساماندهی پسماند این شهر با تخصیص اعتبار لازم دانست.
**** انتقاد از اختصاص نیافتن اعتبار مدیریت پسماند
نماینده مردم بهشهر و نکاء و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی مشکل پسماند را در مازندران در حد بحران دانست و خواستار اختصاص اعتبار مصوب پسماند در بودجه سال 97 به استان ها شد.
علی محمد شاعری در این نشست افزود: در قانون بودجه حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که هیچ اعتباری از این بخش به استان ها اختصاص داده نشد.
وی اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده نیز این اعتبار گنجانده می شود و تلاش نمایندگان این است به گونه این اعتبار را مصوب کنند که دولت را مجاب به پرداخت کند.
وی از خشک شدن بخشی از تالاب میانکاله در استان مازندران نیز انتقاد کرد و خواهان توجه بیشتر محیط زیست به این حوزه ها شد.
**** مخالفت با طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ مخالفت مردم و نمایندگان این خطه شمال کشور را از مطرح شدن طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی اعلام کرد.
عبدالله رضیان از رئیس سازمان محیط زیست کشور خواست تا اجرای این طرح را از دستور کار سازمان متبوعش خارج کند.
**** ساماندهی شکار
مدیرکل دادگستری استان مازندران با انتقاد از شکار بی رویه پرندگان در برخی نقاط این خطه شمال کشور خواهان ساماندهی شکار شد.
حجت الاسلام محمدعلی تقوی فر گفت: دستگاه قضا با شکار غیرمجاز پرندگان برای حفاظت از محیط زیست برخورد می کند.
عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور صبح امروز به منظور شرکت در نشست راهبردی مدیریت پسماند و جشنواره میانکاله یکی از ذخیرگاه زیست کره جهان در استان مازندران به این خطه شمال کشور سفر کرد.
این نخستین سفر عیسی کلانتری به استان مازندران پس از حضور در کابینه دولت دوازدهم است.
/1899/6982

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی

ایسنا/گیلان معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: در سال جهش تولید هستیم و باید به پروژه های عمرانی سرعت ببخشیم و لذا بررسی پروژه های شهرستانی را در دستور کار داریم.

موسی فکور امروز پنجم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان آستانه اشرفیه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیرو دستور استاندار گیلان مبنی بر بررسی پروژه‌های شهرستان‌ها جهت رفع موانع و تسریع در بهره‌برداری به شهرستان آستانه اشرفیه آمدیم، اظهار کرد: در سال جهش تولید هستیم و باید به پروژه‌های عمرانی سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به بازدید خود از پروژه‌های شهر آستانه اشرفیه از جمله دیواره سازی سفیدرود (پل تا پل) و ساماندهی پل قدیمی شهر و بازگشایی مسیر ۳۵ متری حاشیه حرم مطهر و...، افزود: فعلا هشت متر اول طرح توسعه حرم را بازگشایی کردیم و در اعتبارات آتی به شهرداری کمک می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از افتتاح پروژه فیبر نوری شهر آستانه اشرفیه خبر داد و تاکید کرد: آسفالت و تعریض محور آستانه به کیاشهر انجام شده و با محوریت اداره راهداری شهرستان رفع اشکالات و هدایت آب‌های سطحی در دستور کار قرار دارد.

فکور پل کیاشهر را نیازمند تحکیم بستر و مقاوم‌سازی پایه‌ها دانست که با مسئولیت اداره راهداری انجام می‌شود و گفت: یکی از پروژه‌های مهم کیاشهر، اسکله صید و صیادی است و لذا به اداره کل حفاظت محیط زیست ماموریت دادیم تا الزامات زیست محیطی این پروژه را بررسی کند.

وی با بیان اینکه اداره کل شیلات گیلان فراخوان جذب سرمایه‌گذار را اعلام خواهد کرد و به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود، یادآور شد: پروژه پیاده‌راه شهرداری کیاشهر نیز پیشرفت خوبی دارد و در حال تکمیل است.

معاون عمرانی استاندار گیلان همچنین به مسئله پسماند اشاره و اظهار کرد: تا قبل از دولت سیزدهم هیچگونه اقدامی درباره پسماند استان گیلان انجام نشده بود، اما با حضور رئیس‌جمهور در گیلان و اهتمام استاندار در معرفی پسماند به عنوان ابرچالش، شاهد اقدامات خوبی بودیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۴ درصدی پروژه ساماندهی لندفیل سراوان، تاکید کرد: بخش عمده این پهنه ۱۷ هکتاری را پوشش دادیم و درختکاری کردیم.

فکور با بیان اینکه تصفیه شیرابه سراوان به زودی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: قرارداد پیمانکار تعیین شده دارای ایراداتی بود و لذا با محوریت شهرداری رشت، مجددا فراخوان انتخاب پیمانکار اعلام شد و به زودی کار را آغاز می‌کنیم؛ به دو خط کارخانه کمپوست نیز دو خط جدید پردازش اضافه می‌شود.

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در جریان سفر رئیس‌جمهور جهت ساماندهی پسماند سراوان، متذکر شد: با رایزنی‌های اخیر استاندار گیلان ۵۰ میلیارد تومان دیگر تخصیص داده شد.

وی به معطلی ۱۰ ساله پروژه زباله سوز رشت نیز اشاره و تصریح کرد: در این دولت توانستیم ۲۰۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص دهیم که تسهیلات ارزی و ریالی آن از محل صندوق توسعه و از طریق بانک رفاه به پیمانکار داده می‌شود و تا دو سال آینده شاهد بهره‌برداری از زباله‌سوز خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست