Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌انجمن های فرهنگ و هنر زمینه‌ساز توسعه کشور هستند.

به گزارش ایسنا، هادی بهادری در مراسم اختتامیه جشنواره طراحی پوستر باموضوع اقتصاد مقاومتی که در خانه مطبوعات در ارومیه برگزارشد، افزود: به انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری باید توجه ویژه شود؛ چراکه توسعه آن‌ها زمینه‌ساز توسعه کشور در همه زمینه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که «هرچقدر در حوزه فرهنگ و هنر کار شود جامعه‌ بانشاط‌تری خواهیم داشت» تصریح کرد: هنر بستر و زمینه‌ساز ایجاد ارتباط و رشد در یک کشور است و هنرمندان تاثیرگذار ترین افراد جامعه هستند.

وی با اشاره به این‌که «درجامعه ما به هنر آن‌گونه که باید توجه نشده است» خاطرنشان کرد: اگر در شرایط امروز از فرهنگ و هنر غافل شویم در واقع از توسعه کشور غافل شده‌ایم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر این‌که «متاسفانه برخی نگرشها در جامعه نسبت به هنر مسموم و منفی است» تاکید کرد:  ‌باید از هنر در حوزه‌های مختلف استفاده کرد؛ چراکه تا فرهنگ و هنر در یک جامعه نهادینه نشود بقیه کارها پیش نخواهد رفت.

وی ادامه داد: ‌وظیفه هنر تشخیص تمایلات و ترجیهات جامعه و فرهنگ‌سازی در کشور است. متاسفانه استان حیات خلوت برخی افراد برای فساد اقتصادی شده این وظیفه هنرمندان است که با هنر خود مردم را از این مشکلات آگاه سازند و درواقع زبان گویای مردم باشند.

وی گفت:  ‌هنرمندان باید با هنر خود اقتصاد مقاومتی را در جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ راه یافت

زاهدی از برگزیده شدن پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به عنوان یکی از پنچ پروژه منتخب در بخش جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴، خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدهادی زاهدی مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم گفت: پروژه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی از میان ۲۰ پروژه که در بخش E-Science شرکت کرده بودند در میان پنج پروژه منتخب برای مرحله نهایی برگزیده شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی اظهار داشت: رقبای ایران در این رویداد، کشور‌هایی نظیر ایالات متحده امریکا، چین، فرانسه، اسپانیا، روسیه، لهستان، لوکزامبورگ، مالزی، پاکستان، هندوستان، بحرین، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و الجزائر بوده‌اند که از این میان و در مرحله نهایی می‌بایست با کشور‌های ایالات متحده امریکا، اسپانیا، چین و هندوستان رقابت کند.

وی افزود: اجلاس جهانی انجمن جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ با شعار «جوامع اطلاعاتی و دانش‌بنیان در جهت اهداف توسعه پایدار» بزرگترین گردهمایی جهانی سالانه در خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت توسعه جوامع محسوب می‌شود. در این اجلاس فرصتی برای تبادل اطلاعات، خلق دانش و به اشتراک‌گذاری روش‌ها و همچنین شناسایی روند‌های در حال ظهور و بهبود مشارکت، با توجه به تکامل جوامع اطلاعاتی و دانش بنیان فراهم می‌شود.

زاهدی گفت: در این راستا کشور‌ها می‌توانند برنامه‌ها و پروژه‌هایی را که در جهت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور خود یا در سطح بین‌الملل مطابق با اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار تعریف و به اجرا گذاشته‌اند را در ۱۱ خط مشی (Actin –Line) مشتمل بر ۱۸ دسته (Category) معرفی و ارائه کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تشریح این جایزه گفت: در این راستا، هر ساله مسابقات جهانی WSIS با هدف ارزیابی پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که از فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت توسعه پایدار استفاده شده است، برگزار می‌شود. کشور‌های متعددی به منظور ارائه ظرفیت‌ها و موفقیت‌های خود در این مسابقات شرکت می‌کنند. در حال حاضر افزون بر کشور‌های پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات که همواره در این اجلاس و مسابقات فعال بوده‌اند، کشور‌های دیگری مانند مالزی، مکزیک، برزیل، ترکیه، کشور‌های عربی حوزه خلیج‌فارس و هند نیز حضور دارند. گرچه حضور پروژه‌ها از هر نهادی در این مسابقات میسر است، اما به دلیل مدیریت و هماهنگی بیشتر مسابقات، اغلب پروژه‌ها از طریق دولت در این مسابقات شرکت داده می‌شوند.

وی ادامه داد: ایران همواره سعی کرده است در این مسابقات مشارکت داشته باشد و از سال‌ها قبل حضور پررنگی داشته است و در مواردی نیز موفق به کسب جایزه نهایی جامعه اطلاعاتی WSIS شده است. در سال ۲۰۲۴، ایران با سه پروژه در حوزه‌های e-Government، e-Enviroment و E-Science، مشارکت داشتند نماینده ایران در حوزه علمی پروژه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی بوده است.

این مقام مسئول در وزارت علوم اظهار داشت: خوشبختانه با مشارکت جامعه دانشگاهی کشور در رای‌گیری عمومی این پروژه به عنوان تنها انتخاب نامزد برنده کشور ایران، انتخاب شده است که باعث افتخار و مباهات حوزه فناوری اطلاعات آموزش عالی است. امید می‌رود که این پروژه در نهایت به عنوان پروژه برنده نهایی در مراسم اصلی اجلاس نیز مورد تقدیر قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • حجاب در خدمت سلامت روان جامعه
  • شهادت قائم مقام وزیر فرهنگ به نجابت جامعه هنری کشور
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ راه یافت
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعات راه یافت
  • فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه اهمیت ویژه دارد
  • آگاهی مردم از اصول استاندارد کالاها افزایش پیدا کند
  • اتلاف سالانه هزار همت ازمنابع مالی درحوزه مسکن به‌دلیل تعلل دولت
  • از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • رئیس دیوان عالی کشور: از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد