Web Analytics Made Easy - Statcounter

مروارید با اشاره به اینکه یکی از اجزای هویت در مشهد پاتوق های فرهنگی است، گفت: پاتوق فرهنگی با توجه به موقعیت جغرافیایی بهترین مکان برای گفتگوی سنت و مدرنیته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، «جعفر مروارید» شامگاه(۲۶ دیماه) در مراسم افتتاح کافه فرهنگ(پاتوق خاص هنرمندان) با بیان اینکه افتتاح کافه فرهنگ بستری برای دیالوگ اصحاب فرهن گو هنر در مشهد خواهد بود، گفت:مشهد را از منظرهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و هویتی می توان نگاه کرد، نگاه هویتی به مشهد یعنی حفظ تمامی عناصری که یک هارمونی و سازش را برای یک شهر به منزله موجود زنده فراهم می کند، شهری که در حال تپیدن است و شهری که چون زنده هست نیازمند تمامی عناصر و اجزا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه این شهر هیچ شهری را حذف نمی کند و گذشته اش چراغ راه آینده است، افزود:توسعه مشهد بر مبنای بستر و خوانش گذشته است، توسعه تمدنی مشهد به خاطر حضور امام رضا(ع) و برکات معنوی و فضای فرهنگی پیرامون آن رخ داده است.

 

وی با تاکید بر اینکه مشهد در هم تنیده و از دل فضای عمومی آن بستری به فضای مقدس پیدا می کنیم که در فضای عمومی و مقدس انفکاک ناپذیر است، اظهارداشت:تقسیم بندی هایی که صورت گرفته و مشهد را به بخش های مرکزی، پیرامون حرم، مذهبی، زائر و توریست تکه تکه کرده که همه اینها مخل نگاه یکپارچه یه مشهد است.

 

مروارید ادامه داد:مشهد هویت بخش به جوان و تغییر ذائقه آنها توجه می کند و این تغییر ذائقه در یک بستر تاریخی به میراث گذشته و اجداد ما در خراسان بزرگ برمی گردد که پاسخگویی به این مطالبات در گروی بازگشت به گذشته و بازخوانی آن برای مطالبات جدیدی است و این به هم پیوستگی تاریخی هویت تاریخی مشهد را شکل می دهد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مشهد در توسعه اقتصادی و تحولات اجتماعی خودش و همچنین تحولاتی که تاثیرات بین المللی بر فضای جهان می گذارد نیازمند بازگشت به گذشته است، افزود:یکی از اجزای هویت در مشهد پاتوق فرهنگی است به طوریکه بسیاری از نظریه ها و رمان های مشهور در گروههای مباحثه ای شکل گرفته اند و آن چیزی که اکنون جوان ما در جامعه کنونی مشهد نیازمند است بازسازی همین هویت در قالب کافه فرهنگ است.

 

وی با اشاره به اینکه کافه فرهنگ همان نگاه را برای یک نقد رو به اینده و ایده و نظریه پردازی جمعی دارد، با کمک خرد جمعی می تواهنیم مفاهیم فرهنگی را محقق سازیم، گفت:دیالوگ میان فرهنگی، ادیانی و مذهبی باعث پیشرفت انقلاب اسلامی خواهد شد، انقلاب اسلامی یک انقلاب گفتگو بود و مدل توسعه انقلاب سرشت انقلاب را نشان می دهد.

 

مروارید با تاکید بر اینکه امیدواریم این قالب جدید فرهنگی بتواند مفاهیم انقلاب را متناسب با نیاز جامعه هماهنگ سازد، افزود:این پاتوق فرهنگی با توجه به موقعیت جغرافیایی بهترین مکان برای گفتگوی سنت و مدرنیته است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان بوشهر شورای عالی انقلاب فرهنگی کانون های مساجد نمایشگاه کتاب تودیع و معارفه کافه فرهنگ پاتوق فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی مراسم افتتاحیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه اگر بخواهد یک حرکت بهتر، دقیق و اثربخش‌تر در فضای فرهنگی داشته باشد نیاز به یک کار قرارگاهی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی بعدازظهر امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه، اظهار داشت: در حوزه شورای فرهنگ عمومی دو نکته حائز اهمیت است که می‌تواند یک زمینه خوب برای اقدامات اثرگذار و مفید برای سال جاری و سال‌های آینده باشد؛ در نکته اول آنچه که ما از اقتضائات و منویات مقام معظم رهبری می‌فهمیم در مجموع آنچه که در حوزه فرهنگ باید انجام دهیم باید انسجام و هدفمندی روزافزونی داشته باشد که به نتایج مثبت منتهی شود.

وی با بیان استدلال‌های متعدد عنوان کرد: بنده معتقد هستم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ موفقیت‌های کم‌نظیری داشته است و نباید فراموش کنیم که در یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی با جبهه استکبار هستیم و شرایط فعلی را به لطف الهی این انقلاب رقم زده است و این توفیقات اسلامی در داخل و خارج باید شناخته شود چرا که تقابل جبهه حق و باطل به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) تا ختم بشریت ادامه خواهد داشت و معتقدیم که در نهایت جبهه حق پیروز شده و این مستضعفان هستند که وارثین عالم خواهند شد.

صحرایی بیان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «به قله نزدیک هستیم»، منظور این قله تنها قله اقتصادی و یا قله سیاسی نیست، بلکه قله افتخار انقلاب اسلامی یک ترکیبی از موفقیت‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تشکیل قرارگاه در حوزه‌های فرهنگی اذعان کرد: قرارگاه تنظیم‌کننده، هدایت‌کننده، بازخواست‌کننده و راهبر میدان است و مقام معظم رهبری می‌فرمایند اصطلاح فرهنگ عمومی از همه کارها مهم‌تر است چون این کار محور همه کارهای دیگر است و در اینجا قرارگاه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال گذشته در جلسات شورای فرهنگ عمومی که برگزار شد به این جمع‌بندی رسیدیم که استان کرمانشاه اگر بخواهد یک حرکت بهتر، دقیق و اثربخش‌تر در فضای فرهنگی داشته باشد نیاز به یک کار قرارگاهی دارد، از این رو با تأکیداتی که مقام معظم رهبری داشتند ایشان شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عنوان یک قرارگاه می‌شناسند و در استان نیز با حضور نماینده ولی‌فقیه و ترکیبی که طراحی شده است می‌تواند این کار قرارگاهی را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: حداقل ثمره تشکیل قرارگاه این است که از پراکنده کاری، موازی کاری، دوباره‌کاری و… فاصله خواهیم گرفت، چرا که در صورت عدم فرماندهی واحد، بدیهی است که اقدام صورت گرفته با شکست مواجهه شود؛ لذا همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن علیه ما جبهه تشکیل داده است ما نیز در اقداماتمان باید کار جبهه‌ای انجام دهیم.

کد خبر 747359

دیگر خبرها

  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود