Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-18@09:46:17 GMT

چرا کباب‌خور‌ها بی‌حالند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۷۶۶۲

قرار نیست بشقاب غذای شما، دقیقا با همان چیزهایی پُر شود که همکارتان در ظرف غذایش می‌ریزد. نیازهای غذایی هر فرد، با فرد دیگر متفاوت است، اما با وجود چنین حقیقتی، نمی‌توان تردید داشت که زیاده‌روی در مصرف برخی موادغذایی، اغلب آدم‌ها را با عوارض مشابهی درگیر می‌کند.به گزارش بلاغ،اگر شما هرروز گوشت می‌خورید و از گوشت گاو گرفته تا بوقلمون و مرغ، غذای اصلی‌تان را تشکیل می‌دهند، احتمالا با عوارضی مانند آنچه در ادامه آورده‌ایم، روبه‌رو خواهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیشه خواب‌آلوده‌اید

شاید مصرف پروتئین، نیروی شما برای فعالیت روزانه را بیشتر کند، اما زیاده‌روی در مصرف پروتئین حیوانی، می‌تواند انرژی‌تان را تحلیل ببرد. پروتئین‌های حیوانی، اغلب دیرهضم هستند و برخلاف کربوهیدرات‌های انرژی‌بخش، در زمان هضم شدن به مغز شما فشار زیادی وارد می‌کنند. اساس خستگی شدید و گیجی، مشکلی است که اغلب کباب‌دوست‌ها از آن شکایت می‌کنند و اگر شما هم به این حالات دچار شده‌اید، باید تنوع بیشتری را در سبد غذایی‌تان ایجاد کنید.

زیبایی‌تان تحلیل می‌رود

هرروز و هروعده گوشت خوردن، باعث می‌شود پوست و موی شما، طراوت قبل را نداشته باشد. ویتامین Cکه به کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کند، به‌ندرت در پروتئین‌های حیوانی یافت می‌شود و در صورتی که سطح این ویتامین در بدنتان پایین بیاید، ممکن است خشکی پوست را تجربه کنید. برای داشتن مو و پوست شاداب و جوان، نیازی به گیاه‌خواری ندارید. کافی است در کنار بشقاب کباب یا مرغتان، کلم بروکلی بگذارید و هر روز میوه‌های حاوی ویتامین C مصرف کنید.

همیشه بیمارید

کمبود ویتامین C تنها به سلامت پوستتان آسیب نمی‌زند. اگر گوشت‌دوستی شما باعث دور شدنتان از منابع غذایی گیاهی شود، بیشتر بیمار می‌شوید و سیستم ایمنی بدنتان ضعیف می‌شود. برای اینکه بیماری‌های زمستانه، شما را از پا در نیاورند، یا حجم گوشت مصرفی‌تان را کمتر کنید یا اینکه در کنار آن، از منابع غذایی گیاهی هم کمک بگیرید.

یبوست کلافه‌تان می‌کند

بعید است که در پروتئین‌های حیوانی، بتوانید فیبر موردنیاز بدنتان را تامین کنید. اگر هیچ وعده‌ای را بدون گوشت نگذرانید، کمبود فیبر زمینه را برای درگیر شدنتان با یبوست فراهم می‌‎کند. شما برای خلاص شدن از این مشکل، به مصرف غلات و سبزیجات تازه نیاز دارید. بنابراین لااقل در کنار غذای گوشتی‌تان، سوپ جودوسر یا سالاد کاهو و کلم میل کنید.

قلبتان می‌ایستد

مصرف فراورده‌های گوشتی و پروتئین‌های حیوانی، سطح کلسترول خوب را کاهش داده و باعث افزایش کلسترول بد خون می‌شود. کسانی که هیچ غذایی را با خوراک ماهیچه یا کباب برگ عوض نمی‌کنند، در درازمدت شاهد افزایش سطح کلسترول بد در خونشان شده و با بیماری‌های قلبی درگیر می‌شوند.

التهاب، شما را از پا در می‌آورد

التهاب بافت‌های بدن، باعث ابتلای گوشت‌دوست‌ها به بیماری‌های متعددی می‌‎شود. محققان می‌گویند، در پروتئین‌های گوشتی، میزان ناچیزی آنتی‌اکسیدان ضدالتهاب وجود دارد و از آنجا که این مواد سرشار از چربی‌های اشباع‌شده هستند، مصرف بیش از اندازه‌شان باعث افزایش التهاب در بافت‌ها شده و گردش اکسیژن در خون را دچار اختلال می‌کند.

سنگ کلیه می‌گیرید

مصرف بیش از اندازه پروتئین‌های حیوانی، سطح اسید اوریک را در بدن بالا می‌برد و باعث ایجاد سنگ در کلیه می‌شود. اگر تجربه دفع سنگ کلیه را داشته‌اید، باید میزان گوشتی که در سفره‌تان وارد شده را کاهش دهید و بیشتر به مصرف سبزیجات رو بیاورید. البته یادتان نرود که کاهش مصرف گوشت، به معنای حذف آن از سبد غذایی نیست، چراکه بدن شما برای حفظ سلامتی‌اش، به پروتئین‌ها و ترکیبات موجود در گوشت هم نیاز دارد.

چاق می‌شوید

به‌خاطر عضله‌سازی بیشتر و کاهش چربی‌های بدنتان، گوشت را به غذای اصلی خود تبدیل کرده‌اید؟ اشتباه می‌کنید! مصرف بیش از اندازه پروتئین‌های گوشتی، کمکی به قدرت گرفتن عضلات نمی‌کند و حتی پس از مدتی، باعث افزایش میزان چربی در بدن و هر روز چاق‌تر شدن می‌شود.

ممکن است سرطان بگیرید

در ابتلا به سرطان که یکی از دغدغه‌های جدی پزشکی در سال‌های اخیر بوده، عوامل مختلفی نقش دارند. مصرف بیش از اندازه گوشت، یکی از عوامل خطرساز در ابتلا به این بیماری است. محققان می‌گویند، مصرف فراورده‌های گوشتی پروسس شده، بیشتر از خوردن گوشت تازه این خطر را بالا می‌برد. زیاده‌روی در مصرف گوشت و فراورده‌های تهیه‌شده با آن، خطر ابتلا به انواع سرطان، به‌ویژه سرطان معده و روده را چند برابر می‌کند.

بدنتان کم‌آب می‌شود

کم‌آبی بدن، یکی از عوارض شایع مصرف بیش از اندازه گوشت است. مشکلی که نه تنها بر ظاهر پوست و مویتان تاثیر می‌گذارد، بلکه کلیه‌ها و حتی مغزتان را هم در معرض مشکلات جدی قرار می‌دهد. اگر این روزها فراموش‌کارتر از همیشه شده‌اید، نگاهی به سفره‌تان بیندازید. شاید کم‌آبی ناشی از مصرف گوشت زیاد، شما را با این عارضه درگیر کرده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی

به گزارش خبرآنلاین ،«شیائو گو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «افزایش نسبی مصرف گوشت، حتی با دو وعده گوشت قرمز در هفته با افزایش خطر ابتلاء به دیابت همراه است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که جایگزینی گوشت قرمز با منابع پروتئین گیاهی سالم، مانند آجیل و حبوبات، یا مصرف متوسط غذاهای لبنی، خطر ابتلاء به دیابت را کاهش می‌دهد.»

مهر در خبری نوشت:گو گفت: «یک وعده گوشت قرمز فرآوری نشده حدود ۸۵ گرم گوشت گاو یا بره است. یک وعده گوشت قرمز فرآوری شده حدود ۲۸ گرم بیکن یا ۵۷ گرم هات داگ، سوسیس، سالامی، یا سایر گوشت‌های قرمز فرآوری شده است.»

او گفت: «گوشت قرمز معمولاً سرشار از چربی اشباع شده است و چربی اشباع نشده چندگانه کمی دارد.»

وی توضیح داد: «مطالعات نشان داده است که چربی اشباع شده می‌تواند عملکرد سلول‌های بتا و حساسیت به انسولین را کاهش دهد که منجر به دیابت نوع ۲ می‌شود.»

گو گفت: «گوشت قرمز همچنین دارای میزان بالایی از آهن هِم است که استرس اکسیداتیو و مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد و عملکرد سلول‌های بتا را از طریق محصول جانبی ترکیبات اکسید نیتریک مختل می‌کند. در مورد گوشت‌های قرمز فرآوری‌شده، نیترات‌ها و فرآورده‌های جانبی آن نیز زیاد است که باعث اختلال عملکرد سلولی و مقاومت به انسولین می‌شود.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به حدود ۲۱۷۰۰۰ شرکت‌کننده را جمع‌آوری کردند.

رژیم غذایی آنها تا ۳۶ سال با پرسشنامه‌های غذایی مورد ارزیابی قرار گرفت. در این مدت بیش از ۲۲۰۰۰ شرکت کننده به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند.

افرادی که بیشترین میزان مصرف گوشت قرمز را داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند، ۶۲ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ بودند.

تیم تحقیق دریافت که هر وعده اضافه مصرف روزانه گوشت قرمز فرآوری شده با ۴۶ درصد خطر بیشتر و هر وعده اضافه روزانه گوشت قرمز فرآوری نشده با ۲۴ درصد افزایش خطر مرتبط است.

آنها پی بردند که جایگزینی روزانه یک وعده گوشت قرمز با پروتئین دیگری مانند آجیل یا حبوبات می‌تواند خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. به گفته محققان، جایگزینی با یک وعده لبنیات، ممکن است خطر ابتلاء به این بیماری را تا ۲۲ درصد کاهش دهد.

گو گفت: «پروتئین های گیاهی مانند آجیل و حبوبات از جمله سالم‌ترین منابع پروتئینی هستند.»

وی گفت: «پیشگیری از دیابت مهم است زیرا این بیماری به خودی خود یک بار جدی است و همچنین یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی عروقی و کلیوی، سرطان و زوال عقل است.»

او گفت: «یافته‌های ما قویاً تأیید می‌کند که اتخاذ این راهکار غذایی به کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ و پیامدهای آن در افراد کمک می‌کند، که در نهایت سلامت و رفاه مردم را در سراسر جهان بهبود می‌بخشد.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895947

دیگر خبرها

  • کدام غذاها را در سفر نخوریم ؟
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • پخت متفاوت چلو کباب مرغ هیزمی توسط آشپز مشهور کره جنوبی (فیلم)
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • کف هنگام پخت گوشت را دور بریزیم؟
  • برای افزایش قد این ویتامین را بخورید
  • ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان انجام شد