Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد رضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم تجلیل از صادرکنندگان خراسان رضوی گفت:هزینه کرد ۲۵ هزارمیلیاردتومانی دولت در حوزه رونق تولید باید اثر خود را در حوزه صادرات نشان دهد.

وی افزود: در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب دولت‌ها همواره از کارآفرینان حمایت کرده اند و به همین خاطر در ۲۰ سال گذشته کشور ما دو هزار درصد رشد صادراتی را تجربه کرده است و در شرایط تحریم نیز کارآفرینان و صادرکنندگان باید از دولت حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مودودی  با بیان اینکه صادرکنندگان باید از نگاه دولت به صادرات نگاه کنند گفت: مشکلات زیر ساختی عمیق در کشور وجود دارد به عنوان مثال اقلام صادراتی کشور بسیار محدود است و وظیفه ذاتی سازمان توسعه تجارت ایران توانمند کردن و بین المللی نمودن شرکت‌های داخلی کشور است.

افروز بهرامی مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران نیز در این مراسم گفت: هیچ راهی موثرتر از صادرات برای حمایت از کالای ایرانی وجود ندارد.

وی افزود: صندوق ضمانت صادرات ایران ریسک‌های سیاسی و تجاری صادرکنندگان را پوشش می‌دهد و در شرایط تحریم بسته‌های ویژه‌ای را برای آنان طراحی کرده است که از آن جمله بیمه نامه‌های خاص صادراتی است.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار داشت: صادرکنندگان ایرانی در شرایط تحریم به دنبال فروش نقدی هستند و در واقع بازار را به رقبایی که به شکل اعتباری کالا‌های خود را می‌فروشند واگذار می‌کنند و در این شرایط صندوق ضمانت صادرات ایران خدمت جدیدی را ارائه داده است که آن خرید دین اسناد صادراتی است تا این نقیصه برطرف شود.

بهرامی گفت: این صندوق همچنین تسهیلات سرمایه در گردش به صادرکنندگان تخصیص می‌دهد که بهره آن در بخش ریالی ۲ درصد و در بخش ارزی یک درصد کمتر از حد معمول است.

وی افزود: ۹۰ درصد صادرکنندگان خراسان رضوی صندوق ضمانت صادرات ایران را نمی‌شناسند و امیدواریم صادرکنندگان نمونه استانی دست کم یک بار به این صندوق مراجعه کنند و مطمئن هستیم که ناراضی و دست خالی بر نخواهند گشت.

انتهای پیام // ف. م     برگزاری مراسم تجلیل از صادرکنندگان خراسان رضوی 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید

استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_در دیدار با مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت اظهار کرد: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و هیئت همراه در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد که با توجه به نزدیکی با مرز کشور عراق باید در این حوزه‌ها کار شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در زمینه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز مورد توجه است بنابراین ۱۸ کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با توجه به سفر تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است که می‌تواند در بخش صنعت، کشاورزی، و شرب استفاده شود، افزود: سد میمه پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی دارد.

بهرام نیا ادامه داد: واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست سامانه گرمسیری تکمیل شده، و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، و پتروشیمی دره‌شهر در مرحله تکمیل است که با افتتاح آن تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان راه‌اندازی شده است، در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان تلاش جهادی داریم.

بهرام‌نیا افزود: ایلام، استانی غنی است که با وجود این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 747979

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • قیمت زعفران نجومی شد