Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: طرح استانی شدن انتخابات موجب کاهش میزان مشارکت مردم در صحنه و سلب مسئولیت حضور در انتخابات می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یعقوب کریمی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با عصرهامون، با اشاره به اینکه طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی نفعی برای مردم استان سیستان و بلوچستان ندارد، اظهار کرد: اجرایی شدن این طرح موجب می شود افراد دارای قدرت، جایگاه کسب کنند و افراد شایسته نادیده گرفته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس مردم سالاری دینی است و این طرح شاید با اساس نظام منافات داشته باشد.
  کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه باید اجازه داد تا بهترین افراد توسط مردم انتخاب شوند‌، ادامه داد: انتخابات مجلس شورای اسلامی با شیوه کنونی که از هر منطقه جغرافیایی با توجه به نیاز جمعیت آن منطقه و اشراف کامل به حوزه جغرافیایی، نماینده انتخاب شود، بهتر است ادامه داشته باشد.
  کریمی یادآور شد: اگر طرح استانی شدن انتخابات مجلس اسلامی اجرایی شود، تعداد خاصی که اشراف کامل به نقاط مختلف استان ندارند انتخاب شوند، استان دچار مشکل خواهد شد.
  وی افزود: طرح مذکور بیشترین آسیب را به مردم وارد می کند چرا که برخی ها که دارای جایگاه هستند با لابی گری های گروه های خاص صاحب قدرت می شوند.
  کارشناس مسائل سیاسی با توجه به اینکه شخصیت های قدرتمند بیشترین نفع را از این طرح می برند، تصریح کرد: طرح استانی شدن انتخابات موجب کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات و سلب مسئولیت حضور در انتخابات و موجب خالی شدن صحنه می شود.
  کریمی گفت: با توجه به تقسیم بندی که در هر منطقه با توجه به شرایط نیاز به جمعیت وجود دارد بهتر است انتخابات انجام شود تا خدمات دهی به مردم به اقصی نقاط استان به نحو احسن انجام شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن موحدیان در آغاز یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، با گرامیداشت دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهارکرد: این روز را به صورت ویژه به پاسداران گرانقدر و جان‌‎برکف تبریک می‌گویم.

وی گفت: سپاه پاسداران در عمر بیش از چهار دهه خود خدمتگزار مردم بوده و در زمینه‌های نظامی، دوران دفاع مقدس و عقب‌راندن دشمن بعثی، عمران و آبادانی، مقابله با دشمنان، فعالیت‌های خدماتی برای عموم مردم و غیره فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای داشته و موفقیت‌های بسیار زیادی را نیز کسب کرده است.

موحدیان با بیان اینکه این مناسبت را باید به طور خاص به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تبریک گفت، افزود: قرارگاه یکی از شرکای عمرانی مدیریت شهری و شهرداری مشهد مقدس است و اجرای پروژه‌های کلانی چون مترو، خط انتقال پساب به پرکندآباد، ایجاد تقاطع غیرهمسطح خیام و فهمیده و غیره توسط این مجموعه صورت می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به ۵ اردیبهشت‌ماه، سالروز شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا به کشور عزیزمان در صحرای طبس، در قالب عملیات موسوم به پنجه عقاب اشاره داشت و افزود: این حرکت خبیثانه، ریشه در خیانت رئیس جمهور وقت، بنی‌صدر داشت که با لطف خداوند متعال، این انقلاب به راه خود ادامه داد.

موحدیان، صحرای طبس را یادآور شکست خفت‌بار متجاوزان و تبلور قدرت امداد الهی دانست و تصریح کرد: یاد و خاطره «محمد منتظر قائم»، نخستین فرمانده سپاه پاسداران استان یزد و شهید واقعه طبس را هم گرامی می‌داریم.

وی در ادامه گفت: یکی از خبرهای امیدبخش روزهای اخیر، نهایی شدن قرارداد خرید اتوبوس‌های نو برای مشهد مقدس است؛ اقدامی که موجب رفاه حال مردم و کاهش آلودگی هوای شهر مشهد می‌شود.

موحدیان با تقدیر از زحمات و پیگیری‌های کمیسیون عمران و حمل‌ونقل برای تحقق این مهم، افزود: هرماه شاهد ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به چرخه خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌‎ونقل عمومی خواهیم بود و خوشبختانه قرارداد خرید ۵۹ دستگاه اتوبوس نیز حل و فصل شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898180

دیگر خبرها

  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه دارد
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • هرماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود