Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@09:24:56 GMT

تخفیف‌های جدید آزاد برای دانشجویان در راه است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۷۷۶۵

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، گزیده‌‍ای از مهم‌ترین این اخبار را مرور می‌کنیم.

به گزارش دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

برخی از این اخبار از خبرهای راهیان نور تا تخفیف شهریه دیگر برای دانشجویان دانشگاه آزاد شرح ما وقع آن، به شرح زیر است:

قرارگاه ملی راهیان نور دانشجویی از دانشجویان خادم رسانه برای همکاری دعوت کرد

قرارگاه ملی راهیان نور دانشجویی به منظور پوشش رسانه‌ای اردو‌های راهیان نور فراخوان شرکت دانشجویان به عنوان خادم رسانه را منتشر کرد.

بر اساس این فراخوان، دانشجویان علاقمند می‌توانند در زمینه‌های طراحی گرافیک، موشن گرافی، اینفوگرافی، تدوین، خبرنگاری و عکاسی و فیلبرداری با قرارگاه ملی راهیان نور دانشجویی «شهید علم والهدی» همکاری کنند.

سرقت‌های سریالی از دانشجویان شریف تمامی ندارد

موضوع سرقت از دانشجویان شریف در فضای دانشگاه و اطراف خوابگاه‌ها معضلی است که بار‌ها شکایت‌های زیادی از آن شده و باوجود آنکه مسئولان دانشگاه قول پیگیری داده‌اند؛ اما مسئله همچنان پا برجاست.

به گفته دانشجویان کیوسک‌های نیروی انتظامی در اطراف خوابگاه‌های دانشگاه شریف به کمک شهرداری تهران نصب شده؛ اما هنوز نیروی انتظامی حضور مستمر در این محل نداشته است.

البته به گفته شورای صنفی دانشگاه شریف مشکل سرقت از دانشجویان فقط به خوابگاه‌ها منتهی نمی‌شود و این مشکل در بیشتر فضای دانشگاه وجود دارد.

سامانه ارتباط دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی هفته آینده راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: هفته آینده سامانه ارتباط دانشجویان با دانشگاه رونمایی خواهد شد و دانشجویان می‌توانند از طریق آن با دانشگاه در ارتباط باشند.

وی اظهار داشت: اشتغال پذیری دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی از سایر دوره‌ها بیشتر است، اما دانشجویان شهریه پرداز هستند و برای یک دوره کاردانی باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کند. در سال جاری بیش از ۱۰۰ مرکز نوآوری را راه‌اندازی کردیم که قرار است از ایده‌های دانش آموختگان در این مراکز استفاده شود. ما در نمایشگاه امسال موفق شده قرارداد‌های خوبی را منعقد کنیم.

ثبت‌نام اعتکاف دانشگاه تهران از اول بهمن آغاز می‌شود

مسجد دانشگاه تهران اعلام کرد: امسال هم همانند سال‌های گذشته مسجد دانشگاه تهران درنظر دارد درایام البیض ماه رجب اعتکاف رجبیه را برگزار کند.

براساس این گزارش، بدینوسیله به اطلاع اساتید و دانشجویان می‌رساند ثبت نام اعتکاف سال جاری از اوایل بهمن ماه ازطریق سایت مسجد دانشگاه تهران انجام می‌گیرد.

کاهش بودجه‌ها صدای معاونان فرهنگی را هم درآورد

معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها در بیانیه‌ای نسبت به کاهش بودجه فرهنگی مراکز آموزش عالی معترض شدند.

متأسفانه علی‌رغم گستره‌ی وسیع وظایف و مسئولیت‌های تعریف شده‌ی آن و نیز نقش و تأثیر حوزه‌ی فرهنگی و اجتماعی در کلیت فضای دانشگاهی، به گونه‌ای که حیات علمی دانشگاه به آن وابسته است، چنان که باید در نظام تخصیص منابع به آن توجه نمی‌شود. حال آنکه فرهنگ به عنوان «زیست جهان حیات دانشگاهی» به دنبال ساماندهی و اجرای برنامه‌هایی است که بتوانند ضمن ترسیم مسیر درست برای دانشجویان در رسیدن به موقعیت ممتاز علمی، به دنبال یافتن رمز فرزانگی، فرهیختگی و تعین فرهنگ و فضائل دینی و اخلاقی در دانشگاه‌ها باشد. این مهم مدیون و مرهون ساختاری مولد و کارآمد و بودجه‌ای متعارف است که با کاهش بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها منافات دارد. محصول این نگاه تقلیل‌گرایانه به فرهنگ، دستاوردی جز اجرای ناقص و ابتر برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی به دنبال نخواهد داشت. این در حالی است که فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها برای ترویج و تعمیق فضائل و اندیشه‌های دینی، اخلاقی و انقلابی و بسط فضای اعتماد، امید و پویایی و ترویج فرهنگ قانون مداری، نقد عالمانه، تعامل و مدارا ضروری است.

دانشگاه شریف نسبت به سوءاستفاده مالی از اساتید و کارمندان هشدار داد

دانشگاه صنعتی شریف، در اطلاعیه این دانشگاه آمده است: توجه داشته باشید که هر گونه تماس از سوی مدیریت مالی و یا مدیران سایر بخش‌ها در خصوص انجام هرگونه فعالیت مالی نظیر عودت وجه واریز شده و یا نظایر آن که تقاضای حضور در محل عابر بانک را از شما می‌کنند، به قصد سوء استفاده است.

بورسیه‌ها ماه آینده در دانشگاه آزاد تعیین تکلیف می‌شوند

جلسه هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار و در این جلسه اعلام شد، بورسیه‌ها ماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی، تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دویست و بیست و سومین جلسه هیئت عالی جذب، به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. در ابتدای جلسه رئیس هیئت عالی جذب توضیحاتی در خصوص عملکرد هیأت عالی جذب و برنامه‌های آتی هیئت عالی جذب ارائه داد.

جزئیات تخفیف هزینه انصراف از تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد اعلام شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای جزئیات تخفیف هزینه انصراف از تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ماده الحاقی آیین‌نامه تخفیف شهریه دانشجویی ماده ۲۱ (تخفیف هزینه انصراف) را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها، رؤسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما ابلاغ کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تخفیف دانشگاه آزاد سرقت دانشگاه شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه اسلامی سی و دومین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه جهان بین با تأکید بر اهمیت موضوع آراستگی و شئون رفتاری در محیط دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما در دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص این مسأله ، با اعتقاد و محکم عمل می‌کنیم و استفاده از ظرفیت شبکه اساتید همیار فرهنگ در این زمینه ضروری است.

در این جلسه، طرح نقش آفرینی موثر اساتید بسیجی با رسالت آموزشی تربیتی با محوریت آراستگی و شئون رفتاری با عنوان شهید اللداغی توسط بسیج اساتید ارائه و مورد بحث قرار گرفت.

در ادامه جلسه، آخرین وضعیت رسیدگی به موارد خلاف شئون آراستگی در کمیته های انضباطی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بخش دیگری از جلسه،گزارشی درخصوص پلتفرم فروش محصولات صنایع خلاق و فرهنگی دانشجویی «آزاد چارسوق» ارائه و مقرر شد این پلتفرم به صورت رسمی آغاز به کار کند.

در این جلسه همچنین در خصوص راهیان نور گزارشی ارائه شد. بر اساس آخرین آمار بیش از ۱۳۰۰۰نفر بالغ بر ۱/۰۸ درصد دانشجویان در این اردو شرکت کردند.

کد خبر 6085338

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد