Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ دومین یادواره شهدای روحانی استان بوشهر در مجتمع فرهنگی آدینه کوی شهید مدرس منطقه 1 شهر بوشهر با حضور اعضاء تشکیل شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در جلسه با بیان اینکه شهدا نیازی به تقدیر و تکریم ندارند، اظهار کرد: این ما هستیم که با تکریم و یادوراه شهدا اعلام می‌کنیم راه ما، راه شهدا است و در پرتو تجلیل از شهدا، به خود ما و جامعه تعلیم داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگداشت شهدا در اصل مجلس آموزش آموزه‌های شهدا است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه سعی شود سادگی و زهد در مجالس به عنوان یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، افزود: گرامیداشت شهدا بیش از آنکه تجلیل شود باید تعلیم داده شود و مجلس یادوراه و بزرگداشت شهدا در اصل مجلس آموزش آموزه‌های شهدا است.

تحول آفرینی مثبت یادواره شهدا در جامعه

امام جمعه بوشهر ادامه داد: تاثیر اجتماعی این مراسم بزرگداشت شهدا اثر تحول آفرین و مثبت در جامعه به جا می‌گذارد و در این راستا به علمی تر شدن این مراسم اهتمام بیشتری داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: ما از زمان مبارزه ضد استعماری سردار شهید رئیسعلی دلواری شهدای روحانی فراوانی داشتیم که به دلایل نبود امکانات، نام آنها ثبت نشده است و لذا جا دارد که  تمامی آثار در دسترس این شهدا را در کنار دیگر آثار 40 روحانی شهید بوشهری در قالب موزه یادمان و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای دیداری و شنیداری جمع‌آوری و معرفی شوند.

معرفی شهدا با نگاه هنر آئینی و اسلامی

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تاکید کرد: در آستانه بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نقش شهدا را برای تمامی گروههای سنی با نگاه هنر آئینی و اسلامی و زبان هنر معرفی و تبیین کنید.

حجت‌الاسلام حمیدرضا جعفری زاده، دبیر ستاد دومین یادوراه شهدای روحانی و مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر در این جلسه بیان کرد: دومین یادوراه شهدای روحانی استان بوشهر با حضور خانواده معزز شهدای روحانی، جانبازان، رزمندگان روحانی و اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها پنجشنبه، ۱۰ بهمن ماه ۹۷ در محل مصلای جمعه شهر برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه «فاطمیه، انقلاب و بیداری اسلامی» در بوشهر

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان بوشهر از برپایی نمایشگاه «فاطمیه، انقلاب و بیداری اسلامی» در این یادواره خبرداد و اشاره کرد: آیت‌الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران مهمان ویژه و سخنران این یادواره است و همچنین نیز سعید حدادیان، ذاکر اهل بیت(ع) در این مراسم مداحی خواهند کرد.

حوزه علمیه یک نهاد توحیدی است

حجت‌الاسلام اسماعیل پور، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در این جلسه با بیان اینکه یادواره شهدا باید دارای پیام اجتماعی تاثیرگذار در بین افراد جامعه داشته باشد، اظهار کرد: تاثیر یادواره و بزرگداشت شهدای روحانیت باید این باشد که جامعه را جذب نهاد حوزه علمیه که یک نهاد توحیدی است کند.

همایش 140 نفری مادران چشم انتظار در بوشهر

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر نیز در این آئین از برگزاری همایش 140 نفری مادران چشم انتظار در بوشهر خبرداد و گفت: تا کنون 82 هزار اثر از آثار شهدای بوشهر شامل عکس، دستخط و وصیت‌نامه در آرشیو مرکز اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران موجود است.

برگزاری کنگره شهدای روحانی کشور در سال 98

حجت‌الاسلام حامد بردستانی، معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان بوشهر در پایان از برگزاری کنگره شهدای روحانی کشور در سال 1398 خبرداد و اعلام کرد: استانهایی که زیر 80 نفر شهید روحانی دارند توسط ستاد کنگره کشوری یک جلد از آثار شهدای روحانی تدوین و چاپ می‌شود.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا شهدای روحانی 40 روحانی شهید بوشهر نمایشگاه یادواره شهدا حوزه علمیه موزه شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا ظهر چهارشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم که با محوریت شهید سردار امان الهی که در مسجد حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، ضمن تسلیت و تبریک شهادت سردار امان الهی اظهار کرد: شهید امان الهی از شهدای قدس بودند که به دست رژیم خبیث صهیونیستی به درجه شهادت نائل آمدند و افتخاری برای کشور و دیار گروس هستند.

وی افزود: امروز خون پاک شهدای گرانقدر موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است و تزلزل رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است.

استاندار کردستان اضافه کرد: امروز ما شاهد هستیم که روز به روز این رژیم کودک کش به پایان خود نزدیک می‌شود و این به برکت خون شهدای مانند شهید امان الهی است که در ماه مبارک رمضان به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

زارعی کوشا خاطر نشان کرد: از خداوند می‌خواهیم که معرفت شناخت شهدا را به ما عطا کند تا بتوانیم رهروان خوبی برای این این بزرگواران باشیم.

کد خبر 6081011

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود
  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس
  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند مرند
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند شهرستان مرند