Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سخنگوی اتحادیه اروپا با اشاره به فشردگی برنامه کاری «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از بعید بودن حضور او در نشست ضد ایرانی در لهستان خبر داد.

به گزارش جنوب نیوز ، این مقام اروپایی بامداد پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در لندن گفت: ما از برگزاری کنفرانس درباره خاورمیانه موسوم به «صلح و امنیت در خاورمیانه» اطلاع داریم اما با توجه به اینکه موگرینی در این ایام مسافرت است، بعید به نظر می‌رسد که در کنفرانس فوق شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کنفرانس به‌اصطلاح «صلح و امنیت در خاورمیانه» با تمرکز بر فعالیت‌های منطقه‌ای ایران قرار است در روزهای 13 و 14 فوریه (24 و 25 بهمن ماه) در ورشو پایتخت لهستان برگزار شود.

خبر برگزاری این کنفرانس را مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا جمعه گذشته در جریان سفر خاورمیانه‌ای خود و در گفت‌وگو با شبکه خبری 'فاکس نیوز' اعلام کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اعلام برگزاری این کنفرانس، به لهستان و شرکت‌کنندگان کنفرانس در توئیتی یادآوری کرد: کسانی که در آخرین نمایش ضد ایرانی توسط آمریکا شرکت کرده بودند، یا مرده‌اند، یا بی‌آبرو شده و یا به حاشیه رانده‌شده‌اند؛ و ایران قوی‌تر از همیشه است.

وی بابیان اینکه دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند، افزود: درحالی‌که ایران، لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد، این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضد ایرانی می‌شود.

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز در این خصوص اعلام کرد: 1892 لهستانی از سال 1942 میلادی تاکنون در قبرستان لهستانی‌ها در تهران آرمیده‌اند. بیش از یک‌صد هزار لهستانی پس از آزادی از اردوگاه‌های کار اجباری استالین از راه ایران بازگشتند. قبرستان‌ها در ایران بعد از 30 سال قابل‌جایگزینی هستند اما مردم تهران 77 سال است که احترام میهمانان خود را نگاه داشته‌اند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای امنیت درباره غزه 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، وزیر امور خارجه کشورمان به منظور به کار گیری بالاترین سطح از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به منظور پایان دادن به بحران در غزه وارد نیویورک شد.

برنامه اصلی وزیر امور خارجه در نیویورک حضور و سخنرانی در نشست شورای امنیت است که در سطح وزیران برگزار می‌شود.
وزیر امور خارجه در بدو ورود به نیویورک اعلام کرد: باتوجه به اینکه وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده و تاثیرات آن بر اوضاع منطقه در حال نمایان‌تر شدن است، این سفر فرصتی خواهد بود برای اینکه دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران به منظور تثبیت صلح و امنیت در منطقه تبیین شود.
در این سفر آقای امیرعبداللهیان با شماری از وزیران امور خارجه کشور‌های مختلف که آن‌ها هم برای حضور در این نشست مهم شورای امنیت به نیویورک آمده اند، دیدار دوجانبه خواهند داشت.
ضمن اینکه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و همین طور شماری از مسئولان ارشد سازمان‌های بین المللی هم دیدار‌های جداگانه‌ای خواهند داشت.
در این دیدار‌ها وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره راه‌های برون رفت از این شرایط، پایان دادن به تنش‌ها و حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کمک رسانی به مردم غزه رایزنی و تبادل نظر خواهد کرد.

 

 

اظهارات:
واسیلی نبنزیا - نماینده دائم روسیه در سازمان ملل
گنگ شوانگ - معاون نماینده چین در سازمان ملل
حسین امیرعبداللهیان - وزیر امور خارجه 

دیگر خبرها

  • واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان
  • جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • وزیر خارجه ایران راهی نیویورک شد
  • برلین: خاورمیانه نباید وارد وضعیتی شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود
  • نخست وزیر انگلیس: تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • سوناک: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست
  • وزیر تندرو صهیونیست مجبور شد کنفرانس مطبوعاتی‌اش را نیمه کاره‌ ترک کند