Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@05:04:16 GMT

 ایران با تساوی صدرنشین ماند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۸۱۴۸

 ایران با تساوی صدرنشین ماند

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، روز گذشته تیم ملی کشورمان در حساس‌ترین بازی مرحله گروهی که تعیین‌کننده تیم صدرنشین بود، به مصاف تیم ملی عراق رفت که در‌نهایت این بازی با تساوی بدون گل به اتمام رسید تا تیم ملی کشورمان به عنوان صدرنشین گروه چهارم راهی مرحله بعد شود. تیم ملی کشورمان در این بازی با ترکیبی کاملا متفاوت به میدان رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید‌مجید حسینی، وریا غفوری، میلاد محمدی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، سامان قدوس و سردار آزمون، نفراتی بودند که از ابتدا در ترکیب قرار گرفتند. به این ترتیب سید‌مجید حسینی، میلاد محمدی، روزبه چشمی و علیرضا جهانبخش، 4 بازیکنی بودند که نسبت به دیدار گذشته ایران مقابل ویتنام‌ به ترکیب اضافه شده بودند تا مرتضی پورعلی‌گنجی، احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه و مهدی طارمی از روی نیمکت نظاره‌گر بازی باشند. کی‌روش این‌ بار نیز ترکیب جدیدی را در قلب خط دفاعی ایران به کار گرفت‌.

 

کی‌روش که در بازی با یمن زوج پور‌علی‌گنجی و مجید حسینی و در بازی با ویتنام زوج پور‌علی‌گنجی و کنعانی‌زادگان را مورد استفاده قرار دا‌د، این بار از زوج کنعانی‌زادگان-حسینی استفاده کرد. میلاد محمدی هم بعد از 2 بازی بالاخره اولین حضور خود در جام ملت‌های 2019 را تجربه کرد تا تیم ملی با یک دفاع چپ جدید مقابل عراق بایستد. اما یکی از مهم‌ترین تغییرات تیم ملی در بازی روز گذشته اضافه شدن علیرضا جهانبخش به ترکیب بود. ستاره تیم ملی که با کسب عنوان آقای گلی فصل گذشته لیگ هلند، توانست در این فصل راهی لیگ برتر انگلیس و تیم برایتون شود، با بدشانسی و مصدومیت 2 دیدار ابتدایی ایران را از دست داد. با این حال کارلوس کی‌روش که اعتماد بالایی به این وینگر تاثیرگذار دارد، او را در لیست تیمش حفظ کرد تا بعد از گذشت 2 دیدار و کسب ششمین امتیاز، از جهانبخش برابر عراق رونمایی شود. البته در این بازی مشخص شد که جهانبخش هنوز صددرصد آماده نیست و بعد از حدود 2 ماه دوری از میادین به زمان نیاز دارد. از دیگر تغییرات تیم ملی اضافه شدن چشمی به خط میانی بود. روزبه زوج امید ابراهیمی در هافبک دفاعی بود و ایران بر‌خلاف 2 بازی قبلی این ‌بار با 2 هافبک دفاعی و سیستم 1ـ3ـ2ـ4 بازی کرد. دفاعی شدن ترکیب ایران، نیمکت‌نشینی دژاگه و طارمی و البته ناآماده بودن جهانبخش همه دست به دست هم داد تا این بار از تیم ملی کشورمان بر‌خلاف 2 بازی قبلی چهره‌ای کاملا تهاجمی نبینیم. در این بازی تیم ملی کشورمان علی‌رغم تغییرات زیاد‌ بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشت و کاملا مشخص بود که اولویت کی‌روش ارائه یک بازی محتاطانه با هدف حفظ صدرنشینی است؛ هدفی که در نهایت به آن رسیدیم تا به عنوان صدرنشین مسیر آسان‌تری تا نیمه نهایی داشته باشیم.


 حریف ایران در مرحله بعدی
آیین‌نامه مسابقات جام ملت‌های آسیا به گونه‌ای طراحی شده که تقابل تیم‌های برتر سوم با حریفانشان در مرحله یک‌هشتم نهایی، تابع جدول خاصی است. بر‌اساس جدول طراحی شده، با توجه به این‌که کدام 4 تیم، از گروه‌های شش‌گانه جواز حضور در یک‌هشتم نهایی را کسب می‌کنند، تقابل‌های آن مرحله مشخص می‌شود. به جز بحرین، در حال حاضر، فلسطین با 2 امتیاز، در رتبه سوم گروه B قرار گرفته است. در گروه C قرقیزستان دیروز 3 امتیازی شد و شانس صعود دارد. به نوشته خراسان، در گروه چهارم ویتنام سوم و 3 امتیازی است اما از نظر تفاضل نسبت به دیگر تیم‌های سوم شرایط خوبی ندارد و در گروه‌های بعدی هم امروز تکلیف تیم‌های سوم مشخص می‌شود. حالا طبق جدول مسابقات، تیم ملی برای شناختن حریف خود در مرحله بعد با چند احتمال روبه‌رو‌ست. از‌۱۰ احتمال موجود، تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرگروه‌، تنها در یک صورت با فلسطین دیدار می‌کند، احتمال دیدار با یکی از 2 تیم کره‌شمالی و لبنان، ۵۰ درصد و شانس رویارویی با یکی از 2 تیم عمان و ترکمنستان، ۴۰ درصد خواهد بود.

110

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ورزشی تیم ملی فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ قهرمانان اروپا / رئال با حذف منچسترسیتی راهی نیمه‌نهایی شد

آفتاب‌‌نیوز :

در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های منچسترسیتی و رئال مادرید از ساعت ۲۲:۳۰ مقابل هم قرار گرفتند که مصاف این دو تیم در پایان وقت‌های قانونی و اضافه با نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد.

با توجه به تساوی ۳ بر ۳ این دو تیم در دیدار رفت کار به ضربات پنالتی کشیده شد که تیم فوتبال رئال مادرید توانست با نتیجه ۴ بر ۳ از سد حریف خود عبور کرده و راهی مرحله نیمه نهایی شود.

پیش از این تیم فوتبال بایرن مونیخ با غلبه بر آرسنال جواز حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جدول لیگ برتر؛ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد
  • لیگ قهرمانان اروپا / رئال با حذف منچسترسیتی راهی نیمه‌نهایی شد
  • حذف قهرمان دوره قبل، رسیدن رئال و بایرن به مرحله نیمه نهایی
  • رئال مادرید با حذف منچسترسیتی رقیب بایرن مونیخ شد
  • رئال مادرید منچسترسیتی را حذف کرد/ صعود بایرن مونیخ به نیمه نهایی
  • یک باخت و یک تساوی نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته دوم فوتبال
  • تساوی فولادخوزستان در لیگ برتر فوتبال جوانان
  • در اتفاقی عجیب قرمز‌ها آبی‌ها را صدرنشین لیگ برتر کردند
  • قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
  • تیم ملی والیبال ساحلی ایران با شکست میزبان فینالیست شد