Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:44:01 GMT

31 رشته قنات در نهبندان مرمت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۸۱۸۵

31 رشته قنات در نهبندان مرمت شد

بیرجند - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: امسال 31 رشته قنات با اعتبار یک میلیارد و 147 میلیون تومان در این شهرستان احیا و مرمت شده است.

محمد مالکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احیا و مرمت این تعداد قنات، دبی آنها به شدت افزایش یافته و خوشحالی کشاورزان شهرستان را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در حال حاضر مرمت 6 رشته قنات با اعتبار 132 میلیون تومان در دست اجرا است و در سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان نیز 200 میلیون تومان اعتبار برای مرمت قنوات شهرستان اختصاص یافته که تلاش خواهیم کرد با این اعتبار مرمت سه رشته قنات را در دستور کار قرار دهیم.
مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: 846 رشته قنات در این شهرستان وجود دارد که بر اثر خشسالی 40 درصد آنها خشک شده و آب مابقی قنوات به شدت کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: بیشتر قنوات شهرستان به لایه روبی و مرمت نیاز دارند که به دلیل کمبود اعتبار نمی توانیم این اقدام را انجام دهیم و مرمت قنوات راهکار موثری برای حل مشکلات کم آبی روستائیان است.
مالکی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری و بند خاکی در بالادست قنوات در افزایش میزان آبدهی قنوات تاثیرگذار است که باید این طرح ها در بیشتر روستاها اجرا شود.
نهبندان مرکز این شهرستان مرزی در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي آب قنات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، استاندار مازندران در بازدید از پل فجر شهرستان ساری با اشاره به اینکه این منطقه از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است، گفت: تسریع در روند اجرای عملیات عمرانی این منطقه را متحول می کند.

سید محمود حسینی پور با اشاره با اینکه عملیات تعریض و بهسازی این پل باید ظرف ۲۴ ساعت آینده آغاز شود از تامین بودجه و اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری راه موقت جهت اتصال به این پل خبر داد.

در ابتدای این بازدید فرماندار ساری با تقدیر از نگاه خوب و حمایت استاندار مازندران نسبت به اجرای پل فجر، اظهار داشت: برای اجرای روگذر و کریدور اقتصادی تا امیرآباد به ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم در سفر ریاست جمهوری به مازندران مصوب شود.

محمدعلی نوبخت، افزود؛ به منظور بهره برداری از پل فجر نیاز هست تا قراردادی فی مابین پیمانکار و شهرداری فرح آباد منعقد شود تا کار تعریض، بهسازی و آسفالت، روشنایی معابر و سرعت گاه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای کامل پروژه باید بخشی از زمین های این منطقه تملک شود، بیان داشت: با توجه به وجود معارضین باید با ایجاد یک کارگروه مشترک بین مالکان، آب منطقه ای و راه شهرسازی نسبت به رفع اختلاف و توافق اولیه اقدام شود.

نوبخت، بیان داشت: برای اصلاح، تعریض و بهسازی راه موقت این پل به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز هست.

وی تصریح کرد: با تخصیص این اعتبار، این پروژه به صورت ترک تشریفات در اختیار شهرداری فرح آباد قرار می گیرد تا عملیات عمرانی کار آغاز شود.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • ابراز خرسندی شهروندان گچساران از مرمت و بهسازی گلزار شهدا + فیلم
  • کشف بیش از ۹ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • تکمیل طرح پمپاژ دایجوند با تزریق ۷۰ میلیارد ریال اعتبار
  • اجرای ۷ مصوبه سفر استاندار خراسان جنوبی به بندان
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری