Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:56:11 GMT

عملیات اجرایی دو طرح کشاورزی در بروجن آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۸۱۹۸

عملیات اجرایی دو طرح کشاورزی در بروجن آغاز شد

شهرکرد - ایرنا- عملیات اجرایی دو طرح کشاورزی امروز (پنجشنبه) با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این دو طرح شامل مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی در سفید دشت و گلخانه شاخه بریده در گندمان بروجن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ذبیح الله غریب روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی این طرح ها افزود:مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی سفید دشت در مساحتی افزون بر 170 هکتار برای کشت گل محمدی، آنغوذه، گل گاو زبان و زعفران احداث می شود.
وی گفت : در این طرح بیش از 330 هزار اصله نهال گل محمدی کشت و زمینه اشتغال 80 نفر فراهم می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ، از احداث واحد صنایع تبدیلی در حاشیه این طرح در آینده خبر داد و گفت: برای راه اندازی این طرح 150میلیارد ریال پیش بینی شده است که 25 میلیارد ریال آن آورده متقاضی و مابقی تسهیلات بانکی است.
غریب افزود : طرح گلخانه شاخه بریده نیز در زمینی به مساحت 1.2هکتار احداث می شود که زمینه اشتغال 30 نفر را فراهم خواهد کرد.
وی گفت: برای احداث این مجتمع 48 میلیارد ریال پیش بینی شده است که 40 میلیارد ریال آن سهم آورده متقاضی و مابقی از محل تسهیلات بانکی تامین می شود.
به گزارش ایرنا، بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تامین یک سوم درآمد مردم استان، سالانه یک میلیون و 400 هزار تن محصول گیاهی و دامی با 30 هزار میلیارد ریال درآمدزایی دارد.
این استان در دولت یازدهم در بخش کشاورزی، رتبه برتر 7 محصول تولیدی کشور را کسب کرده است.
این استان با تولید حدود 23 هزار تن ماهی سردآبی (قزل آلا) و تولید 24 هزار تن بادام رقم مامایی صادراتی، رتبه نخست تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است.
هم اکنون حدود 66 هزار بهره بردار چهارمحال و بختیاری از بخش کشاورزی و دامپروری ارتزاق می کنند.
وزیر جهاد کشاورزی در سفر یکروزه به استان چهارمحال وبختیاری از طرح های کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان های بروجن و لردگان دیدن می کند.
7360/6199/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي كلنگ زني وزير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۲۵۰ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری چهارمحال و بختیاری

جاسم محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم و همچنین هفت هزار افطاری ساده و دوهزار و ۵۴۲ بستته معیشتی بین نیازمندان و جامعه هدف این نهاد توزیع شد.

وی افزود: خیران و مردم نوع‌دوست چهارمحال و بختیاری برای تهیه و توزیع بسته معیشتی و همچنین افطاری و غذای گرم بیش از ۳۰ میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کمک کردند.

محمدی اظهار کرد: اجرای طرح اطعام از نیمه شعبان در استان آغاز شد و در ماه مبارک رمضان این طرح با عنوان طرح توزیع غذای گرم در قالب طرح آشپرخانه مهدوی در حال اجراست.

بیشتر بخوانید

توزیع ۳۸۶ سری جهیزیه بین مددجویان چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۷۲ آشپرخانه مهدوی در استان در محل رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی و امکانی که مجوز پخت غذا دارند، راه‌اندازی شده است.

محمدی گفت: تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال کمک مردمی در این جشن جمع‌آوری و به مناسبت سال جدید و ایام ماه مبارک رمضان بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ در استان ۱۵۰ میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری و بین جامعه هدف با محوریت مراکز نیکوکاری توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۴ مرکز نیکوکاری در چهارمحال و بختیاری فعال است که بیشتر برنامه‌های کمیته امداد استان با محوریت این مراکز اجرا می‌شود.

محمدی با اشاره به شب‌های قدر و اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین اظهار کرد: در شب‌های قدر حامی‌یابی برای ایتام اجرا می‌شود و برای اجرای این طرح از ۲ سال‌گذشته با اجرای برنامه‌های مختلف از سوی مراکز نیکوکاری، کارکنان این نهاد در استان‌های تهران، قم و خراسان برای ایتام استان حامی جدید شناسایی و جذب می‌شود.

وی ادامه داد: به مناسب شب‌های قدر ۲۰۰ بسته بهداشتی به ارزش هر بسته ۱۰ میلیون ریال از سوی یکی از شرکت‌ها و موسسات خیریه خارج از استان، بین نیازمندان و ایتام توزیع می‌شود.

محمدی با اشاره به روش‌های غیرحضوری در نظر گرفته شده برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان افزود: شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۷۷*۸۸* و همچنین واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۱۲ نزد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از روش‌های غیرحضوری کمک به نیازمندان در آستانه نوروز است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور بروجن به لردگان
  • انحراف خودروی سواری ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • جمع‌آوری ۲۵۰ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری چهارمحال و بختیاری
  • آغاز عملیات گرده افشانی نخلستان‌های آبادان
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • ترافیک نیمه سنگین همچنان در محور بروجن به لردگان
  • پایانه بندر خشک در شهرستان بروجن ایجاد می‌شود
  • آغاز عملیات گرده‌افشانی در نخیلات آبادان
  • ترافیک نیمه سنگین در محور بروجن به لردگان
  • اختصاص ۴۵ میلیارد ریال برای گازرسانی به مسکن مددجویان آذربایجان غربی