Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@04:50:14 GMT

ایرانی‌ها در کدام کشورها بیش‌تر خانه می‌خرند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۸۳۰۷

ایرانی‌ها در کدام کشورها بیش‌تر خانه می‌خرند؟

ساعت24-هر چند محدودیت‌های ارزی بازار خرید ملک در خارج از کشور را برای ایرانیان اندکی کساد کرده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد همچنان تقاضا برای خرید ملک در دیگر کشورها از سوی ایرانیان بالاست.

 کشورهای اطراف ایران، مهمترین مقاصد ایرانیان برای خرید خانه‌هاست.

با این حال رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید دارد اقبال ایرانیان به خرید ملک در ترکیه، گرجستان، قبرس ، ارمنستان و البته اسپانیا بالاتر از سایر نقاط است و در نتیجه فعالیت برای جذب مشتری در این نقاط نیز بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با تاکید بر اینکه طرفین با آگاهی از این نکته، تلاش دارند شرایطی را برای خرید ملک ایرانیان فراهم کنند اما هموطنان باید مراقبتی جدی در این حوزه به عمل بیاورند .

 مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرآنلاین در توضیح این مطلب افزود: در داخل کشور اگهی‌های فراوانی با هدف ترغیب ایرانیان به خرید ملک در خارج از کشور منتشر می شود اما نکته مهم این است که فعالیت برای فروش خانه به ایرانیان در خارج از کشور غیر قانونی است و مشاوران املاکی که دارای جواز کسب و پروانه فعالیت هستند، چنین اقدامی را نمی توانند انجام دهند.

 وی ادامه داد: طبق قانون  هیچ مشاور املاک دارای جواز حق معامله‌ای که منجر به خروج ارز از کشور شود را ندارد و  تحت هیچ شرایطی چنین اقدامی صورت نمی گیرد اما باید بگویم که عده‌ای بی اعتنا به قانون این اقدامات را در دستور کار قرار می دهند که البته در حیطه اختیارات ما نیست.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ایرانی‌ها هشت هزار واحد مسکونی در ازمیر خریداری کرده اند، گفت: من معتقدم که این وضعیت برای کشور ما فاجعه است چرا که با وجود نیاز ما به سرمایه‌ها برخی برای خرید خانه سرمایه های ارزی را از کشور خارج می کنند .

 او در توضیح دلایل استقبال ایرانیان از خرید ملک در خارج گفت: نکته مهمی در این حوزه وجود دارد که باید بدان توجه کرد. برخی این اقبال را ناشی از مسائل اجتماعی و فرهنگی می دانند در حالی که من معتقدم باید به مولفه های اقتصادی نیز در این حوزه توجه داشت .

 وی در توضیح این مطلب ادامه داد: به عبارت دیگر ارزان‌تر بودن قیمت ملک در خارج از ایران نسبت به داخل ایران خصوصا تهران، برخی را به این نتیجه می‌رساند که بهتر است در خارج از کشور ملکی بخرند.در حقیقت خرید ملک در خارج از ایرانیان بسیار سهل‌الوصول‌تر از خرید ملک در مناطق گران قیمت تهران است .

رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: البته باید توجه داشت بسیاری از خریداران خانه در خارج از ایران با پوچ بودن ادعاها در خصوص تبعات مثثبت خرید ملک روبرو می شوند، در عین حال پیش تر نیز کسادی بازار مسکن دوبی بسیاری از ایرانیانی که در این بخش سرمایه‌گذاری کردند را متضرر کرد. 

او اضافه کرد: برای ممانعت از تداوم این وضعیت لازم است تدابیری برای افزایش سرمایه گذاری در ساخت و ساز صورت گیرد ، خرید ملک در داخل کشور اقدامی در راستای توسعه اقتصاد ملی است چرا که ملک را نه مانند ارز و نه مانند طلا نمی توان از کشور خارج کرد و در عین حال رونق خانه‌سازی صدها رشته صنعتی را تحرک بخشیده و اشتغالزایی را در کشور افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد از پروسه ساخت و ساز در داخل کشور تدارک دیده می‌شود، ادامه داد: این عرضه و تقاضای نامناسب و البته عدم مدیریت مناسب بازار است که سبب می‌شود قیمت‌ها با جهش‌های شدید روبرو شود .

 خسروی گفت: برای مقابله با این وضعیت لازم است جدا از اقدامات نظارتی مانند پیشگیری از خروج ارز ، اقداماتی برای متعارف شدن قیمت مسکن در داخل کشور نیز فراهم شود، در عین حال باید توجه داشت سازندگان مسکن در کشورهای هدف ایرانیان در راستای ایجاذ جذابیت اقداماتی را در دستور کار قرار می‌دهند و لازم است در ایران نیز سازندگان به این مهم توجه نمایند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا در این کشورها ارزان است

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، با توجه به نوسانات اقتصاد جهان، افراد بیشتری به دنبال سرمایه‌گذاری طلا هستند و آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در نظر گرفته می‌گیرند که ارزش خود را طی زمان حفظ می‌کند. با این حال، وقتی از خرید طلا صحبت می‌شود، همه کشورها برابر نیستند و برخی ارزان ترین کشورها برای خرید طلا به‌شمار می‌روند.

قیمت طلا از کشوری به کشور دیگر متفاوت بوده و ممکن است بتوانید معامله بهتری برای خرید طلا در کشور دیگری داشته باشید. با این حال، باید توجه داشت که قیمت این فلزات گرانبها به طور مداوم در حال تغییر است و این اطلاعات در زمان انتشار دقیق است و بیشتر به عنوان یک راهنمای مرجع عمومی است. قیمت‌ها می‌تواند در زمان با توجه به عرضه و تقاضا و ثبات اقتصادی متفاوت باشد.

طبق گزارش فوربس، کشورهای مختلفی در دنیا وجود دارند که از نظر قیمت طلا ارزان به حساب می‌آیند. در حال حاضر، انتخاب‌های شماره یک و دو محبوب در بین مصرف‌کنندگان، هنگ‌کنگ و دبی هستند. سوئیس، مکزیک و عربستان سعودی نیز به فرآیند ارزان قیمت طلا معروف هستند.

 هنگ‌کنگ؛ کشوری که ارزان‌ترین طلای جهان را دارد و بانک‌ها در آنجا فراوان هستند.

امارات‌متحده عربی؛ طلا را می‌توان در امارات از منابع مختلف از جمله جواهرفروشی، بانک‌ها و فروشندگان آنلاین خریداری کرد.

عربستان سعودی؛ طلا را می‌توان در عربستان سعودی از منابع مختلفی از جمله جواهرات، بانک‌ها و بازارهای طلا خریداری کرد. ارزان‌ترین مکان برای خرید طلا معمولا از جواهرفروشان است که اغلب قیمت‌های پایین‌تری نسبت به بانک‌ها یا بازارهای طلا ارائه می‌دهند. با این حال، مهم است که مطمئن شوید که یک معامله خوب انجام می‌دهید.

سوئیس؛ طلا را می‌توان در سوئیس از منابع مختلف از جمله بانک‌ها، جواهر فروشان و فروشندگان آنلاین خریداری کرد. با این حال، ارزان‌ترین راه برای خرید طلا اغلب از طریق فروشندگان آنلاین است که شمش یا سکه می‌ فروشند.

اتریش؛ طلا را می‌توان در تعدادی از مکان‌ها در اتریش از جمله بانک‌ها، موسسات مالی و جواهرات فروشی‌ها خریداری کرد. ارزان‌ترین راه برای خرید طلا معمولا از طریق بانک است.

سنگاپور؛ طلا را می‌توان از بانک‌ها یا دلال‌ها خرید. البته طلا را می‌توان به صورت آنلاین اما با قیمت بالاتر خریداری کرد.

 هند؛ کشوری غنی از ذخایر طلاست. در واقع، این کشور دومین تولیدکننده بزرگ طلا در جهان است. طلا را می‌توان در هند از طریق جواهرات فروشی‌ها، بانک‌ها و سایر فروشندگان خریداری کرد.

رایج‌ترین شکل طلایی که هندی‌ها خریداری می‌کنند، جواهرات است. جواهرات در وزن‌ها و قیمت‌های مختلف متناسب با هر بودجه ای در دسترس هستند.

بر اساس گزارش لایف، دسترسی آسان به طلا، مالیات و هزینه‌های کمتر و بازار رقابتی به این کشورها کمک می‌کند تا قیمت‌های خود را پایین نگه دارند.

منابع خرید طلا در خارج از کشور
منابع: منابع زیادی برای خرید طلا در بازار هر کشوری وجود دارد. اکثر کشورها گزینه‌های قابل اعتماد را دارند.

بانک‌ها: بانک‌های سوئیس، اتریش، عربستان سعودی و هنگ‌کنگ طلا می‌فروشند و معاملات عالی نیز ارائه می‌دهند. معمولاً ضریب اعتماد نزد بانک‌ها بیشتر است.

فروشندگان آنلاین و آفلاین: برخی از فروشندگان نیز معاملات بسیار خوبی برای خرید طلا ارائه می‌دهند و ممکن است گزینه‌های مختلفی داشته باشند.

نکاتی برای خرید طلا در سطح بین‌المللی
همانطور که خرید طلای ارزان‌قیمت وسوسه انگیز است، مهم است که هنگام خرید آن از خارج احتیاط کنید و با قوانین و مقررات مربوط به خرید و حمل طلا از کشور مورد نظر آشنا شوید.

همچنین، در مورد هزینه‌های گمرکی و سایر هزینه‌هایی که ممکن است در مرحله حمل‌ونقل اخذ شود، اطلاعات کسب کنید. به خاطر داشته باشید که نرخ‌های فعلی ارز بر قیمت طلا تاثیر دارد.

خرید طلا از منابعی که قابل اعتماد هستند و در بازار معتبر هستند نیز مهم است.

دیگر خبرها

  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور
  • کدام کشورها شنبه تعطیل هستند؟
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود
  • طلا در این کشورها ارزان است
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور
  • مردان کدام کشورها کچل ترند؟/ ایران در رتبه چندم است؟
  • مردان کدام کشورها کچل ترند؟ (اینفوگراف)