Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در حالی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، راه‌های گوناگونی را برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی در نظر گرفته است اما هیچ‌یک به‌طور کامل جلوی این پیامک‌ها را نگرفته بود، درنهایت، محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - کانال تبلیغ ارزان و تشدید شناسایی و برخورد با ارسال‌کنندگان را از جمله تصمیم‌های اخذ شده برای حذف پیامک‌های مزاحم اعلام کرد و در عین حال، گفت که برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیم‌کارت‌های غیرقانونی و لغو مجوز آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری‌جهرمی که اخیرا درباره‌ی پیامک‌های تبلیغاتی در صفحه‌ی توییتر خود نوشته بود: «مردم از پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم متنفرند، این یک واقعیت است. ۷۰ هزار سیم‌کارت متخلف را هم مسدود کردیم ولی باز هم هستند»، با ایجاد یک نظرسنجی از کاربران خواست نظرات خود را درباره‌ی بهترین روش برای مقابله با این پیامک‌های تبلیغاتی اعلام کنند و درنهایت نخستین راهکار برای مقابله با این پیامک‌ها را کانال تبلیغ ارزان دانست.

وی راهکار دیگر را تشدید شناسایی و برخورد با ارسال‌کنندگان اعلام و اظهار کرد که از این پس سیستم کشف تخلفات سازمان تنظیم مقررات، با تنظیمات سخت‌گیرانه‌تری فعالیت خواهد کرد. برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیم‌کارت‌های غیرقانونی و لغو مجوز آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

خدمات جدید مخابرات، از شارژ مجدد کارت‌های تلفن تا سرویس مهمان من

قابلیت شارژ مجدد کارت‌های تلفن همگانی با توجه به نیاز برخی از افراد جامعه و راه‌اندازی سرویس «مهمان من» با کاربرد شارژ در مقصد، برای این‌که تماس تلفنی مخاطبان شرکت‌ها هزینه‌ای برای تماس‌گیرنده نداشته باشد، از خدماتی است که خبر راه‌اندازی آن اخیرا توسط شرکت مخابرات ایران اعلام شده است.

در این راستا، سیدمجید صدری - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران- با اشاره به نیاز برخی از افراد جامعه به استفاده از کارت‌های تلفن همگانی، بیان کرد: اگرچه تولید کارت‌های اعتباری تلفن همگانی در دنیا به دلیل فناوری قدیمی آن‌ها منسوخ‌ شده است، ولی مخابرات ایران هم‌چنان با توجه به نیاز جامعه بر تأمین ارتباط هم‌وطنان گرامی با استفاده از تلفن‌های همگانی کارتی تأکید دارد. فاز اول اجرای این پروژه به‌زودی از استان تهران آغاز خواهد شد.

وی با بیان این‌که شرکت مخابرات ایران، طرح‌های متعددی در جهت به‌روزرسانی تلفن‌های همگانی و ارائه نسل جدید کارت‌های تلفن در دست بررسی و انجام تست‌های تکمیلی دارد، گفت: با استفاده از دانش شرکت‌های داخلی تا پایان سال جاری، بخش عمده‌ای از این تلفن‌ها به‌روزرسانی خواهد شد. در روش جدید به‌روزرسانی سعی شده است که کاربران تلفن‌های همگانی هم‌چنان از کارت‌های تلفن در اختیار خود استفاده و بعد از اتمام اعتبار آن بتوانند نسبت به شارژ و استفاده مجدد از آن اقدام کنند.

شرکت مخابرات ایران در خبری دیگر، از راه‌اندازی سرویسی تحت عنوان «مهمان من» از ابتدای بهمن‌ماه خبر داده بود. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره‌ی این سرویس توضیح داد: با راه‌اندازی سرویس جدید، با کاربرد شارژ در مقصد، تمام مشتریان می‌توانند نسبت به دریافت تماس تلفنی مخاطبان خود به‌گونه‌ای اقدام کنند که هیچ هزینه‌ای برای تماس‌گیرنده نداشته باشد. تمام مشتریان شرکت می‌توانند برای اطلاع از جزئیات این سرویس و ثبت درخواست خود، از اول بهمن‌ماه سال جاری به پرتال شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir  و یا یکی از مراکز ارائه خدمات تلفن ثابت مراجعه کنند.

چالش توسعه فناوری‌های پیشرفته با پنج یورو در ماه

اما پایین بودن تعرفه اینترنت در اپراتورهای موبایلی موجب شده تمایل افراد به استفاده از اینترنت موبایل به‌جای ثابت باشد و این موضوع باعث شده برخی از شرکت‌های FCP  و ارائه‌دهنده اینترنت ثابت، کم‌کم دچار مشکلات مالی و از بازار خارج شوند و درنتیجه مشترکشان را هم از دست بدهند. اما ارتباطات ثابت در بسیاری از حوزه‌های پهن‌باند به ویژه خدمات ویدیویی و ابری، لازم است و به اعتقاد مسوولان، بدون آن، تحول در کسب‌وکارها و صنایع و درنتیجه تحول دیجیتالی امکان‌پذیر نخواهد بود.

در این راستا، بهزاد اکبری - عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت - با اشاره به وضعیت خوب توسعه دسترسی‌ها در بخش ارتباطات سیار، توسعه در بخش دسترسی ارتباطات ثابت را مناسب ندانسته و می‌گوید: زیرساخت‌هایی که در بخش ارتباطات ثابت داریم مثل سیم‌های مسی و زیرساخت‌های پسیو (Passive) شبکه‌های درون‌شهری (فیبرهای نوری، کانال‌ها و غیره) در اختیار شرکت مخابرات ایران است که برای ایجاد تحول در بخش دسترسی ارتباطات ثابت و حرکت به سمت فناوری‌های پیشرفته‌تر از ADSL که برای کشور یک نیاز اساسی است، باید آن‌ها را با سایر اپراتورها به اشتراک بگذارد.

وی با رد این نظر که به دلیل توسعه خوب شبکه ارتباطات سیار، بی‌نیاز از شبکه ارتباطات ثابت هستیم، می‌گوید: ایران کشور پهناور و پرجمعیتی است، بدون شک دسترسی پهن‌باند سیار به هیچ وجه در کشور ما نمی‌تواند جایگزین دسترسی پهن‌باند ثابت شود. تجربه کشورهای اروپایی و سایر کشورهای با شرایط مشابه ما این موضوع را نشان می‌دهد. رسیدن به سرانه مصرف دیتای دنیا تنها با دسترسی پهن‌باند سیار سرمایه‌گذاری بسیار عظیمی نیاز دارد که از عهده اپراتورهای سیار ما خارج است.

کاهش تعرفه اینترنت با شبکه علمی کشور

بهره‌برداری از نسل سوم شبکه علمی کشور در حالی موجب کاهش تعرفه ۵۰ درصدی خدمات دانشگاه‌ها شد که این بحث طی یک سال گذشته، به‌صورت جدی مطرح شده و پس از اتصال دانشگاه‌های مراکز استان‌ها به این شبکه، در فازهای بعدی اتصال دانشگاه‌ها و مراکز علمی سایر شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

اشتراک‌گذاری دستاوردهای علمی و پژوهشی، تسهیل در انتقال اطلاعات میان مراکز دانشگاهی و علمی و پژوهشی، استفاده از پخش زنده کلاس‌های درس، استفاده از شبکه اختصاصی مجازی که منابع علمی را به یکدیگر متصل کند، دسترسی به سامانه‌های پایان‌نامه و اطلاعات عمومی، دسترسی آنلاین به کنفرانس‌های علمی و درنهایت تولید دانش از جمله کاربردهای مدنظر در راه‌اندازی شبکه علمی کشور است.

پس از اجرای فاز سوم توسعه شبکه علمی، به سرعت فازهای بعدی که شامل اتصال دانشگاه‌ها و مراکز علمی سایر شهرستان‌هاست، در دستور کار قرار می‌گیرد. با پایان فاز سوم توسعه شبکه علمی کشور شمار دانشگاه‌ها و مراکز علمی متصل به این شبکه، به ۲۰۰ دانشگاه می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: تماس رایگان پیامک تبلیغاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رییسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از برنامه‌ریزی و برگزاری اجتماع معنوی روز گذشته مردم روزه‌دار در ورزشگاه آزادی، بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تأکید کرد.

رییس جمهور سفرهای نوروزی را از جمله بسترهای نشاط‌آفرین در کشور دانست و ضمن تأکید بر تلاش بیشتر مسئولان مرتبط برای تأمین امنیت و رفاه مسافران نوروزی، تصادفات جاده‌ای را نگران‌کننده و نقطه مقابل این نشاط دانست و افزود: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده‌ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

ضرورت تکریم و بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و چهره‌های علمی پیشکسوت در دانشگاه‌ها، از دیگر محورهای سخنان رییس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت بود که دکتر رییسی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌هاست دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره‌مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

رییس جمهور همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در سال جدید با بهره‌گیری هر چه بیشتر و بهتر از رسانه‌ها برای تشریح برنامه‌ها و تبیین عملکردها و بیان دیدگاه‌ها و مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمن برنامه‌ریزی کنند.

پیش از سخنان رییس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و واردات ۶ هزار خودرو کشنده در سال گذشته، تعداد خودروهای وارده شده از این دست به کشور طی دو سال و نیم گذشته به ۲۵ هزار دستگاه رسید و نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور در سطح مطلوبی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال گذشته پرداخت و افزود: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۵۷ هزار و ۶۰۷ خودرو در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده، این در حالی است که تنها در سال گذشته ۶۸ هزار خودرو یعنی ۱۸ درصد بیش از ۴ سال قبل از آن در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز گزارشی از ارتقاء شاخص توسعه ارتباطات در کشور ارائه کرد و گفت‌: مهم‌ترین شاخص ارزیابی توسعه ارتباطات در کشورها، شاخص اتحادیه بین‌المللی مخابرات (IDI) است که براساس ارزیابی‌های این اتحادیه در دو بخش پوشش فراگیر و کیفیت ارتباطات و میزان استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی، کشور رشد ۴۷ درصدی و ارتقاء ۶ رتبه‌ای داشته است.

وزیر نفت نیز در گزارش خود از پیشرفت ۳۶ درصدی پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل در دولت مردمی خبر داد و گفت: با جمع‌آوری ۷ میلیون متر مکعب از گازهای مشعل علاوه بر تأمین خوراک پتروشیمی‌ها، برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

کد خبر 6063634 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • برقراری بیش از ۲۲ هزار تماس با ۱۳۷/ رشد ۳۲ درصدی تماس‌های گردشگری
  • رفع اختلال تلفنی در ۵ مرکز مخابراتی همدان
  • تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • تاکید رییسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • چرا شبکه نسیم گرفتار روش‌های هنجارشکن تبلیغاتی شد!؟ +عکس
  • دریافت رایگان سرویس پریمیوم تلگرام؛ یک کابوس امنیتی!
  • مجله «رواق خدمت» منتشر شد
  • کتاب «رواق خدمت» منتشر شد
  • هشدار: تلگرام پریمیوم رایگان را فعال نکنید