Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:05:12 GMT

اختصاص اعتبار ۶۸۶ میلیارد تومان به جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۸۵۲۱

اختصاص اعتبار ۶۸۶ میلیارد تومان به جنوب کرمان

دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: برای توسعه جنوب کرمان ۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۸۶ میلیارد تومان برای اجرا در سال جاری و آینده در نظر گرفته شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در ابتدای سفر یک روزه خود به جنوب کرمان ابتدا وارد فرودگاه جیرفت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در جمع خبرنگاران در فرودگاه جیرفت، با بیان این مطلب که منطقه جنوب کرمان همواره مورد توجه دولت است به همین منظور سازمان برنامه و بودجه، برای توسعه بیش از پیش این منطقه، اعتباری در نطر گرفته است، گفت: به منظور توسعه جنوب کرمان ۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۸۶ میلیارد تومان در سال جاری و آینده در نظر گرفته شده است که اجرا می شوند.
 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهار داشت: افراد کارمند دولت، بازنشسته گان، فراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و افرادی که در بخش غیر دولتی از طریق سازمان تأمین اجتماعی دریافتی های آنها زیر ۳میلیون تومان است، بالغ بر ۴هزار و ۵۰۰میلیون تومان در قالب بسته جبرانی تقدیم می کنیم و این اقدام از ۲ روز قبل انجام شده و اقدام مشابهی نیز در آینده نزدیک انجام می شود.

معاون رئیس جمهور، ابراز داشت: ان شاءالله در پایان بازدید امروز در استان یک جلسه جمع بندی خواهیم داشت که اجزا تصمیماتی که از پیش در سازمان بودجه مرکزی گرفتیم را به اطلاع مردم می رسانیم.

 

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان شورای عالی انقلاب فرهنگی حسن روحانی روحانی خبرگزاری شبستان اصفهان تودیع و معارفه روز پرستار استان بوشهر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دکتر نوبخت جنوب سفر دکتر نوبخت جیرفت جنوب کرمان اعتبار معاون رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در سال جاری همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود نسبت به رفع مشکلات نقاط حادثه خیز بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود.

 به گزارش گروه استان تا خبرگزاری دانشجو، سید مهدی قویدل در نشست تخصصی پیشگیری از تصادفات که با حضور مسئولین مربوطه برگزار شد، گفت: این جلسه درراستای اجرای مصوبه شماره ۲ جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات در دی ماه سال قبل جهت ایجاد هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها برگزار شده است و مصمم هستیم موضوعات مهم کلیدی را در زمینه پیشگیری از تصادفات پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها و پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شد، خاطر نشان ساخت: در اوایل سال جاری ۳۵ نقطه حادثه خیز و پر تصادف مصوب کشوری درشمال و جنوب استان کرمان شناسایی که تاکنون ۱۴ نقطه آن رفع شده است وکاهش ۴۰ درصدی نقاط حادثه خیز را در پی داشت.

او افزود: طبق گزارش ادارات کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان کرمان در حال حاضر ۱۴۹ دستگاه دوربین کنترل سرعت و ۲۸ دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان وجود دارد که در سال جاری ۴۴ دستگاه از این دوربین‌ها بروز رسانی و یا تعمیر شده اند.

 

*لزوم ایجاد پد بالگرد

قویدل در ادامه سخنانش در خصوص موضوع ایجاد پد بالگرد گفت: در اجرای مصوبات کار گروه پیشگیری از تصادفات جهت انتقال مصدومین به مراکز درمانی پد بالگرد در ۳ نقطه احداث و در ۲۶ نقطه دیگر نیز برای مصوبات باید ایجاد وآماده شود است البته باید ۲۰ نقطه هم در جنوب استان شناسایی و اجرایی شود که با توجه به اهمیت آن باید به صورت ویژه پیگیری گردد.

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی میزان پرونده‌های مرتبط با تصادفات طی سال گذشته عنوان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی با اتهام ایراد صدمه بدنی غیر عمدی ناشی از تصادف سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های قضایی هدف به ترتیب، کرمان، جیرفت، بم، زرند، بردسیرکه بیشترین ورودی پرونده‌های تصادفات را داشتند و در مجموع در کل استان ۳ درصد در زمینه ورودی پرونده‌های مرتبط با تصادفات کاهش داشتیم.  

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و ارسال پیامک به آن‌ها خبر داد و ادامه داد: طرح توقیف خودر‌های با سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر در ایام نوروز با همکاری داستان‌های سراسر استان اجرا شد.

قویدل با تاکید بر اینکه امسال باید مصوبات وموضوعات مطرح شده در این جلسات پیگیری و به مرحله اجرا برسد، افزود: در سال جاری همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و به صورت مستمر هر دو ماه یک مرتبه گزارش آن رامعاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال نمایند کما اینکه درصورت مشاهده هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل با دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در این جلسه بر اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و افزود: به جهت اجرای دقیق مصوبات و همچنین بررسی مشکلات و چالش‌ها به صورت میدانی تیم تخصصی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های عضو کار گروه تشکیل، به صورت میدانی وضعیت نقاط حادثه خیز و دوربین‌ها و سامانه‌های ثبت تخلفات و سایر موضوعات کلیدی بررسی و گزارش آن در جلسات کار گروه مطرح و اجرایی شود.

 

*ضرورت ایجاد شانه خاکی استاندارد

وی ادامه داد: با توجه به گزارش پلیس راه مبنی بر اینکه ۶۱ درصد از فوتی‌ها ناشی از واژگونی خودر‌ها در جاده‌های استان می‌باشد، ادارات کل راهداری شمال و جنوب و پلیس راه شمال و جنوب استان کرمان کلیه مسیر‌هایی که نیاز به ایجاد شانه خاکی استاندارد دارند شناسایی و راهداری شمال و جنوب نسبت به رفع این نقاط و ایجاد شانه خاکی استاندارد اقدام نماید.

قویدل خاطر نشان کرد: با توجه به پیشنهاد پلیس راهور استان مبنی بر برگزاری جشنواره رسانه و ترافیک در استان کرمان در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک و حساسیت زایی موضوع پیشگیری از تصادفات در جامعه و مطالبه گری از مسئولین دستگاه‌های متولی مقرر گردید؛   اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان طرح پیشنهادی خود را  ارائه تا ضمن بررسی آن اقدامات بعدی آن در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار