Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@14:13:25 GMT

کشت گیاهان دارویی اولویت بخش کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۸۵۵۴

کشت گیاهان دارویی اولویت بخش کشاورزی است

به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح های کشاورزی شهرستان بروجن با اشاره به تدوین و تصویب برنامه اقتصاد مقاومتی در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی ، افزود: با کشت این گیاهان، علاوه بر حفظ گونه های دارویی بر درآمدزایی کشاورزان و بهره برداران اراضی کشاورزی و مرتعی کمک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت : راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در حاشیه طرح های کشاورزی به خصوص طرح های کشت گیاهان دارویی علاوه بر درآمدزایی ارز آوری خوبی برای کشاورزی و اقتصاد کشور خواهد داشت.
وی گفت: بهره برداران با استانداردسازی تولید، بسته بندی و فرآوری می تواند در توسعه این بخش فعالیت کنند.
حجتی گفت : کشت گیاهان در مناطق مختلف کشور براساس موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی قطب بندی و کشت می شود.
وی، به خشکسالی های اخیر و کمبود بارش اشاره کرد و گفت: با کشت گیاهان کم آب بر و همچنین گیاهان دارویی می توان زمینه اشتغال در بخش صنعت گیاهان دارویی را افزایش داد.
وزیر جهاد کشاورزی بر ایجاد تعاونی های تخصصی گیاهان دارویی ، برنامه ریزی برای جذب اعتبارات آبخیزداری و تولید گیاهان ارگانیک تاکید کرد.
استاندار چهارمحال وبختیاری نیز گفت: نبود صنایع تبدیلی در استان یکی از مشکلات بخش کشاورزی است.
اقبال عباسی افزود: سالانه یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، شیلات و دامی در استان تولید می شود که کمبود صنایع تبدیلی و فرآوری باعث شده سود و درآمد این بخش به سمت دلالان برود.
به گفته وی، این استان به لحاظ وجود منابع آب و خاک مناسب برای توسعه کشاورزی و دامپروری و همچنین کشت گیاهان دارویی است که باید علاوه بر گسترش این بخش به بخش فرآوری محصول و احداث واحدهای صنایع تبدیلی نیز توجه شود.
به گزارش ایرنا، با حضور وزیر جهاد کشاورزی عملیات اجرایی 2 طرح کشاورزی از جمله کشت و صنعت گیاهان دارویی و مجتمع گلخانه ای شاخه بریده در شهرستان بروجن با اشتغالزایی 110 نفر آغاز شد.
شهرستان بروجن در 60کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.
7360/6199/2097
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اقتصاد کشور بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری خشکسالی صنعت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی

   



به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ،  ابوالحسنی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: گیاهان دارویی صنعتی ذخایر ژنتیکی هستند که باید از آنها حفاظت شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گفت : به دلیل خشکسالی و برداشت غیر اصولی از عرصه‌های منابع طبیعی در سال‌های قبل با درخواست مجریان طرح‌ها و طبق مصوبه کمیسیون فنی امسال برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های منابع طبیعی استان ممنوع شده است.

ابوالحسنی از حفاظت عرصه‌های منابع طبیعی استان با همکاری بیش از ۴ هزار همیار طبیعت و بسیج خبر داد و اظهار داشت: سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ نیز آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تصرف، تخریب، برداشت و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی است.

وی همچنین با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان گفت ۲۰۷ میلیون متر مکعب آب و ۹ میلیون تن کنترل فرسایش خاک مدیریت شد

دیگر خبرها

  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان