Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: روند ساخت اقامتگاه های بین راهی، با توجه به وسعت، یکنواختی و کویری بودن جاده های استان، مطلوب نیست.

سرهنگ تقی کبیری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون دست کم 30 اقامتگاه بین راهی در جاده های سمنان وجود دارد که این رقم با وجود تردد سالانه 20 میلیون نفر از محورهای ارتباطی استان به هیچ عنوان مطلوب ارزیابی نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بر اساس استانداردهای جهانی به ازای هر 15 تا 20 کیلومتر می بایست در جاده ها اقامتگاه های بین راهی برای توقف و استراحت مسافران عبوری وجود داشته باشد که این رقم در جاده های استان به طور متوسط 35 تا 40 کیلومتر است.
رئیس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: بیش از 65 درصد سوانح رانندگی در جاده های استان از نوع واژگونی خودرو است و ایجاد اقامتگاه های بین راهی و استراحتگاه های موقت می تواند در کاهش رخداد این نوع سوانح در جاد های استان سمنان موثر باشد.
کبیری تصریح کرد: زیرساخت ها برای کاهش سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی استان سمنان چندان مطلوب نیست، اما با استفاده بهینه از امکانات موجود و برنامه ریزی اصولی هم می توان میزان تصادف ها را کاهش داد.
وی اضافه کرد: خستگی و خواب آلودگی از دلایل اساسی واژگونی خودرو در جاده های استان سمنان است که با افزایش ساخت اقامتگاه های بین راهی می توان برای رفع این چالش اقدام کرد.
رئیس پلیس راه استان سمنان یادآور شد: یکی از ظرفیت های مهم برای ایجاد امکان توقف کوتاه برای مسافران در جاده های استان، کاروانسراها هستند که با بازسازی این بناهای تاریخی می توان علاوه بر افزایش اشتغال برای کاهش مخاطره های از این دست گام برداشت.
به گزارش ایرنا، در هر 30 دقیقه حدود 200 تا 600 خودرو از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کند که این میزان تردد، عبور سالانه 20 میلیون نفر از هموطنان از جاده های استان را رقم زده است، سمنان بیش از هشت هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از 600 کیلومتر از مسیر 900 کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌ کند.
9891/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پليس راه مجتمع بين راهي سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان بیرجنددر سال ۱۴۰۳ با هدف توسعه ترانزیت و رونق اقتصاد این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی پارسی با بیان اینکه ارتقای محور زاهدان بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سال جاری با تکمیل و بهره برداری از ۲۵ کیلومتر باند دوم در دست ساخت در این مسیر، زاهدان را به صورت بزرگراه به سفید آبه متصل کند.

وی با بیان اینکه برای احداث هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان به اعتباری حدود ۳۵ میلیارد تومان نیاز است که این موضوع می طلبد تا اعتبارات بیشتری برای اجرای طرح های راهسازی به استان تخصیص داده شود، افزود: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده سال جاری در این محور مهم استان باید بیش از ۲۰۰ پل و آبرو در مسیر ساخته شود چرا که به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه بنا بر ضرورت در سنوات گذشته نیز احداث این پل ها با تعداد کمتر یا بیشتر در دستور کار قرار داشت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: در چهار سال اخیر ۵۳ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومان در محور زاهدان- بیرجند به بهره برداری رسیده است و همچنان تعداد ۳ کارگاه با ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر در حال انجام تعهدات سال جاری این اداره کل در این مسیر هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت
  • ۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند
  • واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • تشریح روند ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر
  • خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲