Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات پارلمانی روسیه، اعلام آمریکا درباره توقف اجرای تعهداتش در قبال پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط از اول فوریه (اواسط بهمن) را مشخص شدن سرنوشت این توافقنامه و بهانه‌ای برای ادامه اعمال فشارها بر مسکو نامیدند. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه اعلام کرد که با توجه به اظهارات مقامات آمریکایی درباره توقف اجرای تعهدات این کشور در قبال پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط، از تاریخ دوم فوریه (13 بهمن ماه)، می‌توان بطور قطعی گفت که سرنوشت این توافقنامه دوجانبه دیگر مشخص شده و آمریکا قصد ندارد از تصمیم خود صرف‌نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عقیده وی، البته شفاف شدن این مسئله بهتر از آن است که همچنان در توهم قرار داشت.

"آندری کراسوف" نایب رئیس کمیته امور دفاع دومای دولتی روسیه نیز دراین باره گفت، اعلام رسمی آمریکا درباره توقف اجرای پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط، یک اقدام تبلیغاتی از سوی دولت کنونی آمریکا است که از این طریق می‌خواهد به روسیه نشان دهند که گناهش درباره عدم اجرای این پیمان، که البته کشورمان آن را انجام نداده، دیگر اثبات شده است.

این مقام پارلمانی یادآور شد که چنین اقدامی این امکان را هم به واشنگتن می‌دهد تا سیاست اعمال تحریم‌های خود علیه مسکو را برای مدت زمان طولانی همچنان ادامه دهد.

روسیه متقاعد شده، آمریکا از پیمان موشکی خارج می‌شودازسرگیری مذاکرات روسیه-آمریکا درباره پیمان موشکی، امروز در ژنوناتو روسیه را به واکنش در برابر نقض پیمان موشکی تهدید کرد

لازم به یادآوری است که "آندریا تامپسون" معاون وزیر خارجه آمریکا در زمینه کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی روز چهارشنبه اعلام کرد که آمریکا از ماه فوریه به بعد، دیگر به تعهدات خویش در قبال پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط عمل نخواهد کرد، مگر آنکه طرف روسی در این فرصت دلایل محکمی برای اثبات اجرای تعهدات خویش در قبال این پیمان ارائه کند.

انتهای پیام/

R1445/P36446/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد

به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که این تحریم‌ها همگام با کره جنوبی اعمال شده است.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، شرکت‌های «آلیس» در روسیه و «پایونیر بنکونت استار» در امارات وابسته از شرکت فناوری اطلاعات چینیونگ کره شمالی هستند و این شرکت فناوری نیز با نیرو‌های مسلح کره شمالی مرتبط است.

به نوشته رویترز، تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی که تحت رهبری آمریکا اعمال شده، نتوانسته است در سال‌های گذشته برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ را متوقف کند.

این در حالی است که کره شمالی در ماه‌های اخیر آزمایش‌های موشکی و رزمایش‌های نظامی خود را افزایش داده است. این رزمایش‌ها اغلب تحت نظر شخص کیم جونگ اون رهبر کره شمالی انجام شده است.

کره شمالی هفته گذشته در تازه‌ترین اقدام خود همزمان با سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به کره جنوبی موشک بالستیک شلیک کرد.

کیم جونگ اون اخیرا با حضور در رزمایش نیرو‌های هوابرد این کشور و نظارت بر عملکرد آنها، خواستار آمادگی کامل ارتش کره شمالی برای هرگونه درگیری احتمالی شد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اساسی ارتش کره شمالی آمادگی برای جنگ است، دستور داد تا نیرو‌های هوابرد این کشور برای اجرای انواع طرح‌های عملیاتی غافلگیرکننده جنگی آماده باشند.

رزمایش‌های نظامی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی در حالی انجام می‌شود که گزارش «ارزیابی تهدید سالانه» ۲۰۲۴ آمریکا تاکید دارد که کیم به پیگیری قابلیت‌های نظامی هسته‌ای و متعارف خود ادامه خواهد داد.

در این گزارش که روز دوشنبه از سوی دفتر «مدیر اطلاعات ملی» آمریکا منتشر شد، آمده است: کیم تقریبا به طور قطع قصد ندارد در مورد برنامه هسته‌ای خود که به نظر او ضامن امنیت حکومت و غرور ملی است، مذاکره کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • واکنش پیمان یوسفی به بازنشستگی جواد خیابانی + فیلم
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • (ویدیو) واکنش پیمان یوسفی به بازنشستگی جواد خیابانی
  • واکنش پیمان یوسفی به بازنشستگی جواد خیابانی (فیلم)
  • نیرو‌های مسلح یمن از اجرای شش عملیات جدید خبر داد
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند