Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - اداره کل هواشناسی خوزستان در اخطاریه ای اعلام کرد: توده گرد و خاک از کشورهای عراق و عربستان از اواسط وقت امروز پنجشنبه وارد استان می شود.

به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از این اداره کل، در اخطاریه مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان آمده است: بررسی تصاویر ماهواره‌ای گرد و خاک نشان دهنده حرکت توده گرد و خاک از جنوب کشور عراق و همچنین بخش هایی از شمال کشور عربستان به سمت استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابراین کاهش شدید دید افقی و افزایش آلاینده گرد و خاک از اواسط وقت امروز ابتدا در مناطق غربی، جنوب غربی و سپس دیگر مناطق به ویژه نیمه جنوبی استان را به دنبال دارد.
آخرین گزارش ها مبنی بر وقوع گرد و غبار مربوط به برخی از ماههای فصل تابستان و اوایل پاییز بود که گاهی میزان گرد و غبار به 12 برابر حد مجاز رسید.
پدیده گرد و غبار بیش از 10 سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان رخ می دهد.
افزایش غلظت گرد و غبار از 2 سال پیش به شبکه برق و محصولات کشاورزی این استان خسارت زده و تعطیلی مکرر مدارس و کاهش ساعت کاری ادارات را به دنبال داشته است.
3004/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي گرد و خاك اخطاريه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز چهارشنبه وارد استان خوزستان شد.

هدف از سفر شالبافیان، شرکت در ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت ایران با محوریت خوزستان است.

نقش جوامع محلی در گردشگری مقاومت، صنعت نفت و هویت فرهنگی و همچنین نقش اقوام خوزستان در دفاع ملی و حفاظت از سنت و فرهنگی بومی، بخشی از موضوعات این نشست است.

شالبافیان در شهرهای آبادان و خرمشهر نیز حضور خواهد یافت و فعالان گردشگری خواستار توجه وی به مطالبات خود هستند.

تفویض اختیار صدور مجوز سمن به سازمان منطقه آزاد اروند، بهبود وضعیت ادارات میراث شهرهای آبادان و خرمشهر، پیگیری حذف پلکانی عوارض خروج از کشور در اروند، اجرای طرح جامع گردشگری اروند و تشکیل دبیرخانه دائمی گردشگری سلامت ایران در منطقه آزاد اروند بخشی از مطالبات فعالان گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر است.

کد خبر 6087449

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان
  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • افزایش دما و رطوبت در راه خوزستان
  • ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • پورموسوی و بی‌توجهی به حاشیه جنجالی
  • تداوم بارش باران در خوزستان