Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان در جریان بازدید از کارخانه پتروشیمی خراسان شمالی گفت: رویکرد اصلی دستگاه قضایی همواره حمایت همه جانبه از فرآیند تولید، اشتغال و جلوگیری از تعطیلی یا توقف فعالیت واحد‌های تولیدی است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در جریان بازدید سه ساعته از کارخانه پتروشیمی که همراه دادستان عمومی و انقلاب بجنورد و معاون برنامه ریزی و دبیر ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان صورت گرفت ابتدا از بخش‌های مختلف و خطوط تولید کارخانه پتروشیمی بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این واحد تولیدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی سپس با حضور در سایت اداری این مجتمع، درباره آخرین وضعیت تولیدات و نیز مشکلات آن، با مدیر عامل و اعضاء هیأت مدیره گفت وگو کرد.
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به این که رویکرد اصلی دستگاه قضایی همواره حمایت همه جانبه از فرایند تولید، اشتغال و جلوگیری از تعطیلی یا توقف فعالیت واحد‌های تولیدی است، تصریح کرد: واحد پتروشیمی خراسان مستقر در شهرستان بجنورد، یکی از واحد‌های مهم تولیدی در استان و کشور به شمار می‌رود که توانسته با ظرفیت تولیدی بسیار بالا، تأثیر بسزایی در شکوفایی اقتصاد ملی و استان، ارزآوری در حوزه صادرات و اشتغال زایی و رونق اقتصادی داشته باشد.
وی در ادامه، کار اقتصادی در شرایط تحریم را، نوعی مجاهدت توصیف و خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی حتی در خصوص واحد‌های تولیدی بدهکار، هیچ گاه اعتقادی به تعطیلی یا توقف روند تولید نداشته و نخواهد داشت بلکه تلاش می‌کند با اتخاذ تدابیر و ساز و کار‌های اجرایی مناسب، موجبات پرداخت بدهی این واحد‌ها فراهم شود.
محمدیاران، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی نیز با اشاره به مهمترین مشکلات مبتلابه شرکت پتروشیمی به ویژه در حوزه بهداشت عمومی، مشکلات زیست محیطی و پساب خروجی کارخانه، وضعیت نگران کننده آب‌های زیر زمینی و همچنین مطالبات برخی کشاورزان و اهالی روستا‌های همجوار، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان خراسان شمالی انتظار دارد که مدیریت فعلی در رفع این مشکلات اهتمام جدی داشته و اقدام لازم بعمل آورد.   بارگیری و حمل محصولات کارخانه بوسیله کامیون و فقدان شبکه مداوم ریلی جهت تسهیل و تضمین انتقال تولیدات، تأمین امنیت سرمایه گذاری در این واحد تولیدی، وضعیت پرسنل فعال، حجم تولیدات، مسائل زیست محیطی و بررسی آخرین وضعیت پسآب خروجی، از مهمترین محور‌های این گفت وگو بود.
مجتمع پتروشیمی خراسان، در فاصله ۱۷ کیلومتری شرق شهر بجنورد واقع شده و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسیده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری قضایی پتروشیمی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری

ایسنا/خراسان شمالی رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از ارتقای ۱۳ پله‌ای این مجموعه در اقتصاد دانش بنیان کشور خبر داد و گفت: قرار است شهرک فناوری در استان ایجاد شود.

قربانی محمدرضا پنجم اردیبهشت ماه در آیین کلنگ زنی طرح انتقال آب غیر شرب به واحدهای فناور استان، از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بروکراسی اداری در پارک و واحد های زیرمجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

محمدرضا حسین نژاد در آیین آغاز این پروژه، فعالیت های قبلی پارک علم و فناوری را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و ادامه داد: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی، باعث افتخار است.

استاندار، توجه به نخبگان، تقویت هیأت های اندیشه ورز، ایجاد تعاونی های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه های نیمه تمام را از اهم مواردی خواند که می تواند در جهش تولید موثر باشد .

وی افزود: فروش واحد های دولتی و اعطای مشوق های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می تواند در رونق و جهش تولید اثر گذار باشد.

استاندار به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت های دانش بنیان اشاره و اظهار امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحد های فناور رفع شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد