Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@23:40:29 GMT

علت ۸۰ درصد مرگ و میر‌ها در ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۸۸۵۷

علت ۸۰ درصد مرگ و میر‌ها در ایران

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، دبیرکل شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، گفت: بیش از ۸۰ درصد مرگ و میر در ایران، ناشی از بیماری های غیر واگیر است.

محمدرضا مسجدی، صبح پنج شنبه در حاشیه اولین همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، افزود: چهار عامل اصلی مرگ و میر، شامل بیماری های قلب و عروق، بیماری های مزمن تنفسی، سرطان ها و دیابت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان این مطلب که علت ۷۰ درصد مرگ و میرها در دنیا ناشی از بیماری های غیر واگیر است، ادامه داد: در ایران این آمار به بیش از ۸۰ درصد می رسد.

مسجدی، بر اهمیت پیشگیری از بیماری های غیر واگیر در دنیا تاکید کرد و گفت: این موضوع به قدری مهم است که در سطح اجلاس سران کشورها در سازمان ملل متحد نیز به آن پرداخته شده و دولت ها مکلف به اقداماتی برای کنترل بیماری های غیر واگیر شده اند.

وی افزود: مرگ قبل از ۷۰ سالگی به عنوان مرگ زودرس تلقی می شود و از همین رو، دولت ها می بایست برای جلوگیری از بیماری های غیر واگیر، برنامه ریزی کنند.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، از مصرف دخانیات، الکل، رژیم غذایی ناسالم، عدم فعالیت فیزیکی و کم تحرکی و همچنین آلودگی هوا، به عنوان مهم ترین علل شیوع بیماری های غیر واگیر نام برد و گفت: اگر بتوان این عوامل را کنترل کرد، می توان میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر را به یک سوم تا ۵۰ درصد کاهش داد.

وی با انتقاد از پایین بودن مالیات بر خرده فروشی دخانیات در کشور، افزود: ایران، کمترین مالیات بر خرده فروشی سیگار را دارد و در مقابل، ترکیه در این زمینه الگوی جهانی است. در حالی که هر دو کشور مشابه یکدیگر هستند.

مسجدی، خواستار توجه دولت و مجلس به موضوع افزایش مالیات بر سیگار شد و گفت: سود فروش سیگار به جیب دلالان و واسطه ها می رود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران دولت دولت و مجلس سیگار مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ نجم الدین سهرابی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات تخصصی از فعالیت یک واحد صنفی در فروش انواع سیگار و تنباکو قاچاق مطلع شدند.
ماموران پس از بررسی، محل نگهداری سیگار‌های قاچاق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی و بازرسی به‌عمل آمده از مغازه تعداد ۴۱ هزار و ۲۰۰ نخ انواع سیگار و ۲۰ پاکت تنباکوی میوه‌ای قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با اشاره به مهروموم مغازه افزود: در این زمینه یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۱ هزار نخ سیگار قاچاق در خرمشهر
  • هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟
  • کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در خرمشهر
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • کشف ۶ هزار و ۸۴۰ نخ سیگار قاچاق در ساری
  • تاثیر مصرف بیش از حد داروها بر کبد
  • پیش‌ بینی مالیات سیگار در سال جاری
  • مالیات سیگار امسال چه تغییری کرد؟ + جزئیات
  • مالیات سیگار امسال چه تغییری کرد؟
  • سیر صعودی دیابت در ایران