Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:00:07 GMT

برگزیدگان جشنواره منطقه ای قصه گویی معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۸۸۶۰

برگزیدگان جشنواره منطقه ای قصه گویی معرفی شدند

انزلی-ایرنا- جشنواره منطقه ای قصه گویی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به میزبانی استان گیلان با معرفی و تقدیر از 7 تن از برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، جشنواره منطقه ای قصه گویی نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی دو روز سه شنبه و چهارشنبه (25 و 26 دی) به میزبانی استان گیلان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس از میان 46 برگزیده انتخابی جشنواره شامل 17 کتابدار از گیلان، 13 کتابدار از استان مازندران، 13 کتابدار از استان قزوین و 3 کتابدار از استان گلستان افراد زیر به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.
*در بخش شاهنامه و گویش های محلی :
میثم محمدی، کتابدار کتابخانه عمومی سالک قزوینی محمود آباد نمونه از استان قزوین با قصه ای از کتاب «روزی دست خداست» نوشته مصطفی رحماندوست؛
مریم مهر آیین قاسم آبادی، کتابدار کتابخانه عمومی شهید نورانی کلاچای استان گیلان با قصه ای از کتاب «دانه خوش شانس» نوشته کیم آش مور؛
* در بخش عمومی جشنواره:
الهام متین، کتابدار کتابخانه عمومی بشارت گرگان با قصه «قیچی که بدنبال کار می گشت» نوشته منیژه هاشمی؛
ندا کریمی، رئیس اداره امور کتابخانه های عمومی استان گیلان با قصه «ساندویچ ساز مو دم اسبی» نوشته مهدی رجبی؛
فاطمه نصیر، مربی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان شفت با قصه «دهکده غرغروها» اثر فلاویا ویدن و لیزا گیلبرت، ترجمه نگار ادیب‌زاده؛
اکرم فتحی، کتابدار کتابخانه عمومی شهدای رینه استان مازندران با قصه «آسیاب بچرخ» نوشته سرور کتبی؛
رضا فعال، کتابدار کتابخانه عمومی شهدای عباس آباد استان مازندران با قصه «کدوی قلقله زن»؛
با کسب بیشترین امتیاز، به عنوان برترین های جشنواره منطقه ای قصه گویی نهاد انتخاب شدند و در بخش ملی جشنواره با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

بنا بر این گزارش ، مراسم اختتامیه این جشنواره با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، سازمان منطقه آزاد انزلی، سرپرستی شعب بانک مسکن استان، سپاه قدس گیلان، کانون پرورشی کودک و نوجوان، حوزه هنری استان، سازمان زیبا، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت و شهرداری بندر انزلی و با حضور مسئولان استان، چهره های فرهنگی، دانش آموزان مدارس، کتابداران استان گیلان، برگزیدگان استانی جشنواره قصه گویی از استان های قزوین، گیلان، مازندران، گرگان و گیلان و اصحاب رسانه برگزار شد و پس از ارائه قصه ها از سوی شرکت کنندگان و داوری آثار، 7 نفر حائز تقدیر شناخته شده و به مرحله ملی جشنواره راه یافتند.
7471 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي قصه كتابخانه گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ این جشنواره سالانه با هدف کمک به توسعه فرهنگی منطقه دلوار به همت دکتر بشیر علوی استاد دانشگاه فرهنگیان بوشهر برگزار می‌شود.

علوی می‌گوید: فراخوان جشنواره آبان سال ۱۴۰۲ در دو بخش داستان و شعر و در سه رده سنی منتشر شد.

به گفته اسن استاد دانشگاه در مجموع ۵۱ داستان وشعر به دبیرخانه جشنواره رسید که در پایان ۲۱ نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند. 

 این طرح مبتکرانه فرهنگی با هزینه شخصی دکتر علوی و با هدف تشویق جوانان در عرصه شعر و داستان برگزار می‌شود.

بشیر علوی متولد ۱۳۵۴ اهل روستای جائینک بخش دلوار و دانش آموخته و مدرس ادبیات فارسی است که ۳ دهه است در حوزه ادبیات فعالیت دارد و ۱۵ سال است که افزون بر تدریس به پژوهش در زمینه ادبیات هم مشغول است بیشتر پژوهش‌های او در حوزه نقد و نسخه شناسی است.   علوی کارشناسی خود را در دانشگاه خوارزمی تهران، کارشناسی ارشد را در دانشگاه یزد و دکترا را در دانشگاه شیراز گذرانده و از اواخر ۸۰ به نویسندگی روی آورده است.

تا کنون ۱۰ اثر از وی منتشر شده است.

شناخت نامه شعر زنان، دیوان وصلی سمرقندی، منظومه نو یافته، دیوان اشعار علامه بلادی، از جوئینک تا گوئینک، بقیه النقیه، ضمیمه اللطیفه از جمله آثار منتشر شده وی است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان «سرزمین شعر»
  • اعلام برگزیدگان مرحله نخست آزمون استخدامی آموزگاری
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • «سرزمین شعر» به پایان راه رسید/ معرفی برگزیدگان
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری
  • معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار
  • جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) برگزیدگان خود را شناخت