Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@21:58:30 GMT

تهران نیازمند 12 هزار کلاس درس

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۹۰۴۱

تهران نیازمند 12 هزار کلاس درس

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به محرومیت‌های آموزشی شهرستان‌های استان تهران گفت: در حال حاضر برای جبران کمبودهای آموزشی و با توجه به نُرم تراکم دانش‌آموزان در کشور، نیازمند ۱۲ هزار کلاس درس هستیم.

به گزارش ایسنا، صیدلو در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: در کنار شهر تهران و در شهرستان‌های این استان، محرومیت‌هایی را در آموزش و پرورش داریم که به دلیل همجواری این مناطق با پایتخت کمتر دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تراکم دانش‌آموزی در کشور ۲۴ است ولی در شهرستان‌های استان تهران این عدد ۳۲ است.

مدیرکل آمورش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه تصریح کرد: از ۵۰۰ هزار اتباع خارجی کشور، ۱۱۰ هزار نفر در استان تهران هستند که از خدمات آموزشی استفاده می‌کنند.

صیدلو با اشاره به اینکه باید با همکاری سایر دستگاه‌ها کیفیت این خدمات را بیشتر کنیم، اظهار کرد: در کشور به ازای هر ۱۴ دانش‌آموز یک همکار فرهنگی وجود دارد ولی در استان تهران به ازای هر ۱۹ دانش‌آموز یک همکار فرهنگی است که این موضوع حاکی از مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش است.

وی افزود: سالیانه حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز به دانش‌آموزان ما اضافه می‌شود که با فرض تراکم ۳۰ نفره در هر کلاس، سالانه به ۱۰۰۰ کلاس درس احتیاج داریم.

صیدلو ادامه داد: اگر بخواهیم به نُرم تراکم دانش‌آموز در کشور برسیم و برای جبران کمبودهای گذشته نیازمند ۱۲ هزار کلاس درس هستیم.

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند مشکلات خود را برطرف کند بنابراین نیازمند مشارکت و همراهی سایر دستگاه‌ها هستیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آموزش و پرورش کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد

احمدرضا اجتهادی گفت: در سالی که گذشت ۲۷ پروژه آموزشی در استان قم به بهره‌برداری رسید که خیرین نقش بسیار مهمی در به سرانجام رسیدن آنها داشتند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم عنوان کرد: طی سال گذشته شاهد رشد ۷۰ درصدی در احداث و تحویل کلاس‌های درس در استان قم نسبت به سال ۱۴۰۱ بودیم.

اجتهادی با اشاره به برنامه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم امسال عنوان کرد: امسال تلاش می‌شود تا ۲۰۰ کلاس درس جدید نیز احداث و در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم همچنین با اشاره به برخی دستاورد‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۲ مانند اخذ مجوز ساخت فضای تجاری باهدف خودکفایی مدارس، از پیگیری مردمی‌سازی جهاد مدرسه‌سازی استان در سال ۱۴۰۳ با برنامه‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری جهت احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی خبر داد.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان داده شدند
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان یافتند
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • اسکان ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار
  • اسکان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مهمان نوروزی در مدارس کرمانشاه
  • اقامت ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر