Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مغز پیچید‌ترین عضو بدت محسوب می‌شود که حدود یک کیلو و ۳۵۰ گرم وزن دارد و وظیفه کنترل، هدایت و واکنش‌های اندام‌های بدن را به عهده دارد.

جمجمه‌بری یا کرانیوتومی کاهنده فشار (decompressive craniotomy) نوعی جراحی محسوب می‌شود که در آن بخشی از استخوان‏‎ ‎جمجمه به منظور دسترسی به بافت مغز ‎ ‎برداشته می‌شود‎.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎‏

کرانیوتومی نوعی جراحی به منظور درمان سکته مغزی است که بسیاری از موارد با انجام این جراحی بیمار از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کند.

همچنین در بیمارانی که تومور مغزی داشته باشند و امکان دسترسی به تومور میسر باشد جراحی یکی از گزینه‌های درمان محسوب می‌شود و در برخی بیماران جمجمه بری انجام می‌شود.

در برخی کشور‌ها بانک جمجمه ایجاد شده است و در حین جراحی جمجمه‌های برداشته‌شده دور ریخته نمی‌شود، بلکه در بانکی ویژه گذشته و به شکل استریل تکه‌های جمجمه نگهداری می‌شوند تا روزی که فرد به آن نیاز داشته باشد البته با پیشرفت تکنولوژی مانند دستگاه‌های چاپگر سه‌بعدی می‌توان به شکل دقیق جمجمه مصنوعی را سخت و از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته انجمن سرطان آمریکا، این یافته ممکن است به بینش جدیدی در مورد مبارزه با سرطان روده بزرگ منجر شود.

محققان مرکز سرطان فرد هاچینسون در سیاتل واشنگتن، سطوح یک باکتری خاص دهان به نام Fusobacterium nucleatum را در بافت تومور روده بزرگ که از ۲۰۰ بیمار مبتلا به سرطان روده گرفته شده بود، بررسی کردند.

آنها گزارش دادند که این میکروب چندین زیرگروه دارد، اما به نظر می‌رسد تنها یکی از آنها به نام Fna C۲ با تومور مرتبط است و نه بافت سالم. زیرگروه Fna C۲ همچنین در نمونه‌های مدفوع جمع آوری شده از بیماران سرطان روده بزرگ در مقایسه با افراد سالم بیشتر مشاهده شد.

«سوزان بولمن»، نویسنده این مطالعه، در بیانیه خبری مرکز سرطان گفت: «ما به طور مداوم مشاهده کرده‌ایم که بیماران مبتلا به تومورهای کولورکتال حاوی Fusobacterium nucleatum در مقایسه با بیماران بدون میکروب، بقای ضعیف‌تری دارند.»

بولمن در ادامه افزود: «اکنون ما در می‌یابیم که یک زیرگروه خاص از این میکروب مسئول رشد تومور است. این نشان می‌دهد که درمان‌ها و غربالگری‌هایی که این زیر گروه را هدف قرار می‌دهند، به افرادی که در معرض خطر بیشتر ابتلاء به سرطان کولورکتال تهاجمی‌تر هستند، کمک می‌کند.»

در طول تحقیقات، محققان برای اولین بار کشف کردند که باکتری F. nucleatum که در دهان وجود دارد، زیرگروه‌های مجزایی دارد. اما فقط زیرگروه Fna C۲ توانایی حرکت از دهان به معده و سپس انتشار در قسمت تحتانی دستگاه گوارش از جمله روده بزرگ را دارد.

تیم تحقیق گفت در پایان، ۵۰ درصد از تومورهای روده بزرگ آزمایش شده وجود زیرگروه Fna C۲ از F. nucleatum را نشان دادند.

به گفته بولمن، «درمان های سلولی مبتنی بر میکروب ممکن است مرز جدیدی در حمله به سرطان روده بزرگ باشد. این درمان‌ها از اشکال تغییر یافته باکتری برای رساندن داروها به طور مستقیم به تومور استفاده می‌کردند.»

کد خبر 6063219

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سعید راد در بیمارستان | چندین جراحی انجام شده اما هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده است
  • انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • اسرار زندگی در ۳۷۰۰ سال قبل؛ زنان عصر برنز چه شکلی بودند؟
  • وجود یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند
  • سکته مغزی چگونه رخ می‌دهد؟ + فیلم
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی