Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-29@08:45:58 GMT

برادر دو شهید از 3 پسرش گذشت

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۹۱۸۴

به گزارش پارس نیوز،   صفحه اینستاگرامی یاران بهشت با انتشار تصویری از لحظه وداع با پیکر شهید محمد جواد روزی طلب از شهدای دفاع مقدس نوشت:

سفر به خیر گلِ من

ڪه می روی با باد

ز دیدہ می روی اما،

نمی روی از یاد...

در ۲۸ مرداد ۱۳۴۲ در محله لب شیراز در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. دوران نوجوانی‌اش را در شیراز به سر برد و در دبیرستان ابوذر به تحصیل پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد به فعالیت پرداخت و نقش مهمی در مبارزه با گروهک ‌های ضدانقلاب داشت. در ماجرای انقلاب فرهنگی و تسخیر دانشکده‌ی ادبیات شیراز نقش آفرینی ڪرد.

با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان نیروی داوطلب به جبهه آبادان رفت و تا سال ۶۱ در عملیات های شکست حصرآبادان و آزادی بستان و فتح المبین حضور داشت. در عملیات فتح المبین برادر کوچکترش محمدحسن و در عملیات خیبر برادر دیگرش محمد محسن به فیض شهادت رسیدند.

بعد از اینکه به عضویت رسمی سپاه پاسداران درامد، با خواهر سردار شهید عبدالحمید حسینی که در شیراز بعنوان شهیدفدایی امام زمان (عج) معروف است، ازدواج کرد. حاصل این ازدواج سه فرزند پسر به نام های محمدحسن، عبدالحمید و محمد محسن است.

در سپاه پاسداران مسئولیت های متعددی مانند اطلاعات و عملیات تیپ امام سجاد و مسئولیت پذیرش و مسئول نیروی انسانی (پرسنلی) سپاه فارس را عهده دار شد.

او در سال ۱۳۶۵و با تاسیس تیپ مستقل ۳۵ امام حسن (ع) مسئولیت پرسنلی این تیپ را برعهده گرفت و در کربلای چهار شرکت کرد، آوردگاه آخر این سردار رشید اسلام کربلای پنج بود، وی در مرحله دوم عملیات کربلای پنج در ۲۵ دی ۱۳۶۵ درشب شهادت حضرت زهرا (س) در عملیاتی با رمز یازهرا در شلمچه با پهلویی شکسته به دیدار معبود شتافت.

یاد کنیم همه شهدا را با ذکر صلواتی بر محمد وآل محمد

اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پیروزی انقلاب ادبیات جنگ تحمیلی سپاه پاسداران امام زمان ازدواج نیروی انسانی شهادت حضرت زهرا ادبیات انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی دفاع مقدس شهادت حضرت زهرا پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک عضو یگان تکاوری سیستان و بلوچستان

 به گزارش تابناک، در شب ولادت با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام، شامگاه دوشنبه، درگیری بین یگان تکاوری انتظامی خاش با گروهک تروریستی و معاند، در دوراهی ایرندگان رخ داد که در این درگیری یک نفر از کارکنان یگان تکاوری مورد اصابت گلوله مستقیم اشرار خودفروخته قرار گرفت.

ستواندوم شهید محمد ذخیره قبل از رسیدن به مراکز درمانی، به دلیل شدت جراحات وارده و خونریزی زیاد، به فیض شهادت نائل شد.

ستواندوم شهید محمد ذخیره متأهل و اهل روستای فیروزه‌ای شهرستان هامون بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش
  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش/ واکنش‌های متفاوت مردم در برخورد با همسر شهدا
  • مادر شهیدان والامقام «جلیل و جلال آزادی» آسمانی شد
  • مراسم بزرگداشت شهید جانباز سید محمد حسینی در فهرج
  • روایت نور؛ از ابتدا تا انتهای سفر عاشقی به کربلای ایران
  • معرفی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهیدان قربانی در اصفهان
  • اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال مشخص شد
  • نبرد دریا و فجر شهید سپاسی در شیراز
  • شهادت یک عضو یگان تکاوری سیستان و بلوچستان